Sıfır Araç Aldım, Bir Kaç Sorum Var...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sinarit
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İlk 1000 değil ilk 10 bin kilometre arabanızla çok iyi geçinin. Sakin kullanın. Ani gazdan ve frenden kaçının. Hızlanırken gaza dibine kadar değilde yavaş yavaş hızlanın. Çok devirli kullanmayın. Klima kullanmamaya özen gösterin. İnanınki uzun vade kullanımda acayip yararını göreceksiniz. Sorunsuz yıllarca binersiniz. Tecrübeliyim bu konuda. Hayırlı uğurlu olsun.
 
Konuya cvp yazan Her arkadaşın dediği gibi ilk zamanlar tedbirli kullanın rotaj dönemi önemli zaten çok yakıyor :D birde devirsiz kullandımmı cebe zarar :)
Benim araçta yeni bende zorlamadan kullanıyorum.

Boya koruma siyah-Lacivert-Kırmızı vs bunun gibi koyu tonlu araçlarda kesinlikle şart. Bende aldığımda hediye ettiler iç koruma dış boya ve cam koruma çamurlu yağmurlarda oluşan lekeler araç üstünden çirkin görünüyor su döktüğünüzde yağ gibi akıp gidiyor bakımı ve temizliği açısından iyi sık sık köpürte köpürte yıkamadaktan kurtulursunuz su dökün geçin az kirlendiğinde :)
 
Herkese iyi akşamlar dilerim.

Bir kaç gün önce sıfır Astra 1.6 HB Enjoy araç aldım. Tecrübelerinize dayanarak şu iki soruma cevap vermenizi rica ediyorum..
1. Bu araçta rodaj zamanı varmı..Mesela "ilk 1000 km ye kadar 4000 devirden sonrasına zorlama" gibi bir tavsiyeniz varmı. Yoksa normalde nasıl kullanmam gerekirse aracı o şekilde mi kullanmalıyım.
2. Aracım metalik siyah renk. Boya koruma yaptırmam gerekirmi. Bir kaç kişiden sıfır araca boya koruma gerekmeyeceğini duydum ama 2 yaşında olup da boyası hala pırıl pırıl olan araçları görünce ben de yaptırma gereği duydum. Ancak gerekliliği ve ne sıklıkla yapıldığı (sadece bir kez mi yapılır, yoksa belli periyotlarla tekrarlanınca mı daha iyi sonuç verir) konusunda net bilgim yok.

İlginize şimdiden teşekkür ederim.


iyi aksamlar yenı teknolojık motorlarda gerek duyulmuyor yanı ıstedıgınız gıbı surebılırsınız ben aldımgı ılk gunu hıc cekınmeden surat yaptım aracım 2007 model ve hıcbır sorun cıkarmadı 2. sorunuza gelırsek bence yaptırmanızı tavsıye ederım bende yaptırdım ve memnun kaldım ama bı kez yapmanız yeterlıdır bence cızık olmadıgı surece ıyı aksamlar dılerım.;)
 
artık rodaj süresi falan yok rodaj süresi dedikelri 2000 li yıllara kadar varmış teknolojik aletler gerek yok ben basıyorum. aracım dizel zorlamazsan hantallaşır.
benimkide astra safir siyah aracım 5 aylık araba arka bagaj kapağı matlaşmaya başladı bu hafta sonu servise götürdüm boya koruma dediler ki şansıma tamda serviste boya koruma yapılan araç vardıı hayran kaldım harika olmuştu. boya koruma kullanıma göre değişiyor. çok sık yıkamıycaksın, fırçayla yıkamıycaksın, microfiber bezle silceksin, 5-6 ayda bir arabayı serviste cila yaptırcaksın(arabanın rengi süper ama bakımı :( ). bu işlemleri zamanında uygularsan boya koruma periyodunu 2 yıla kadar çıkartabilirsin.
 
öncelikle hayırlı olsun..

1 soru net birşekilde cevaplanmış..

2 soru için benim önerimde ziebart olucaktır.. yılda 1 kez yaptırmanız tavsiyem olur.. ben yakın tarihte (indirimli oldugu aylar oluyor onu bekliyorum..) yaptıracagım yine..

ziebart başta biraz fiyatlı gelebilir fakat ilerleyen senelerde fiyat cok aşağı düşüyor.. örn. 250 tl lik işlem 1dahaki sene 150tl politakası söz konusu..



