Silindirdeki teklemeyi beyin nasıl anlar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan the_boss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ateşleme bobinlerin yan sanayi mi? valeo yazmışsın yeni gördüm

4 silindirde birden misfire olması için muhtemelen o arabanın sentesi yanlış kurulmuştur diyorum. servisinin iyi olduğuna emin misin?
 
Son düzenleme:
evet ateşleme bobini yan sanayi. valeo marka

servis, kızıltoprak opel. güzel iş yaptıklarını düşünürek oraya bıraktım. aracı ilk oraya götürdüğümde hemen sente ayarını kontrol ettiler, dedikleri şey
sentesi düzgün ama ters yöne sıkılmış demişlerdi.
normal şekilde sıktıktan sonra da aynı problemi yaptığını görünce aletin kurum temizliği yapılması gerekiyor dediler. bende yapılması için bıraktım aracı. kontrole gittiğimde üst kapak sökük durumdaydı(regtefiyeden gelmişti, temizlenmiş,parlıyordu)

aracı teslim aldıktan sonra da aynı problemi yaptığını görünce geri götürdüm.
şimdi gidip sente ayarının tekrar kontrol edilmesini isteyeceğim.

söylemem gereken başka bir şey var mı acaba?
 
çok büyük ihtimalle sente krank ve egzantrik sensorlerinde kabloda kopukluk kesiklik varmı onada bir baksınlar. bide mümkünse orjinal bobin
 
aracı buraya getirmeden önce bir usta eksantrik sensörün yanlış veri okuyor gibisinden birşey söylemişti ama hata kodları arasında eksantrik sensörü hatası olmadığından dolayı ciddiye almamıştım.
eksantrik sensörünu bu servise söylediğimde ise eksantrik sensörün arızalıysa araç 4000 d/d geçmez, sende öyle bir problem yok demişlerdi.
 
gapı falan farklı olabilir sente doğruysa egzantrik yada krank sensorunu de değiş bence misfire arızasının vuruntuyla ilgisi yok 4 silindirdede ayrı ayrı kod çıktığına göre triger zamanlaması hatalı.
 
kapak sökülerek kurum temizliği yapıldı. Üst kapak regtefiyeciden geldiğiinde parıl parıl parıldıyordu.
Bobin de değilşti ama dostum işe yaramadılar malesef :(
Aslında işin özü bence rektefiyecide yapılan kapaktan kaynaklanıyor. düzensiz genişleyen yuvalar motorda vuruntuya sebep oluyor ve sensör bunu sürekli algılıyor. genelde port polish dediğimiz olayın abartılarak uygulanmasından kaynaklanan bi durum. aracın rolantide çalışırkende düzensiz çalışmasına sanki bi yerden hava alıyomuş gibi ses vermesine neden olabilir. vuruntu sensöründeki algılama ve arıza ışığı yakması esnasında motor gaza tepki vermiyor. bence yapılabilecek bi şey var. aracın rolantisi cihazla yükseltilecek. ve çok yakıt harcamasına neden olsada motor içinden gelen kuvvetli hava akışı rahatça dışarı çıkacak.
 
Aslında işin özü bence rektefiyecide yapılan kapaktan kaynaklanıyor. düzensiz genişleyen yuvalar motorda vuruntuya sebep oluyor ve sensör bunu sürekli algılıyor. genelde port polish dediğimiz olayın abartılarak uygulanmasından kaynaklanan bi durum. aracın rolantide çalışırkende düzensiz çalışmasına sanki bi yerden hava alıyomuş gibi ses vermesine neden olabilir. vuruntu sensöründeki algılama ve arıza ışığı yakması esnasında motor gaza tepki vermiyor. bence yapılabilecek bi şey var. aracın rolantisi cihazla yükseltilecek. ve çok yakıt harcamasına neden olsada motor içinden gelen kuvvetli hava akışı rahatça dışarı çıkacak.

aracın rolanti çalışmasında bir problem yok, sadece yuksek vitesle ve dusuk devir ile yokus yukari cikamaya calisirken oluyor. yokuş bitip inişe geçtiğinde ayağını gaz pedalından çekince (2-3 saniye kadar) herşey düzeliyor.
Şayet yokuşu çıkmayı bitirmeden aracı sağa çekersem, rolanti düzensizleşiyor. Bu noktada 2 şekilde düzeltebiliyorsun.
Stop edip tekrar marşa basıcaksın yada vites boştayken 5000-6000 devir arasına kadar getirip ayağını gazdan çekiceksin.
 
gapı falan farklı olabilir sente doğruysa egzantrik yada krank sensorunu de değiş bence misfire arızasının vuruntuyla ilgisi yok 4 silindirdede ayrı ayrı kod çıktığına göre triger zamanlaması hatalı.

Dün tekrar ustaya uğradım.
Çıkma bir beyin denediklerini ancak çıkma beyin ile de 2 silindirde (1-3 yada 2-4) hata verdiğini söyledi.(Motoru biraz zorlasalar 4 silindire de hata kodu kaydedicek, adım gibi eminim)
Krank devir sensörü yada katalizörden şüphelendiklerini söylediler. (TIS programından bakmışlar)
Hala beklemedeyim..
 
Motordaki vuruntu algılaması rölantiyi bozmaz haklısın ama benim anlatmak istediğim olay şu; rektefiyecide yapılan kapak nedeniyle genişleyen yuvalardan kuvvetli ve düzensiz güç geliyor. buda aracın gaza tekpisini değiştiriyor ve sensöre iletiyor. bunu düz yolda 1500-2000 devirde 2. viteste giderkende deneyin aynısını yapacaktır.
 
yani senin sorunun cevabı parçalarda değil motorun içinde saklı, yazık günah fazla parça değiştirip para harcama.
 
Geri
Üst