detonasyon ile ilgili güzel bir açıklama buldum, benim problemim ile birebir örtüşüyor.
" benzinli motorlarda dusuk devir ve yuksek yuklenme durumunda (ornegin, yuksek vitesle yokus yukari cikamaya calisirken) , silindir icindeki basincin yukselip, hava-yakit karisimini parlatmasi. zaten bujinin atesledigi karisima ek olarak yeni bir basinc dalgasinin olusmasi ve bu basinc dalgasinin silindir icine buyuk kuvvetler uygulamasi. duruma gore pistonu ele almaya yol acabilecek bir uygulama. mumkunse arabalarimiza iyi davranalim, onlari "deeeh deeeeeh" diye zorlamayalim. gitmekte zorlaniyorsa mumkunse vites kucultelim..."
ek$isozluk'ten alıntıdır
birde detonasyon önleme şeklindeki yazıyı okuduktan sonra
"http://www.uludagforum.com/motorlu-tasitlar/21176-detonasyon-onleme-rehberi.html"
aklımda problemin düşük hava/yakıt karışımından meydana geldiği, bununda silindir içerisinde detonasyona sebep olduğu.
Ne kadar doğru olur bilmiyorum ama oksijen sensörünün yanlış veri okuyor olması buna sebep olabilir diye düşünüyorum.
Başka fikri olan ?