Soğuk havalarda Gaz yememe ve Arıza Işığı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Onore
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aynen üstad ses de kesildi; rölantideki şaşırmalar ara sıra gözlemlediğim hafif güç kesikliği ve voltaj azlığı da gitti.

Şarj dinamosu kasnağı kronik zaten değiştirince sesi keser ben 50000km de değiştirmiştim
 
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Maalesef halen vakit bulup hata kodunu öğrenemedim. Gaz fren basılı tutarak da göstermiyor benim araba. Bu sıkıntıyı kış bitmeden bulmam lazım benim yoksa bir dahaki kışa kalacak :) kesin bir çözüm bulmadan da tamire sokmak istemiyorum arabayı çünkü biliyorum o değişsin bu da değişsin derken 50 tane parça satacaklar bana. En kısa sürede hata kodunu bişekilde öğrenip işin peşine düşeceğim. Buraya da yazarım sonucu.

Bu arada magnezyum alaşımlı subaplarım. Ancak yüksek devir kullanmam arabayı hatta tam tersi çok düşük devir kullanırım. Ayrıca aynı hatayı çok daha önce de veriyordu km 40000 falandı.

Bir de soğuk havalarda arabayı ilk çalıştırdığımda farlar dahil olmak üzere göstergeler vs tüm ışıklı şeylerde gözle görülür şekilde yanma sönme oluyor gidip geliyor yani. Isındıktan sonra geçiyor. Sanırım akü ve elektrikle alaklı bir sıkıntı var araçta gerçektende..
 
Son yazdığınız kısımda akü şarj dinamosu ve şarj dinamosu konjektörü akla geliyor.supap değil bence.ustalara gereksiz para kaptırmamanız için bu yazdığım parçalardan sırasıyla rmin olun.çok basit bir şekilde kontrolleri yapılır.akünüz sabah çalıştırmadan yüzey gerilimi 12.30 volt altında olmamalı.şarj dinamosu rölantide 13.5 volt altına düşmemeli gaz bastıkça 14 voltu rahat görmeli ve geçmeli.konjekyör dinamoya bağlı usta sorunu bilir zaten.bunlardan emin olmanız gerek.yoksa size buji de değiştirtirler lastikten yapıyor olabilir diyen bile çıkar:)

Sony Z5 ile gönderildi
 
Son yazdığınız kısımda akü şarj dinamosu ve şarj dinamosu konjektörü akla geliyor.supap değil bence.ustalara gereksiz para kaptırmamanız için bu yazdığım parçalardan sırasıyla rmin olun.çok basit bir şekilde kontrolleri yapılır.akünüz sabah çalıştırmadan yüzey gerilimi 12.30 volt altında olmamalı.şarj dinamosu rölantide 13.5 volt altına düşmemeli gaz bastıkça 14 voltu rahat görmeli ve geçmeli.konjekyör dinamoya bağlı usta sorunu bilir zaten.bunlardan emin olmanız gerek.yoksa size buji de değiştirtirler lastikten yapıyor olabilir diyen bile çıkar:)

Sony Z5 ile gönderildi

Peki ben bu dediğiniz birimlerin testini sanayilerdeki elektrikçilere mi yaptırabilirim? Kim bakabilir bunlara?
 
cd30 mp3 ise teybiniz, kontağı çevirin ışıklar yansın göstergelerin, sound tuşuna basılı tutun dıt diye bir ses çıkacak, saatin ordaki alttaki tuşa bastıkça çeşitli bilgiler gösterecek, kaçıncı sırada olduğunu hatırlamıyorum fakat akü voltajı da ekrana geliyor :) çalıştırdığınızda ve gazladığınızda değerin değiştiğini göreceksiniz, kontrol edebilirsiniz. Veya tanıdığınız bir elektrikçiye gidin, sonuçta aküye cihazı bağlayıp bi değerlere bakacak 5 dakkasını almaz.

Bir diğer yöntem de "corsa d gizli menü" diye aratın google'da o şekilde de görebilirsiniz voltajı


Peki ben bu dediğiniz birimlerin testini sanayilerdeki elektrikçilere mi yaptırabilirim? Kim bakabilir bunlara?
 
Teşekkür ederim. Sanırım kendim görmem gerek. Ben sanayiye gidene kadar araba ısınıp voltaj değerleri sanırım normale döner :)

Çok sıkıntılı bir durum. Aracı satmak istesem de satamıyorum şu haliyle. Bu şekilde arızayı bulana kadar araba bende :)
 
Hata kodlarımı yazıyorum arkadaşlar. 2 tane hata kodu var niyeyse;

212700 ve 213800 Bilinmeyen hata olarak çıkıyor..

Opel'in arıza kodlarında bu kodlar yok :(

Acaba sonlardaki sıfırlar fazlalık da 2127 ve 2138 olarak mı bakmak lazım. Ama Opel arıza kodlarında başlarında harfler oluyor P2222 gibi. Çözemedim..

Düzeltme: Sanırım Ustanın dediği gibi Gaz pedalıyla alakalı bir durum var. Hata kodlarını kurcaladım şu iki hataya rastladım. Ustanın dediğiyle tamamen tesadüf değildir heralde;

P2127 Accelerator Pedal Position (APP) Sensor 2 Circuit Low Voltage Accelerator Pedal Position (AP

P2138 Accelerator Pedal Position (APP) Sensör 1-2 İlişkisi Accelerator Pedal Position (AP

Bilgisayarın verdiği kodların sonundaki sıfırları silip başına P koyunca çıkıyor..
 
Son düzenleme:
Merhaba hocam aynı sorunu bir kaç aydır yaşıyorum. Aracım corsa d 1.2 lpg yok.. iki ustaya götürdüm biri bir şey bulamadı diğeri gaz kelebeği dedi, temizlettim, aküyü değiştirdim üstünde orijinal akü bitmek üzereydi, bobini bir yıl önce yenilemiştim, son bakımda bujileri de yeniledim aracım henüz 55000 km de , boşa masraf yapmak istemiyorum ancak bu şekilde binmek de sinir bozucu, gaz kelebeğini temizleyen usta geçmezse gaz pedalında bi sensör var dedi ondan olabilir defi ancak güvenemiyorum, çözüm bulursanız yazar mısınız?
 
Hocam arızayı çözebildin mi. Aynısı bendede oluyor...Arac kışın soğukta benzinde ve tüpte titremeyle birlikte p0300 kodu veriyor.stop etmeden veya arızayı silmeden düzelmiyor.bu durum ısınıncaya kadar 3,4 defa oluyor.bujiler bobin değişti.sensörler ve boğ kelebeği temizlendi.yazın hiçbir arıza yok.o arızayı benzindede yapıyor.aracım peugeot 306...bilgilendirirseniz sevinirim
 
Merhaba Arkadaşlar;

Soğuk havalarda marşı geç alma sorunu vardı arabamın, dediğiniz gibi bir kere çalıştığında o sorun ortadan kalkıyordu. Ama 7-8 saat çalışmadığında ilk çalıştırmalarda baya zorlanıyordu. bugün tamirciye götürdüm ve benzin pompasından dedi. Değişmesi gerekiyormuş biraz da pahalı bir parça Orjinal alacağım bugün fiyat aldım 850TL dediler bakalım hayırlısı :)
 
Geri
Üst