Sizin Opelinizde 30.000 Devire Kadar Hantalmı..?

EGR bir nevi katalitik konvertör gibi çalışır. Yani hava kirlenmesini engelleme olayı. Sistem egzost gazını bir müddet tuttuğu için silindirler içinde'ki yanmış gazların hemen çıkamamasından dolayı sıkışmaya sebep olur. Bu sistemlerin iptali işlemi ise gaz çıkışlarının kolaylaşması nedeniyle yaklaşık 1.5 - 2 hp civarında bir güç kazandırır, sistemin performans kaybetmesi durumunda ise yine 1.5 - 2 hp civarında bir güç kaybına sebep olur, sistemdeki tıkanma aracın çalışmamasına sebep oluncaya kadar varır. Normal egzostlar, egzost gazlarının egzost susturucularının içinde dolaştırılarak atılmasına neden olurken perf. egzostları (headers gibi) gazın direk olarak çıkmasına müsade eder ve böylece güç arttırımı elde edilir. EGR ve katalitik konvertör gibi sistemler egzost gazlarını
temizlemek amacıyla içlerinde tuttuklarından bir miktar güç kaybına sebep olurlar.
 
Nerdeyse bütün 16 süpaplı araçların tamamı o şekilde hızlanır motorların karakteristik özellikleri o şekilde , VW o nedenle o yarım asırlık uyduruk motorundan vazgeçemedi herşeye hala daha 102 ps 8V yi koyuyor. 60.000 yltlik A3te bile o dandik motor var .Motorun alt devirlerdeki tork özelliği nedeniyle yeni motor tasarlamak yerine habire bunu itekliyor.
abi ben senin dediğin o 8 süpaplı vw den kullandım 1.6l 8v bu arabada en az astra kadar hantaldı hatta astraya geçince çok rahatladım neredeyse 90 la giderken sollamaya çıkmam için 4 e atmam gerekşiyordu yoksa imkanı yok o araba ivmelenmezdi arabanın modelini söylüyorum 1999 vw polo classic 1.6 8v(bu motor 97 öncesi golflerde kullanılan motarun aynısıdır bilginize)
düşük devirlerdeki düşük performansın tek sebebi var oda egr valfi egr valfinin kapandığı devirlerde araba bi anda öne doğru atılıyo bu astramda çok bariz şekilde belli 2500-300 devirden sonra araba resmen canavar kesiliyo
 
kardeş bende 2004 njoy var ve bu dediklerinizin hiç biri yok bende hatta en çok sevdiğim vitesler 1 ve 2. vitesler 1 den 2 ye atarkan koltuğa yapıştırıyor.aracımda orta egsoz iptal vanalı egsoz yaptırdım.--hava filtresi kutusunu çıkartıp attım. onun yerine açık hava filtresi koydum ama oraya değil hemen ön panjurun arkasına yani mükkemmmel hava performansı.şimdi dicenki kaç para yakıyo -----km-237 bin lira
 
arkadaşlar bende opel vectra c 1.6 2004 almayı düşünüyorum en çok merak ettiğim bu aracın son hızı nedir ? :bir: :rakir::rakir::rakir::rakir::rakir:
 
Geri
Üst