su hortumu şişmesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

teacher-men

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
141
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
su hortumu şişmesi
Arkadaşlar 99 2.0 GLS vectram var.Motor belli bir sıcaklığa geldikten sonra Radyatörden termostata giden boruyu sıktığımda sertleştiğini farkettim.Üst kapak contasından şüphelenerek sanayiye gittim.Tanıdığım opel ustası ve arabayla teste çıktı.Yolda gelirken herşey normal dedi.Üst kapağı yakmış olsa cayır cayır su kaynatırdı dedi.İndikten sonra bahsini ettiğim boruyu elledi üst kapağı sıfır taksam bu boru yine şişer dedi.Su genleşme kabını açıp baktı su kaynaması falan yoktu.termostatın kaçırıyor dedi bende değiştirdim.Şu anda 85 derece civarı sabit duruyor.Su eksiltme falan da yok su genleşme kabının kapağını da bugün değiştim ancak hortum şişmeye devam etti.Ondan da değilmiş.
Opeller yüksek basınçlı arabalar bu normaldir diyor herkes.Doğru mudur?

Arabamda hiçbir anormallik yok sadece borunun şiştiğini farketmem sonucu böyle bir kanıya varıp sanayiye gittim.
Arkadaşlar radyatörden termostata giden boru sizin arabalarda da şişiyor mu?
 
opeller 90 ve üzerinde çalışır sizinki 85 bana biraz düşük geldi.kışın 90 92 en fazla 94 yazın 96 98 100 zaten 100 çıkmasıyla inmesi bir olur 98 e kadar iner yazın hızlı giderseniz 96 94 e kadar iner rüzgardan soğur.dediğim gibi hararetiniz opel için biraz düşük.hangi ustaya giderseniz gidin opel için 90 ve üzeri der ustalar opelin 90 nın altında çalışmasına arızalı gözüyle bakar.

motor contasına bir daha baktırın derim .hortum şişmesi sorunu onunla ilgili.ama baktırdım sağlam çıktı demişsiniz.

geriye bir tek devirdaim kalıyor.devirdaime baktırdınız mı.devirdaim sıkıştırıyordur.hortumda basınçtan sertleşiyordur.zaten sizin arabanın harareti düşük sizin arabanın devirdaimi fazla çalışıyor gibi.termostatta devirdaimin basıncı yüzünden kaçırıyordur
 
Son düzenleme:
Doğrudur havasını al devam et abim bende de war o borular şişiveriyor. Sıcaklık sabit duruyorsa gösterde sorun hava yapmışsa bazen inip cıkabiliyor.
 
yedek su deposunun kapağını sirkeli suda beklet temizlensin tak eğer hala şişme varsa kapağı değiştir kapaktaki basınc regule eden ventil bozuk
 
opeller 90 ve üzerinde çalışır sizinki 85 bana biraz düşük geldi.kışın 90 92 en fazla 94 yazın 96 98 100 zaten 100 çıkmasıyla inmesi bir olur 98 e kadar iner yazın hızlı giderseniz 96 94 e kadar iner rüzgardan soğur.dediğim gibi hararetiniz opel için biraz düşük.hangi ustaya giderseniz gidin opel için 90 ve üzeri der ustalar opelin 90 nın altında çalışmasına arızalı gözüyle bakar.

motor contasına bir daha baktırın derim .hortum şişmesi sorunu onunla ilgili.ama baktırdım sağlam çıktı demişsiniz.

geriye bir tek devirdaim kalıyor.devirdaime baktırdınız mı.devirdaim sıkıştırıyordur.hortumda basınçtan sertleşiyordur.zaten sizin arabanın harareti düşük sizin arabanın devirdaimi fazla çalışıyor gibi.termostatta devirdaimin basıncı yüzünden kaçırıyordur


devirdaimi ve triger setini yeni değiştim.
 
yedek su deposunun kapağını sirkeli suda beklet temizlensin tak eğer hala şişme varsa kapağı değiştir kapaktaki basınc regule eden ventil bozuk


Kapağı bugün değiştim.Yeni aldığım kapaktada sonuç aynı.Boru şişmeye devam ediyor.
 
Doğrudur havasını al devam et abim bende de war o borular şişiveriyor. Sıcaklık sabit duruyorsa gösterde sorun hava yapmışsa bazen inip cıkabiliyor.

O boruların şişmesi normal mi yani.Bir kere kapağını gevşetip havasını aldıktan sonra bir daha şişme yapmıyor.Taki aracı stop edip su soğuyuncaya kadar.Su soğuduktan sonra tekrar çalıştırıp yola çıktığımda tekrar şişiyor.
 
geriye tek birşey kalıyor radyatör tıkalı olabilir kireç bağlamıştır.radyatörü temizlettiniz mi.antifriz yerine su koyuyorsanız kireçlenmiştir.
 
aslında belli oranda basınc olması normal bu 1,2 ile 1,5 bar dır..yoksa su kaynar bunu engellemek için su takviye kapağında ventil vardır...şimdi sen hortum sert diyorsun normalde hafif bir sertlik olur...
ama çok sertleşme varsa bu conta veya blokta hafif kıl çatlamasından oluşur buda o kadar ince olurki su kaçırmaz ama motor ısınınca egzoz kaçırır suya bilmem anlatabildimmi? ama ustan baktı iyi dedin,egzoz kokusuda yok bende bundan dolayı takviye kapağı dedim(ustana güvenerek) bu arada termostad değiştiğinde havasını aldınmı? almadınsa termostad üzeri (buraya dikkat) hararet gösteren müşür var motor soğuk iken yap bunu, motor çalışırken hararet göstergesi mavi kaployu çıkar müşürü yavaşca çıkar hava bitip su gelmeye başlayınca hemen tak sık ve kaployu yerine tak
 
geriye tek birşey kalıyor radyatör tıkalı olabilir kireç bağlamıştır.radyatörü temizlettiniz mi.antifriz yerine su koyuyorsanız kireçlenmiştir.


RAdyatörü temizletmedim ama antifriz kullanıyorum.Su hiç koymadım eski sahibine de sordum oda su koymamış
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst