Silindirdeki teklemeyi beyin nasıl anlar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan the_boss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
işte genelde böyle oluyo. sorunlar yazılıyo fikirler söyleniyo. problem çözülünce de araç sahibi buraya sonucun ne olduğunu yazmıyo :mad:
 
evet aynen ama günahını almayalım belki bişey gelmiştir başına
 
ya arakdaşlar, çok geç oldu farkettim ancak hem tatile çıkmış olmam hemde bu konuya artık yeni bir şey yazmadığınızı düşünerek bir daha buraya uğramadım.
şimdi eskiyi karıştırırken buldum.
kusura bakmayın.

son duruma göre hiç bir şey değişmiş değil.
son 1 hafta içerisinde başımdan geçenleri şöyle özetleyebilirim.

Opel Gedizlere gittim. 72+KDV vererek arıza tespiti talep ettim.
Usta önce arızayı bulamadığını hata kodu üretmediğini falan söyledi (yalan, TECH2 ye bile bağlamamış!!!) Daha sonra benimle birlikte test sürüşüne çıkınca aaa varmış dedi.
Ertesi gün arayıp sübaplarda kaçırma var dediler. Bende üst kapağın daha önceden revizyona gittiğini bunun mantıklı olmadığını söyledim.
Ayrıca kendi fikrim olarak sübapların mekanik parçalar olduğunu sadece problemin 2000-3000 arasında gerçekleşmesinden ötürü sübapların dışında bir yerde problemin aranmasının daha mantıklı olacağını söyledim. Arkadaş master techmiş. Laflarım pek itibar etmedi.
Kompresyon testi yaptın mı diye sordum, yaptım dedi. Kaç bar basıyor diye sorduğumda mırın kırın etti. En sonunda bende bu servisten bir cacık olmayacağını düşünerek aracımı almaya karar verdim.

Fikrimi sorarsanız sadece para almak peşindeler. Sadece 540 TL motor kapağı açmaya istediler. Bu sadece istedikleri işçilik ücreti. Üstelik problemi motor kapağıdna yada sübaplarda bulamazlar ise (benim söylememe rağmen) bu parayı her halükarda alıcaklarını söylediler. Denemelerini istediğim parçaların hiç bir tanesini denemediler. Mazeretleri parçanın ellerinde olmaması. Şayet illa denenmesini istiyorsam parasını vermem gerekiyormuş, ona göre sipariş veriyorlarmış.(duyanda parça almanyadan geliyor zannedicek, halbuki izmir depoda var.)
Olası diğer şeyleri denemeden bunu dedikleri için bn biraz keriz yerine koyma peşinde olduklarını düşünüyorum. Bi tek ateşleme bobini denedik dediler, ki o da gerçekten denedilerse.

Şimdi asıl bomba belki burada

Dün aracımı Op-Com ile bilgisayara bağladım. Oksijen sensöründen süpheleniyordum bir süredir. Yanlış veri okuyarak ECU yu yanılttığını düşünüyordum. Çünkü araçı kullanım tarzım ve motor devri ne zaman ecu yu closed circuit kullanmaya itse, dolayısı ile oksijen sensörü aktif olarak görev alsa bu problem başıma geliyordu.
Dünkü sonuçlar aslında bir miktarda haklı olduğumu gösterdi.
O2 -1 sensöründeki veriler rolanti de dahil olmak üzere 3000 devire kadar verileri sürekli dalgalanıyor.
3000 devir civarına kadar 70mv->240mv->400mv->600mv->240mv->340mv->70mv->100mv
gibi değerler okuyor. Bunu özellikle gazı sabit tuttuğunda yada rölentide yapıyor.
3000 devir üzerinde gazı sabit tutarsanız kararlı bir şekilde sabit değer okuyor.

Şu andaki bir numaralı hedefim o2 sensörü.
Bugün o2 sensörünü temizlemek için kontak sprey aldım. Kireç çözücü ile birlikte temizleyip kontak sprey ile son şeklini verdikten sonra o2 sensörünü tekrar deneyeceğim. Umarım düzgün verileri vericek.
Ancak o2 ve fuel mappingi sıfırlamam gerekicek diye düşünüyorum.
Long Fuel Trim kendisini kolay kolay değiştirmez. Bunu ancak tech 2 cihazı ile yapabilirim herhalde.
Op-Com ile sadece gaz kelebeğini sıfırlayabiliyorum.

