2 aracı aynı sınıfta ya da denk olarak görmemek çok yanlış bi düşünce,
leon tasarım temeli olarak astra j ye göre eski kalabilir ama rakibi J değil H dır demek yanlış olur,
yeni leon (makyajlı kasa) son derece başarılı, özellikle iç tasarımdaki revizyonlar oldukça yerinde olmuş, ayrıca bagaj yükleme zemininin kademesiz olarak düzleştirilmesi de artıların arasında,
donanım ve kalite olarak da aşağı kalır yanı yok, tamamen tercih meselesi, alıcıya kalmış bi durum
kıyaslama yapacak olursak,
dış ve iç tasarım
astra j daha oturaklı, konforlu ve atik görünürken leon da aynı şekilde duyguları ateşlemeye yönelik çizgileri barındırıyor, ön kelebek camları ve yatık ön cam ile dinamizm her iki araçta da ön planda,
arka cam görüş açıları arasında belirgin farklar yok, koltuk oturma pozisyonu olarak yatık ön konsol sayesinde yine her iki araç da size istediğinizi vaad ediyor
motor/performans
her iki turbo motor da başarılı ancak +18 hp astraya ara hızlanmalarda avantaj sağlıyor, leonun motor sesi daha vızıltılı, astra ise daha tok, ferrari-leon / lambo-astra olarak düşünülebilir motor sesleri.
işçilik/malzeme kalitesi
vw grubunda olan leon hernekadar kalite ve işcilik olarak hiçbişeyden ödün vermese de daha yeni tasarımın getirmiş olduğu üretim teknolojilerinin avantajını kullanan astra bu konuda yarım adım kadar önde gidiyor, ancak leon a kötü demek yersiz olur, her iki arac da sınıflarında hakedileni sunmayı başarıyor,
ekstra donanımlar
leon FR, cupra gibi dış bodykit de astraya göre daha farklı çizgileri alternatiflere yansıtıyor, J GSI/OPC/irmscher ise yine daha tok ve aşırıdan uzak estetiğe sahip, göze her ikisi de hoş geliyor yine araçların bu versiyonları,
flexride ve AFL gibi donanımlar astrayı yine bi basamak yukarıya çekmeyi başarıyor, her iki modelde de açık renk bej iç döşeme olmaması bir handikap,
ayrıca belirtmekte fayda var, 2012 leon'un, 13 eylül 2011 de yapılacak olan frankfurt autoshow da ilk tanıtımı yapılacak, ardından (1 ay sonra) los angeles autoshow ile world premier'i gerçekleşecek.
concept fotolar şu şekide,
leon tasarım temeli olarak astra j ye göre eski kalabilir ama rakibi J değil H dır demek yanlış olur,
yeni leon (makyajlı kasa) son derece başarılı, özellikle iç tasarımdaki revizyonlar oldukça yerinde olmuş, ayrıca bagaj yükleme zemininin kademesiz olarak düzleştirilmesi de artıların arasında,
donanım ve kalite olarak da aşağı kalır yanı yok, tamamen tercih meselesi, alıcıya kalmış bi durum
kıyaslama yapacak olursak,
dış ve iç tasarım
astra j daha oturaklı, konforlu ve atik görünürken leon da aynı şekilde duyguları ateşlemeye yönelik çizgileri barındırıyor, ön kelebek camları ve yatık ön cam ile dinamizm her iki araçta da ön planda,
arka cam görüş açıları arasında belirgin farklar yok, koltuk oturma pozisyonu olarak yatık ön konsol sayesinde yine her iki araç da size istediğinizi vaad ediyor
motor/performans
her iki turbo motor da başarılı ancak +18 hp astraya ara hızlanmalarda avantaj sağlıyor, leonun motor sesi daha vızıltılı, astra ise daha tok, ferrari-leon / lambo-astra olarak düşünülebilir motor sesleri.
işçilik/malzeme kalitesi
vw grubunda olan leon hernekadar kalite ve işcilik olarak hiçbişeyden ödün vermese de daha yeni tasarımın getirmiş olduğu üretim teknolojilerinin avantajını kullanan astra bu konuda yarım adım kadar önde gidiyor, ancak leon a kötü demek yersiz olur, her iki arac da sınıflarında hakedileni sunmayı başarıyor,
ekstra donanımlar
leon FR, cupra gibi dış bodykit de astraya göre daha farklı çizgileri alternatiflere yansıtıyor, J GSI/OPC/irmscher ise yine daha tok ve aşırıdan uzak estetiğe sahip, göze her ikisi de hoş geliyor yine araçların bu versiyonları,
flexride ve AFL gibi donanımlar astrayı yine bi basamak yukarıya çekmeyi başarıyor, her iki modelde de açık renk bej iç döşeme olmaması bir handikap,
ayrıca belirtmekte fayda var, 2012 leon'un, 13 eylül 2011 de yapılacak olan frankfurt autoshow da ilk tanıtımı yapılacak, ardından (1 ay sonra) los angeles autoshow ile world premier'i gerçekleşecek.
concept fotolar şu şekide,