Soğutma sistemi kaçağını bulamıyorum

Motor üst kapağı yamulmuş olabilir mi? Sizin sorununuzu bir iş yaptığımız bir ustamız yaşadı. Gerçi onun araç kuş serisi ama sorun ve belirtiler aynı.
 
arkadaşım 200km bir bardak su bişey değil. Benim aracımda da aynı sorun vardı. Götürmediğim yer kalmadı çözülmedi sorun. Benimki çok eksiltiyordu. Bir gün bir ustaya anlattım durumu radyatör tıkayıcı at dedi ama sıvı olanlardan. Markası würth dü galiba beyaz bi kutusu var üzerinde kullanım mikatarı yazıyor. Sölediğinin yarısı kadar koydum aylardır araba gram su eksilmiyor. Onu bi araştır. Kapakla filan alakası yok biyerden kaçırıyor. Jonta yanık olsa suyu hemen bitirir.
 
Çok tesekkurler etkili bir yöntemmiş gerçekten. Sizce önce bu yola mı başvurmalıyım yoksa önce kaçakları mı buldurmalıyım ustalara? Bunu ekarte edip devam etmek daha mntıklı sanki? Bir de bütün yetkili servislerde var mi bu alet edevat acaba?

Bu test kiti her yerde olmayabilir.
Testin amacı soğutma sıvısının alanlarına yanmış gazların (eksoz gazının) girip girmediğini anlamak. İşlem kimyasal olarak test ediliyor.. Bu da Kapak contasının durumunu ortaya koyuyor..

Soğutma suyunda eksilme, genelde, ya Radyatör ve bağlantı borularındaki ya da motor kapak contasından ya da bloktaki (varsa çatlaklardan) olan kaçakların olduğunu gösterir..

Görülebilir kaçakları, eğer varsa, bulmak testden önce veya sonra mı yapılmalı o da sizin tercihiniz..
Ben olsam, önce kapak contasının durumunu anlamak isterdim..

Ama, bugüne kadar bakan ustalar(!) kaçağın varlığını ve yerini belirleyemedi ise ya onlar usta değildir ya da, halihazırda fiziksel bir kaçak yoktur..
 
Son düzenleme:
arkadaşım 200km bir bardak su bişey değil. Benim aracımda da aynı sorun vardı. Götürmediğim yer kalmadı çözülmedi sorun. Benimki çok eksiltiyordu. Bir gün bir ustaya anlattım durumu radyatör tıkayıcı at dedi ama sıvı olanlardan. Markası würth dü galiba beyaz bi kutusu var üzerinde kullanım mikatarı yazıyor. Sölediğinin yarısı kadar koydum aylardır araba gram su eksilmiyor. Onu bi araştır. Kapakla filan alakası yok biyerden kaçırıyor. Jonta yanık olsa suyu hemen bitirir.

Bu ilaç karıştırarak kaçakları önleme işi bazı durumlarda (yani conta yanıkları ve kaçakları küçük ise) kapak contalarındaki kaçaklar için de işe yarıyabiliyormuş. Ancak biraz riskli...

Youtube da "head gasket sealer" diye aratın bilgi veren bir çok video var.
Ancak bizde yani ülkemizde bu yöntem pek fazla denenmiyor..
 
Son düzenleme:
Original Gm etiketi var mıydı, su deposu ve kapağında.

Yok ise Genleşme kabı ve kapağı takım olarak değiştirin. %90 düzelecektir. Değiştirdim diye düşünmeyin, original değil ise 100 kez değişin gene kaçacaktır.

Savaş Abinin demek istediği bu.
 
Original Gm etiketi var mıydı, su deposu ve kapağında.

Yok ise Genleşme kabı ve kapağı takım olarak değiştirin. %90 düzelecektir. Değiştirdim diye düşünmeyin, original değil ise 100 kez değişin gene kaçacaktır.

Savaş Abinin demek istediği bu.

Geçen ay, sırf kirlendi daha temiz görünsün diye orijinal (GM marka) genleşme kabını yansanayi bir ürünle yeniledim, daha eve kadar gelmeden araç hararet yaptı Eksilen suyu tamamlayarak eve kadar geldim. Yaptığım incelemede yeni genleşme kabının kapakla tam uyum sağlamadığını gördüm. Eskisinin içini temizleyerek tekrar araca taktım, yeni aldığım genleşme kabına da daha kaliteli bir kapak alarak yedekler arasına attım.
 
Egr su giriş ve çıkış hortumlarını kontrol ettirmenizi tavsiye ederim
 
Aynı durumu ben de yaşadım.Arabam vectra c twinport.Aynı sizin gibi her şeyi değiştirdim,devirdaim de dahil.En sonunda manifioltun altında 2 tane blok tapası varmış,ordan kaçırıyormuş.30 tl tapalar,70 tl işçilik verdim sorun kalmadı.Motorda başka yerlerde de tapa varmış çok şükür onlarda sorun yok.Sana tavsiyem onlara bir baktır.
 
Bu test kiti her yerde olmayabilir.
Testin amacı soğutma sıvısının alanlarına yanmış gazların (eksoz gazının) girip girmediğini anlamak. İşlem kimyasal olarak test ediliyor.. Bu da Kapak contasının durumunu ortaya koyuyor..

Soğutma suyunda eksilme, genelde, ya Radyatör ve bağlantı borularındaki ya da motor kapak contasından ya da bloktaki (varsa çatlaklardan) olan kaçakların olduğunu gösterir..

Görülebilir kaçakları, eğer varsa, bulmak testden önce veya sonra mı yapılmalı o da sizin tercihiniz..
Ben olsam, önce kapak contasının durumunu anlamak isterdim..

Ama, bugüne kadar bakan ustalar(!) kaçağın varlığını ve yerini belirleyemedi ise ya onlar usta değildir ya da, halihazırda fiziksel bir kaçak yoktur..

Merhabalar. Testi yaptırdım kavacık'ta, würth marka kitte mavi sıvı vardı üstüste 2 fincan şeklinde, usta eğer sararırlarsa conta yanıktır dedi alttaki bile sararmadı ikisi de mavi özelliğini korudu sonra egzoza tuttuk gerçekten de sarardı. Yani conta yanık değil büyük masraftan kurtuldum gibi. Ama işin garibi usta lifte kaldırdı karter muhafazayı da söküp baktığı halde hiç kaçak yok leke yok herhangi br yerde dedi devirdaim de dahil, sonra dedi ki kapağı ve depoyu değiştirelim eğer hala aynı şeyi yaparsa devirdaimin içindeki çarklardan bazıları kırık olabiliyor o da yapabilir bu kaçağı dedi ne kadar doğru bilemiyorum. Devam edeceğim araştırmaya, şimdilik test sürecindeyim eksiltecek mi acaba kapak ve depo değişiminden sonra. Teşekkürler herkese. EGR, manifolt vs. yerlere de baktıracağım en kısa zamanda inşallah.
 
Ne mutlu sana, boşu boşuna kapak açtırmadın.. Test için ne ödedin?
 
Geri
Üst