Son durum budur.
Son görüşlerinizi benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.
Teşekkürler,
 
Son düzenleme:
Daha önceden bu sensörü sökmüş arkadaş varsa aramızda nasıl söküleceğini anlatırsa çok sevinirim. Az önce denedim başarılı olamadım.
Çünkü sensörün bulunduğu yerdeki alan oldukça dar ve araya ingiliz anahtarı gibi birşeyle girmeyi başaramadım. Kaç numara anahtar lazım ise ve ne tip ise almayı planlıyorum.
Yardımcı olursanız sevinirim..
 
arkadaşlar benzer sorun bende de var.silindir üzerinde kurum varmış.daha önce EGR valfini değiştirdim.bilgisayara bağladığımızda sorunun o kurumdan yaptığını söylediler.silindir kapağını açmadan carbon cleaner yaptır dediler düzeleileceğini söylediler.eğer silindir kapağı açılırsa temizleme işlemi bana ortalama kaça mal olur bilen varmı?.sizce carbon cleaner ile çözülürmü bu iş.arabam opel meriva 1.6.
 
Silindirdeki teklemeyi beyin şöyle algılar

Bunun için önce bir fizik kuralını bilmek lazım, o da şudur

Basınç arttıkça havanın dielektrik katsayısı yükselir...
Bundan çıkan sonuç bujinin çakmasının yüksek basınç altında daha zor olacağıdır...
Bir motorun silindirlerinin en yüksek basınç altında kaldığı devir ise 2000-3000 devir aralığındandır çünkü 1500 ün altında zaten otomobil yürüyemez vitesi küçültürsünüz 4000 devir ve üzerinde ise artık devirlenilmiş ve maksimum ivme yenilmiş demektir bu yüzden yine aşırı basıncı oluşturamazsınız sonuçta 2000-3000 devir aralığı benzinli motorlarda yokuş çıkarken en kritik ve en yüksek basınç aralığıdır...

Şimdi çözüme gelelim

Buji çakmadığı için ateşleme bobininden akım akmamıştır oysa ecu silindire çakması için gönderdiği palsin farkındadır ve bu yüzden gönderdiği bu işarete karşılık bir feedback beklemektedir o feedback gelmeyince yani buji çakmadığı için akım akmayınca arıza kaydı tutar ve her silindiri birbirinden bu şekilde yüksek hassasiyette ayırabilir.

Dolayısıyla arkadaşın taktığı ikinci ecu arızalı yada uyumsuz olduğu için sadece 2 silindirde hata görüyor oysa hata tüm silindirlerde var yani ilk ecu su sağlam bujiler çakmadığında ise motor boğulduğu için bir süre aksırıp tıksırıyor boşta 5000 6000 devir de gaza basınca çiğ benzin atılıyor ve o yüzden motor normale dönüyor.

sonuca gelelim sorun bujinin çakamaması nedeni ise motorun mekaniği zaten olamaz bujiye gelen düşük akım veya bujinin tırnak aralığı olabilir bujinin kendisi olabilir kablolar olabilir başka da birşey olamaz
 
arkadaşlar benzer sorun bende de var.silindir üzerinde kurum varmış.daha önce EGR valfini değiştirdim.bilgisayara bağladığımızda sorunun o kurumdan yaptığını söylediler.silindir kapağını açmadan carbon cleaner yaptır dediler düzeleileceğini söylediler.eğer silindir kapağı açılırsa temizleme işlemi bana ortalama kaça mal olur bilen varmı?.sizce carbon cleaner ile çözülürmü bu iş.arabam opel meriva 1.6.

hocam bahsettiğin kapağın sökülerek, kapağın rektefiyeciye gönderilip temizlenmesi olayı 550-600 TL civarında tutar ki büyük bir çoğunluğu işçilikten ibarettir.
Rektefiyeci 120-150 TL arası alır(el emeği), şayet sübaplarında bir problem yok ise.
Üst kapak contasını servisin değiştirir o da 80-120 arası bir şey olsa gerek.
Geri kalanı servisinin el emeğidir.
Ancak ben durup dururken kapağın sökülmesine karşıyım.
Mümkün olduğunda sökmekten kaçınılmasını düşünüyorum. Fabrika çıkışı gibi topanamıyor. Malum motor yarı gövdesine kadar bütün kablo, aparat vs. ile sökülüyor. Bazı durumlarda takılan contadan yağ kaçırıyor vs..
Kapak sökülmesi pek çok servisin işine geliyor diye düşünüyorum aldıkları işçilik ücretinden dolayı.
Carbon Clean yaptır, uzun yolda yüksek devirli kullan aracını.
Kapak sökülmesi en son çare..

Kolaygelsin
 
eski konulara bakarken bunu gördüm.bu aracın son durumunu merak ettim bilen var mı acaba?
 
Hep böyle olur,destek istenir,sonuç yazılmaz...
 
Bu konuyu birde ben hortlatayım baştan sona okudum tüm yorumları neredeyse yazılan her şeyi bende yaptım, motor açılacak diyorlar ama bende açtırmak istemiyorum, gördüğüm kadarı ile motoru açılan arkadaşların sorunu yine devam etmiş, Bu soruna NOKTA koyan olmadı mı acaba, ne apalım biz şimdi... Araç 2008 astra g 1.6 motor Z16XEP hata kodları P0300 P03001 P0302 P0303 P0304
 
Geri
Üst