Ynt: Servislerden Memnunmusunuz ?
Hocam buradaki 3 sorunun çözümü var, ve izmir kavuklar servisi gayet güzel hallediyor. ( her ne kadar ankarda olsanızda ustalar izmiri arayabilir)
1. Silegeç için kesinlikle ama kesinlikle değişim talep edin, servise kalsa herşey normal zaten siz ısrarcı olun. Ben önce servise silgeç değişim talebinde bulundum tabiki kabul etmediler silgeç garanti dışı isterseniz yenisini parayla satalım diye söylediler. Ve bende bunun üzerine direkt GM Türkiyeyi aradım, şikayette bulundum ertesi gün silgeçlerim değişti. şimdi maaşallah tertemiz siliyor ne ses var ne yağ ne kir !
2. Debriyaj sesini kavuklar servisinde Burak usta çözüyor. şimdi ne ses var ne tınlama...
3. şanzuman çok sert 1. ve 2. vites değişimleri zordu. şanzuman komple yağlandı, şimdi yağ gibi geçiyor tüm vitesler...
Ayrıca yol bilgisayarını makineye bağlayıp yazılım yüklenince araç her çalıştığında toplam kilometreye dönme sorunu çözülüyor
hokamola link' Alıntı:Dün itibarıyla benim aracımda milli oldu, yani tanımlanmış 2 kampanya ve forumda hemen hemen tüm araçlarda ortak olan sorunların "çözümü" için ilk servisine girdi. Herşeyden önce şunu belirteyim, kampanyalarla ilgili olarak servisten arayan soran olmadı, forumdaki siz değerli arkadaşlarımın tavsiyesi üzerine, "Opelin varsa kendi göbeğini kendin keseceksin" düsturuyla kampanya olup olmadığını öğrenmek için aradım.
Anlı-şanlı Ankara Ana Bayiiâdeki servis müdürünün âcanım her araçta da kampanya olacak diye bir kural yok, ondan aramamışızdırâ baştan savmacılığı karşısında ısrarım sonucu kampanyaları âtesadüfenâ öğrendim. Bunun üzerine âbir an önce getirseniz iyi olurâ denmesi üzerine daha kargalar kahvaltısını yapmadan ikinci araç olarak servise giriş yaptım. âMadem aciliyeti vardı neden aramadınız o zaman?â gibi fuzuli bir soruyu da sorma gereği duymadım. 1 saat alır denilen güncelleme için araç serviste tam 8 saat kaldı. Kendi kendime âherhalde bu kadar sürede herşey halledilmiştir, zaten sorunlar da atla deve değildiâ şeklinde salak bir ruh hali içerisindeydim. Aracı teslim almaya gittiğimde gün akşama dönmüş, serviste elektrikçi dışında muhatap olabileceğim hiçbir usta kalmamıştı. Zaten ona göre de herşey ânormalâdi. Bu nedenle ilk ziyaretim sakin ve âpolemiksizâ geçti. Neyse lafı uzatmadan dile getirdiğim sorunları ve yaratılan âçözümleriâ özetleyeyim:
Sorun 1. Yol bilgisayarı menüsünün kontak kapatılıp açıldıktan sonra her seferinde ilk ekrana (toplam km) dönmesi.
Cevap: Sorun yok, normal. Bu konunun güncelleme ile çözüldüğünü bildiğimi söylememe rağmen, bu konuda bir yazılım, dolayısıyla da bir güncelleme olmadığı söylendi soruu
Sorun 2. Sileceklerin aşırı derecede iz bırakması ve sesli çalışması.
Cevap: Sorun yok, normal. Bunların silecekleri böyle!!! Ustayla beraber defalarca sileceği denememize ve tertemiz camda bile iz bırakmasına rağmen, kendinden başka kimsenin göremediği âcamdaki yağlar ve kir kalıntıları nedeniyleâ bu kadar iz kalmasının normal olduğu söylendi. 20 senedir araba kullanıyorum hiçbir aracımda bu kadar iz ve böyle odun gibi çalışan silecek görmedim. Neyse la havle....
