ya bu konuyu kım actı el frenı neyımıze yetmıyo az kalsın burnumu kıracaktım gecen gece gıderken aklıma geldı bırazda hızlıydım bı denıyım dedım cok ınce dokundum bosluguma geldı dıreksıyonun boslugundan kafam devır saatıne yapısacaktı az kalsın
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Sol Ayak Freni
Sol ayak freni, önden çekişli otomobillerin etkin ve süratli biçimde kullanılabilmesi açısından en önemli sürüş tekniklerinden birisidir. Sıklıkla yarış sürücüleri tarafından kullanılmaktadır. Sağ ayak alışıldığı şekilde gaz pedalına basılı durumdayken sol ayağın da fren pedalına basmasıyla uygulanmaktadır. Bu teknik aşağıda sıralanan durumlarda kullanılmaktadır.
ewet oldukça hassas ve ciddi bi konu
sol ayak frenini herkez yapar yada yaptığını sanır ama oysa ne kadar ciddii ve riskli bi frenaj sistemi olduğunu kimse sorgulamaz ?
aracınızı iyi tanımadan ön fren balatalarının orgınal olup olmadığını bilmeden debriyaj sisteminin orgınal olduğunu bilmeden bu agresif tarz kullanımlarda yapılan sol ayak freni yüzünden ne araçlar pert olmuş ve hafif yada ağır yaralanmalar meydana gelmiştir bilemezsiniz
1986/1995 seneleri arasında profesyönel rellye sporuna gönül veren ve 9 sene profesyönel opel manta b astra gsı ford rs cosword skoda takımlarında ve bu araçlarla yarıştım ki kaldıki rallı araçları özel ekipmanlarla donatılmış araçlar olduğu halde bu agresif sürüşte kullanılan sol ayak freni bu durumlarda dahi fren sisteminin aşırı ısınması sebebi ile tutmadığını paylaşmak isterim ki kaldıki bu tarz kullanıma
kendinizi alıştırmadan yada trafiğe kapalı alanlarda kendinizi geliştirmeden bu işi yapmaya kalkmayınız ben sizin bi abiniz olarak ne kadar tehlikeli bi tarz olduğunu hatırlatmak isterim.
kaldıki bizim araçlarımızda bu sürüş tarzını görüp yada duyup deneyen kişiler genelde ağır hasarlı trafik kazaları yapmışlardır siz siz olun sağ ayakla devam edin bırakın sol ayak frenini
sanırım söylediklerim anlaşılmıştır
işte bahsettiğim olaydan kısa bi kesit, o öle basit bi frenaj sistemi değil aksine yarışırken daha fazla devirle daha fazla zamn kazanmak kısaltmak amacı ile gelişmiş bi frenaj kullanımıdırya bu konuyu kım actı el frenı neyımıze yetmıyo az kalsın burnumu kıracaktım gecen gece gıderken aklıma geldı bırazda hızlıydım bı denıyım dedım cok ınce dokundum bosluguma geldı dıreksıyonun boslugundan kafam devır saatıne yapısacaktı az kalsın
e zaten sağlıklı çalışması frenlerin çok iyi tutması amacı bu işin sen sağ ayağınla gaz kesmeden sol ayağınla frenaja yardımcı olurken vites ufaltıp öndekini geçmekteki maksat bu tabiiki pist ve rallye yarışlarındaben çok denedim bu uygulamayı ama bir türlü istediğim sonuçları alamıyorum galiba benim ön balatalar gayet sağlıklı çalışıyor gaza asılıyor frene dokunuyorum araba öne doğru sekmeye başlıyor ve zaman zaman önden kızaklıyor
Etapta zaman kazanmak için olmasada artistik açıdan çok uğraşmıştım bir gün fenerbahçe stadında ki virajda trafik sıkışınca frene basmanında etkisi ile bu teknik bana vahi gelir gibi bir anda geldi. tek fark ben sol ayğımle değil sağ ayğımla firene basmıştım olayın gecesinde maltepe sahilde geniş jirajlarda aklımda canlandıra canlandıra bir arkadaşım ile uğraştık kendi çapımızda amatörcene çözdük. çok büyük ustalık istiyen bir teknik ve kimseye tavsiye etmiyorum. eğer ciddi bir eğitiminiz yoksa ki türkiyede bizler için bu iş zor sonuç trafik canavarlığı.
Tekniğin sonuşlarına bakarsak aşırı gaza gelmelerde bana bağımlılık yaptı. aynı gece yapan arkadaşım ise kısa sürede arabasını pert etti. birde bizim sistemdeki hız 3040 değil en az 70.
e zaten sağlıklı çalışması frenlerin çok iyi tutması amacı bu işin sen sağ ayağınla gaz kesmeden sol ayağınla frenaja yardımcı olurken vites ufaltıp öndekini geçmekteki maksat bu tabiiki pist ve rallye yarışlarında
buyurun olay çok ciddiii amanBi kere bayırda yokus inerken deniyim dedim takla atıyordum az kalsın
ne farkeder rallı parkurları asfaltmı ?mıcırın ağa babası ve toprak kaldıki sen gene denerken çok dikkatli ol kardeşim okben sorunumu buldum. genellikle denemelerimi mıcırlı zeminde yapıyordum. asfalta geçince düzeldi... mıcırda hemen kaymaya başlıyor ön taraf...