Silindirdeki teklemeyi beyin nasıl anlar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan the_boss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
sübaplarda kurum temizliği yapıldı ancak düzeltmedi. bujiler değişti, filitrede. etkisiz hepsi.

En kötü ihtimal nedir ?
Bu arada bu "bosch kts diagonistig" i nerden bulurum ? tech2 den ayıran şeyi nedir, daha mı iyi?
 
kurum temizliği ne şekilde yapıldı..silindir kapağı söküldümü?kapk acılmadan carbon clean gibi ilaçlarla yapıldıysa olmaz kapak sökülmesi gerek..ayrıca ateşleme bobini değiştirdinizmi kapak acmadan deneyin bobinide
 
vuruntu sensoru 4ünü ayrı ayrı olarak algılamaz hangi silindirden olduğunu bilemezsin tps sensor gaz potansiyometresi load ecu tarafından belirlenen yüke binme değeri. vuruntu sensoru zengin karışım teklemesinide algılamaz ayrıca sadece detonasyon ve avansı algılar ondada hangi silindir olduğunu bilemezsiniz
 
kurum temizliği ne şekilde yapıldı..silindir kapağı söküldümü?kapk acılmadan carbon clean gibi ilaçlarla yapıldıysa olmaz kapak sökülmesi gerek..ayrıca ateşleme bobini değiştirdinizmi kapak acmadan deneyin bobinide

kapak sökülerek kurum temizliği yapıldı. Üst kapak regtefiyeciden geldiğiinde parıl parıl parıldıyordu.
Bobin de değilşti ama dostum işe yaramadılar malesef :(
 
güzel bi soru...şimdi eski motorlarda distiribitör vardı ve ateşlemeyi tevzi makarası sayesinde veya platin sayasinde zamanında yapıyodu.1.3.4.2.ateşleme zamanı.

yeni nesil motolarda beyin denilen nalet var.peki bu nasıl oluyo?kırank milindeki ve eksentirik milindeki sensörler beyne pistonların alt ölünokta veya üst ölü noktada olduklarını ve ateşleme zamanının geldiğini bildiriyor.beyinde ateşleme zamanı gelen silindiri ateşleme yapması için bobine sinyal gönderiyo yani elektirik..ve ateşleme gercekleşiyo..tekleme ise bobin bi anlış ateşleme yapmadığında yada subaplarda bulunan kurum benzin hava karışımının tam sıkışmamsı sonucu ateşleme yeterince olmadığında meydana geliyo ve vuruntu sensörü tarafından tekleme algılanıyo..motorda yağ kalmadığında lifterlerin aşırı vuruntu yapar ve vuruntu sensörü arıza verir aracın 3 bin devri gecmez.buda bi güvenliktir
teşekkürler.bundan daha iyi bir açıklama olamaz
 
detonasyon ile ilgili güzel bir açıklama buldum, benim problemim ile birebir örtüşüyor.

" benzinli motorlarda dusuk devir ve yuksek yuklenme durumunda (ornegin, yuksek vitesle yokus yukari cikamaya calisirken) , silindir icindeki basincin yukselip, hava-yakit karisimini parlatmasi. zaten bujinin atesledigi karisima ek olarak yeni bir basinc dalgasinin olusmasi ve bu basinc dalgasinin silindir icine buyuk kuvvetler uygulamasi. duruma gore pistonu ele almaya yol acabilecek bir uygulama. mumkunse arabalarimiza iyi davranalim, onlari "deeeh deeeeeh" diye zorlamayalim. gitmekte zorlaniyorsa mumkunse vites kucultelim..."
ek$isozluk'ten alıntıdır


birde detonasyon önleme şeklindeki yazıyı okuduktan sonra
"http://www.uludagforum.com/motorlu-tasitlar/21176-detonasyon-onleme-rehberi.html"

aklımda problemin düşük hava/yakıt karışımından meydana geldiği, bununda silindir içerisinde detonasyona sebep olduğu.

Ne kadar doğru olur bilmiyorum ama oksijen sensörünün yanlış veri okuyor olması buna sebep olabilir diye düşünüyorum.
Başka fikri olan ?
 
oksijen sensoru narrow banddır aracınızda çok fazla şeyi etkilemesede değiştirmende fayda var ama çok ümitlenme o2 sensorden bu durumun tersi kropajı da araştır istersen. teklemenin genelde 1inci sebebi bujilerdir. aklında olsun
 
bujileri değiştirmiştim, bir değişiklik olmamıştı.
kurum temizliğini yapan özel serviste beyinde problem var diyor, hatta 4-5 gündür araç orada, inceliyorlar.
detonasyon üzerinde duruyorum çünkü araç bu problem olduktan sonra kendini korumaya alıyor. ta ki siz uzun bir süre ayağınızı gazdan çekinceye kadar.
 
tech 2 yi falan boşver
bosch kts ye bağlayın aracı dizel pompacılarda enjektörcülerde bosch servislerde olur aynı teklemeyi yaptır lamba yaktır önemli olan buna sebep olanı bulmak vuruntu sensorun kolay kolay limp mode a almaz o arabayı. egzoz sistemin orjinal değilse lambda 2 den kaynaklı olabilir. her bastığında aynısı oluyormu
 
yuksek vitesle ve dusuk devir ile yokus yukari cikamaya calisirken sürekli oluyor.
şayet yüksek devirle çıkarsam (3000 d/d üzeri) bunu yapmıyor.
yokuş bitimine kadar motor sarsıntılı çalışıyor. yavaşlamıyor ama hızlanmıyorda.
yokuş bitip inişe geçtiğinde ayağını gaz pedalından çekince (2-3 saniye kadar) herşey düzeliyor.
p0301,p0302,p0303,p0304 dışında araç arıza kodu kaydetmiyor
 
Geri
Üst