Sorun 3. Rölantideki tırtır sesi, ve gaza basınca motor sesine ilaveten fıss fıss şeklindeki gelen ses.
Cevap: Sorun tespit edilemedi, normal. Bu konuda forumda oldukça fazla paylaşım var ve sorunun kaynağı belli. Kaputun sağ üst kısmındaki boruların birbirine temas etmesi nedeniyle oluşan bu sesler kelepçe takılarak gideriliyor. Motor ustası mesaiyi bitirdiği için bu konuda bir âistişareâ olmadı. Özellikle bu işin peşini bırakmaya niyetim yok.
Sorun 4. Aracı çalıştırdıktan 10-15 sn sonra havalandırma kapaklarından gelen vızıltılar.
Cevap: Sorun yok, normal. Sanıyorum forumda bu sesin yağlama ile giderildiği yazılmıştı. Vızıltılar normalmiş arkadaşlar, sizin araçları boşu boşuna yağlamışlar general_HAHA
Sorun 5. Özellikle 1. ve 2. vites geçişlerinin sert olması ve debriyajdan gelen gıcırtı.
Cevap: Yağlama yapıldı.
Sonuç: Her iki sorunda eskisine göre biraz düzeldi, ama tam değil.
Sorun 6. Araç 2. vitesteyken ayak gazdan çekildiğinde motordaki aşırı uğuldama.
Cevap: Sorun yok, normal. (bence de greatt)
Sorun 7. Alt takımlardan bozuk yollarda lokurtu sesi gelmesi.
Cevap: İşte günün sürprizi burada!!! Hangi dağda kurt öldüyse ön amortisörlerin değişmesine karar verildi. Bunun için Almanyaâdan onay alınacağını, ellerinde parça olmadığı ve siparişle 3 hafta içinde geleceği söylendi. Ben yine de kuşkuyla yaklaşıyorum. Parçanın değiştiğini gözümle görmem lazım malum bu konuda geçmişte Opel servislerinde enteresan maceralarım olmuştu.
Rüzgar sesi, ön konsoldan gelen tıkırtılar vb konuların çözülmesinden umudu kestiğim için hiç girmemiştim. Zaten onlar da normaldir. İlk servis maceramdan öğrendiğim kadarıyla araçlarımızın hiçbir sorunu yokmuş arkadaşlar, sizin de bilginiz olsun istedim. Garanti süresi bitmesiyle birlikte âsorunâlar ortaya çıkmaya başlayacağından, âabi bunun da, abi şunun da değişmesi lazımâ şeklinde repliklere maruz kalacağımıza eminim.
Bu arada Ankaraâdaki arkadaşlara sormak istiyorum: Memnun kaldığınız, yukarıdaki sorunların âsorunâ olduğunu kabul edip çözüme yönelik bir yaklaşım geliştiren bir servis var mı bildiğiniz? Bu işin peşini kesinlikle bırakmaya niyetim yok battle_Teroriste
Hocam buradaki 3 sorunun çözümü var, ve izmir kavuklar servisi gayet güzel hallediyor. ( her ne kadar ankarda olsanızda ustalar izmiri arayabilir)
1. Silegeç için kesinlikle ama kesinlikle değişim talep edin, servise kalsa herşey normal zaten siz ısrarcı olun. Ben önce servise silgeç değişim talebinde bulundum tabiki kabul etmediler silgeç garanti dışı isterseniz yenisini parayla satalım diye söylediler. Ve bende bunun üzerine direkt GM Türkiyeyi aradım, şikayette bulundum ertesi gün silgeçlerim değişti. şimdi maaşallah tertemiz siliyor ne ses var ne yağ ne kir !
2. Debriyaj sesini kavuklar servisinde Burak usta çözüyor. şimdi ne ses var ne tınlama...
3. şanzuman çok sert 1. ve 2. vites değişimleri zordu. şanzuman komple yağlandı, şimdi yağ gibi geçiyor tüm vitesler...
Ayrıca yol bilgisayarını makineye bağlayıp yazılım yüklenince araç her çalıştığında toplam kilometreye dönme sorunu çözülüyor