sol ayak freni nedir!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fuaq
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu arada şimdiye kadar kaç kişiyi alkollü araç kullanıyor diye trafiğe şikayet ettiniz?Gözünüzle gördüğünüz arkaaşlarınızda dahil buna.Ben öz amcamın oğlunu alkollü araç kullanıyor diye 2 defa trafiğe şikayet ettim ki, diğerlerini hiç saymim.Bunun için eğitime gerek yok işte :)

demek aynı kafadayız, bu güzel ;)
 
Benim hayatımı tehlikeye atan kim olursa olsun, karşılığını alır.Tepkisiz kalan herkes, başına gelecek olan herşeyi hak ediyordur.
 
Sorum belki basittir ama ben bilmiyorum. Her önden çeken arabanın freni arkada,arkadan çekeninde önde mi olur?
 
Teknik adam değilim ama her arabanın ön frenlerine daha fazla yük biner o yüzden ön frenler daha kuvvetlidir.Örneğin fren ana merkezinden sağ ön ve sol ön frene ayrı ayrı iki boru gider, arka frenlere tek boru gider.
 
bu işte arabayı koparmak daha kolay ama benim hoşuma giden yarım el freni bunuda kapalı bi yerde deneyin gazlayın sağa yada sola kırıp yarım el freni çekin bu arada ayağını dip gazda olsun arkadan çeker araba kadar kopacaksınız ..
 
bu işte arabayı koparmak daha kolay ama benim hoşuma giden yarım el freni bunuda kapalı bi yerde deneyin gazlayın sağa yada sola kırıp yarım el freni çekin bu arada ayağını dip gazda olsun arkadan çeker araba kadar kopacaksınız ..

Ben dediğin tekniğe yakınını her anında dip gaz yapmadan yapıyorum. Örneğin 2. vites üst devirlerde bağlar başından capito le dönüş gibi geniş ama çok sert viraja giricez. arabanın dengesizni dağıtmak için gireceğim virajın hafif tersine kırar gibi yapıp sert şekilde virajın merkezine kırıyoryorum tam bu noktada el frenini çekerken gazı anlık burakıyorum hatta gereken açıyı yakalıyamazsam hafifcene anlık frene basıyorum. gereken açıyı aldıktan sonra kontra verirken dip gaz gittiği yere kadar yan. sonra 3. vites dip gaz yola devam.
 
Ben dediğin tekniğe yakınını her anında dip gaz yapmadan yapıyorum. Örneğin 2. vites üst devirlerde bağlar başından capito le dönüş gibi geniş ama çok sert viraja giricez. arabanın dengesizni dağıtmak için gireceğim virajın hafif tersine kırar gibi yapıp sert şekilde virajın merkezine kırıyoryorum tam bu noktada el frenini çekerken gazı anlık burakıyorum hatta gereken açıyı yakalıyamazsam hafifcene anlık frene basıyorum. gereken açıyı aldıktan sonra kontra verirken dip gaz gittiği yere kadar yan. sonra 3. vites dip gaz yola devam.

arkadan itişli bir aracın olsa frenlemeye gerek bile olmaz sen baslıkça o döner.. yaşasın itme gücü.. :)
 
Yada vaz geçtim bi turbo dört çeker.
 
aracım turbo dizel olduğu için ben çok yapıorum ilk zamanlarda debriyaj ile hassasiyetini kaybeden sol ayak la fren yapmak çok oluodu:D sonra zamanla alıştım tavsiye ederim.
 
Geri
Üst