Silindirdeki teklemeyi beyin nasıl anlar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan the_boss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Merak ettiğim bir konu,

Aracın beyni silindirde tekleme olduğunda (P0300,P0301, P0302, P0303, P0304) bunu nasıl anlıyor ? Bir sensör mü var ? Neresinde nasıl çalışır ?

Yada bir kaç sensöre bakarak mı buna karar veriyor ?

Cevap yazan fikir üreten herkese teşekkürler..

Birde aracın teklemeden kastı nedir ? Teklemenin açılımını yapabilirsek sevinirim
 
blok üstünde vuruntu sensörü var ama her silindiri ayrı ayrı nasıl ölçer bilemiyorum.
 
peki tekleme denilen şey,

o an için ateşlemenin yapılamaması mı yoksa kurum, avans ayarının olmaması veya fazla sıkıştırmadan ötürü ateşlemenin istenmeyen bir zamanda gerçekleşmesi ile vuruntu oluşması mıdır?

bu gibi durumlarda beyin tekleme hissettiği silindiri kapatır mı? yada daha genel bir ifade ile beyinin silindirdeki ateşlemeyi durdurmasına neden olucak sebepler nedir?
 
güzel bi soru...şimdi eski motorlarda distiribitör vardı ve ateşlemeyi tevzi makarası sayesinde veya platin sayasinde zamanında yapıyodu.1.3.4.2.ateşleme zamanı.

yeni nesil motolarda beyin denilen nalet var.peki bu nasıl oluyo?kırank milindeki ve eksentirik milindeki sensörler beyne pistonların alt ölünokta veya üst ölü noktada olduklarını ve ateşleme zamanının geldiğini bildiriyor.beyinde ateşleme zamanı gelen silindiri ateşleme yapması için bobine sinyal gönderiyo yani elektirik..ve ateşleme gercekleşiyo..tekleme ise bobin bi anlış ateşleme yapmadığında yada subaplarda bulunan kurum benzin hava karışımının tam sıkışmamsı sonucu ateşleme yeterince olmadığında meydana geliyo ve vuruntu sensörü tarafından tekleme algılanıyo..motorda yağ kalmadığında lifterlerin aşırı vuruntu yapar ve vuruntu sensörü arıza verir aracın 3 bin devri gecmez.buda bi güvenliktir
 
vuruntu sensoru %90 olarak algılamaz daha çok tüm silindirlerde detonasyon olması halinde algılar. zaten eğer vuruntu sensorun bir defa sökülüp takıldıysa herhangi değişim veya motor sökme takma rektefiye işlemi gördüyse o vuruntu sensorunun alt yüzeyini temizleyip özel jelini sürerek ve torkuyla sıkarak montajını türkiyedeki ustaların 1-2 tanesi hariç hiçbiri yapmaz vuruntu sensoru otomatikman iptal olur :)

tekleme ateşleme veya benzin sisteminden kaynaklanabilir fakir karışımda detonasyon olup istenmeyen zamanda erken patlama gerçekleşebilir bunu vuruntu sensorun algılar zengin karışımda buji ıslatıp ateşleme çok verimsiz olabilir bunu vuruntu sensorun algılamaz ama ecudaki parametrelerin bu durumda load ve tps pozisyonuna bakar hava ve yakıta bakar ve gaz verilmesine rağmen hızlanamadığını algılar yakıt kısmayı son seçeneğe bırakarak gerekli önlemleri almaya çalışır işin içinden çıkamaz ve arıza lambası yakar bu da limp mode da bayaa rötarlı güvenli seviyede çalışmasını sağlar. ateşlemede sorun olduğunu varsayalım mesela yanık buji bu durumdada oksijen sensorun zengin karışım okur ama yapacağı müdahale çoğu zaman güvenlikten dolayı benzin kısmak olmayacaktır.muhtelif tüm ateşleme sorunları için aynısı geçerlidir ve tüm silindirleri ayrı ayrı ölçemediğinden hepsine aynı muameleyi yapacaktır. vakum kaçağından veya yırtık emiş veya basınç hortumlarından yada oksijen sensorunun yerinin değişmesinden veya maf arızasından enjektörlerin tıkanmasından veya pompanın bel vermesinden dolayı da hava yakıt karışımına dayalı tekleme yaşayabilirsin. ateşlemeyi durduracak tek sebep cutoff tur diğer arıza yakma vs durumunda sadece ateşleme rötara gider ve güvenli yanma sağlanır risk engellenir. çok sayıda silindiri ayrı ayrı ölçmek için ciddi bir çaba lazım hatta ne kadar uğraşırsan uğraş tek blok olduğu için sağlıklı bir ölçüm olmaz çünkü titreşimdeki frekansı ölçen piezoelektrik kristal bir mikrofondur aslında knock sensor. aynı bloğun içinde oluşan 4 ayrı silindirin titreşimini ayırt edecek kadar teknoloji ilerlemedi hala malesef ve egzoz çıkışında tek lambda sensoru hava girişinde tek maf sensoru olduğu sürece tekleme olduğunda kesin olarak bu bozulmuş diyemez aracın sana. ama bununda yaklaşık olarak tespit edilebilmesi için bu cihazların ohm cinsinden ne kadar akım tükettiğini çıkan ve gelen değeri ecu biliyordur ve diagonistic cihazlarından kaliteli bi tanesine bağlarsan örneğin 3üncü enjektörde düşük değer tespit edildi veya 2nci bobinde mantıksız duruma rastlandı gibi şeylerle fikir verebilir. elektrik tesisatı o kadar pislik bişeyki bir stop ampülün veya modern araçlarda fren pedalındaki stop lambası müşürün bozulsa bile teklemeyle karşılaşabilirsin belki inandırıcı gelmiycek ama malesef öyle. teklemenin birebir tespiti için arabanın doktoru olman lazım ne zaman neden yaptığını nasıl yaptığını daha önceki tecrübelerinle direkt olarak anlayabilirsin ama knock sensor vs bunu senin kadar net algılayamaz
 
vuruntu sensörü haricinde hangi senör teklemeyi algılıyo acaba?
 
tps ye bağlı olarak load u ölçen ECU algılıyor gereken hızlanmayı gereken zamanlamada yapamadığını
 
palamut detaylı açıklaman için çok teşekkürler, yeni şeyler öğrenmiş oldum.

peki tekleme sadece 2000-3000 d/d arasında, araç yokuş gibi yerlerde yüke bindiğinde, sabit hızla giderken gerçekleşiyorsa bu saydığın ihtimallerden hangilerini elemek lazım ? 3000 d/d üzerinde problem yok
Bu motorda bu sebepten ötürü üst kapak açılarak kurum temizliği yapıldığını da hesaba katmakta yarar var. Ateşleme bobini de yeni, valeo marka.
 
arkadaşların dediği gibi subap yuvalarının ve subapların sırtının kurumlanması olabilir büyük ihtimalle de o çıkacak. tech falan değilde bosch kts diagonistiğe bağlat eğer elektrik elektronik bişey varsa orda belli olacaktır. bujileri benzin filtreni bir değiştir öyle bak önce ucuz ve basit yapılabilecekleri dene kötü ihtimali sona bırak
 
ateşleme zamanında motorda oluşan teklemeyi vuruntu sensörü ile algılamıyormu..hangi silindir zamanınıda tekleme olduğunu..o dediğiniz sensörün türkcesi nedir tps - load vs neyse
 
Geri
Üst