Eğer kapalı garajınız yoksa siyah arabaya bakmak güc gerektiyor
maddi ve manevi yönden.. :D
kirlenince sürekli yıkatma istegi oluşuyor.. bu maddi yönden size sıkıntı yaratıcak..
yıkatamayıp pis arabaylada gezince kendinizi lekeli bir gömlek giymiş gibi kötü hissetmenize neden oluyor , buda manevi yönden etkisi :D
(tabi bu durumlar otomobilinizle aranıdaki samimiyetle alakalı :) )
 
Son düzenleme:
İlk 1000 değil ilk 10 bin kilometre arabanızla çok iyi geçinin. Sakin kullanın. Ani gazdan ve frenden kaçının. Hızlanırken gaza dibine kadar değilde yavaş yavaş hızlanın. Çok devirli kullanmayın. Klima kullanmamaya özen gösterin. İnanınki uzun vade kullanımda acayip yararını göreceksiniz. Sorunsuz yıllarca binersiniz. Tecrübeliyim bu konuda. Hayırlı uğurlu olsun.
Yok 100 bin km!

Hurafe bunlar araçlarda genelde 1000km çok zorlamayın derler bu motor rodajı için değildir. Araçta çıkabilecek bir motor arızasının(yanlış montaj vs.) daha fazla büyüyüp araçta büyük masraflar çıkarmaması içindir herşekilde kendileri yapıcaklar zaten böyle bir durum oluşursa sizin için sıkıntı yok yani;)

Ayrıca şanzıman, süspansiyon ve fren sisteminin birbirine alışma süreci olarak değerlendirebiliriz. Hiç rodaj falan fişman diye üzmeyin kendinizi istediğiniz gibi binin sürün.

Aracınız madem siyah hiç zaman kaybetmeden boya koruma yaptırın zaman geçtikçe arabanın boyası çeşitli durumları maruz kalıyor şimdi bile gitseniz sizin aracına kullanılmış araçlara yapılan sistemi uygulama durumu olabilir en iyisi aracı bayiden çıkardığınız gibi boya korumaya vermenizdi.
 
Yok 100 bin km!

Hurafe bunlar araçlarda genelde 1000km çok zorlamayın derler bu motor rodajı için değildir. Araçta çıkabilecek bir motor arızasının(yanlış montaj vs.) daha fazla büyüyüp araçta büyük masraflar çıkarmaması içindir herşekilde kendileri yapıcaklar zaten böyle bir durum oluşursa sizin için sıkıntı yok yani;)

Ayrıca şanzıman, süspansiyon ve fren sisteminin birbirine alışma süreci olarak değerlendirebiliriz. Hiç rodaj falan fişman diye üzmeyin kendinizi istediğiniz gibi binin sürün.

Aracınız madem siyah hiç zaman kaybetmeden boya koruma yaptırın zaman geçtikçe arabanın boyası çeşitli durumları maruz kalıyor şimdi bile gitseniz sizin aracına kullanılmış araçlara yapılan sistemi uygulama durumu olabilir en iyisi aracı bayiden çıkardığınız gibi boya korumaya vermenizdi.
püfffffff hürafemi:D:Dtamam diyelim hürafe...
peki benim aracın kitapçığında kocaman yazıyla RODAJ yazıyor..
ve 1000 km basmayın ,römörk takmayın vs.vs. yazıyor...
ayrıca altına not olarak ...BU KURALLARA UYARSANIZ ARACINIZ mOTOR ÖMRÜ DAHA UZUN OLUR DİYE YAZIYOR...
peki bu yazıları kim yazıyor?aracı üreten firma ve mühendisler değilmi?biz onlardan dahamı iyi biliyoruz ?:D:D
 
Bakın ben ne yazdım orada nasıl okuyorsunuz anlamıyorum!

1000km rodaj muhabbeti montaj veya parça hatasından dolayı oluşabilecek durumlarda hasarı en az seviyede tutmak için!(böyle bir sorun varsa ilk km'lerde ortaya çıkar) Siz aracı bu dönemde zorlarsanız hasar çoğalır doğal olarak daha çok masraf açar. Yani kendilerini düşünüyorlar sizi değil;)
 
rodaj vardır ve dikkate alımalıdır 1000-2000 km kadar ani kazık frenlemedende kaçınılmalır
boya koruma işi içinde bence sana kalmış ben aldığımdan beri yaptırmadım hala prıl prıl benim düşüncemde boya korumalar boyayı inceltiyor
 
Geri
Üst