ya arakdaşlar, çok geç oldu farkettim ancak hem tatile çıkmış olmam hemde bu konuya artık yeni bir şey yazmadığınızı düşünerek bir daha buraya uğramadım.
şimdi eskiyi karıştırırken buldum.
kusura bakmayın.
son duruma göre hiç bir şey değişmiş değil.
son 1 hafta içerisinde başımdan geçenleri şöyle özetleyebilirim.
Opel Gedizlere gittim. 72+KDV vererek arıza tespiti talep ettim.
Usta önce arızayı bulamadığını hata kodu üretmediğini falan söyledi (yalan, TECH2 ye bile bağlamamış!!!) Daha sonra benimle birlikte test sürüşüne çıkınca aaa varmış dedi.
Ertesi gün arayıp sübaplarda kaçırma var dediler. Bende üst kapağın daha önceden revizyona gittiğini bunun mantıklı olmadığını söyledim.
Ayrıca kendi fikrim olarak sübapların mekanik parçalar olduğunu sadece problemin 2000-3000 arasında gerçekleşmesinden ötürü sübapların dışında bir yerde problemin aranmasının daha mantıklı olacağını söyledim. Arkadaş master techmiş. Laflarım pek itibar etmedi.
Kompresyon testi yaptın mı diye sordum, yaptım dedi. Kaç bar basıyor diye sorduğumda mırın kırın etti. En sonunda bende bu servisten bir cacık olmayacağını düşünerek aracımı almaya karar verdim.
Fikrimi sorarsanız sadece para almak peşindeler. Sadece 540 TL motor kapağı açmaya istediler. Bu sadece istedikleri işçilik ücreti. Üstelik problemi motor kapağıdna yada sübaplarda bulamazlar ise (benim söylememe rağmen) bu parayı her halükarda alıcaklarını söylediler. Denemelerini istediğim parçaların hiç bir tanesini denemediler. Mazeretleri parçanın ellerinde olmaması. Şayet illa denenmesini istiyorsam parasını vermem gerekiyormuş, ona göre sipariş veriyorlarmış.(duyanda parça almanyadan geliyor zannedicek, halbuki izmir depoda var.)
Olası diğer şeyleri denemeden bunu dedikleri için bn biraz keriz yerine koyma peşinde olduklarını düşünüyorum. Bi tek ateşleme bobini denedik dediler, ki o da gerçekten denedilerse.
Şimdi asıl bomba belki burada
Dün aracımı Op-Com ile bilgisayara bağladım. Oksijen sensöründen süpheleniyordum bir süredir. Yanlış veri okuyarak ECU yu yanılttığını düşünüyordum. Çünkü araçı kullanım tarzım ve motor devri ne zaman ecu yu closed circuit kullanmaya itse, dolayısı ile oksijen sensörü aktif olarak görev alsa bu problem başıma geliyordu.
Dünkü sonuçlar aslında bir miktarda haklı olduğumu gösterdi.
O2 -1 sensöründeki veriler rolanti de dahil olmak üzere 3000 devire kadar verileri sürekli dalgalanıyor.
3000 devir civarına kadar 70mv->240mv->400mv->600mv->240mv->340mv->70mv->100mv
gibi değerler okuyor. Bunu özellikle gazı sabit tuttuğunda yada rölentide yapıyor.
3000 devir üzerinde gazı sabit tutarsanız kararlı bir şekilde sabit değer okuyor.
Şu andaki bir numaralı hedefim o2 sensörü.
Bugün o2 sensörünü temizlemek için kontak sprey aldım. Kireç çözücü ile birlikte temizleyip kontak sprey ile son şeklini verdikten sonra o2 sensörünü tekrar deneyeceğim. Umarım düzgün verileri vericek.
Ancak o2 ve fuel mappingi sıfırlamam gerekicek diye düşünüyorum.
Long Fuel Trim kendisini kolay kolay değiştirmez. Bunu ancak tech 2 cihazı ile yapabilirim herhalde.
Op-Com ile sadece gaz kelebeğini sıfırlayabiliyorum.
Son durum budur.
Son görüşlerinizi benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.
Teşekkürler,