Yine ben
Arkadaşlar yağmur sensörlü araçlarda silecek kolları ikinci bir darbe ile yeniden ivmelenme için son dişli konumuna geçmez, taki sensör yeni bir algılama yapmaz ya da akım kesilmez ise. Bunun sebebini şöyle izah edebilirim. İlk kalkınma anında yüksek gerilim ile devamlı çalışma halinde olan bir silecek kolundan daha fazla mukavemete maruz kalır. İş bu sebeple silecek kolları sensör aktivasyonunun devamlılığının sağlanabilmesi açısından önemlidir. Silecek lastikleri veya süpürgeleri ne sıklıkta bozulur ya da değişmesi gerekmektedir ? Bu çok görecelidir. Silecek süpürgelerimizin üretildiği malzeme kauçuk tabanlıdır. İş bu sebepler ısıya , yani sıcak ve soğuğa ve kimyasal malzemelere oldukça hassas durumdadır. Neticede lastik yav
şaka bir yana silecek lastikleri yazın daha çabuk yıpranır ancak şu anda yaşamış olduğumuz soğuk havalarda silecek ömürlerini kısaltmaya yeterli gelmektedir. Bilhassa - ye düşen ısılarda aracımızı bıraktığımızda muhakkak silecekleri gazete, naylon veya bu na benzer birşeyler ile koruma altına almamız silecek süpürgelirimizin ömrünü bir nebzede olsa uzatır. Aklımda iken silecek sularına katılan kimyasal katkılarda silecek süpürgelerin sertleşmesine sebep verir hele hele bir de merdiven altında üretilmiş malzemeler silecek lastiklerinin direk çürümesine bile sebep olabilir.