su hortumu şişmesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
arabayı sonbaharda aldım.varsa bile hiç dikkat etmedim bilemyorum daha önce nasıldı.
 
belki normali budur diğer vectra b lere baktınız mı
 
arabayı sonbaharda aldım.varsa bile hiç dikkat etmedim bilemyorum daha önce nasıldı.

Usta gereksiz işkilleniyorsun, Benim 2 opelim oldu Eniştede vectra vardı, amcada astra hepsi aynı.. O sertlik normal.. Arac yüksek sıcaklıkta çalıştığı için su da koysan antifreez de belli oranda genleşiyor sıvı.. bu genleşme hortumda basınç yapar. Bu basınç aşırı yükselirse genleşme kabı kapağı fazla basıncı tahliye eder.. Madem kapağıda yeni taktın.. Takma kafana..
 
ustanız ben bunu değiştirsemde yine sertleşir dediğine göre daha vectra b için olağan karşılıyor.

sorun normalde üst kapak contasından kaynaklanır zaten böyle bir sorununuz olsa usta onu değişmeden sizi göndermez 400 tl yi sizden niye almasın.

aracın performansına yakıt tüketimine ve hararetine etki etmiyorsa bence hiç uğraşmayın
 
performans yakıt tüketimi ve diğer herşey normal.En iyisi sizin dediğniz gibi zamana bırakmak çok sağolun arkadaşlar.
 
opeller 90 ve üzerinde çalışır sizinki 85 bana biraz düşük geldi.kışın 90 92 en fazla 94 yazın 96 98 100 zaten 100 çıkmasıyla inmesi bir olur 98 e kadar iner yazın hızlı giderseniz 96 94 e kadar iner rüzgardan soğur.dediğim gibi hararetiniz opel için biraz düşük.hangi ustaya giderseniz gidin opel için 90 ve üzeri der ustalar opelin 90 nın altında çalışmasına arızalı gözüyle bakar.

motor contasına bir daha baktırın derim .hortum şişmesi sorunu onunla ilgili.ama baktırdım sağlam çıktı demişsiniz.

geriye bir tek devirdaim kalıyor.devirdaime baktırdınız mı.devirdaim sıkıştırıyordur.hortumda basınçtan sertleşiyordur.zaten sizin arabanın harareti düşük sizin arabanın devirdaimi fazla çalışıyor gibi.termostatta devirdaimin basıncı yüzünden kaçırıyordur

Gm Türkiye'ye 88 derece termostatlarını yollar. Bildiğim kadarıyla Bulgaristanda 85. O.Doğu ülkelerinde 90 üstü. Aldığınız parça original Gm ise parçacının hangi ülkeden ithal ettiğine bağlı. Yan sanayii ise her çeşit mevcuttur zaten.
 
Markası febi aldığım termostatın.Kaliteli dediler.Alman malı galiba.Orjinalini bulamadım.
 
eger hararet 92 nin usrune cıkmıyorsa işkilenmenizin manası yok:

benim aracta bu tarz bir problem vardı ama sıkıntı termostatın acmamaısıydı ve nedeni de antifreeze konmamıs olmasıydı

cunku suda termostat acmayabiliyor.

sonrasinda da kaloriferin peteginin tikali oldugu ortaya cikmisti

ama yine soyluyorum hararetegerbu havada 92 nin ustune cikmiyorsa takamayın. sertlesme iyidir :)
 
eger hararet 92 nin usrune cıkmıyorsa işkilenmenizin manası yok:

benim aracta bu tarz bir problem vardı ama sıkıntı termostatın acmamaısıydı ve nedeni de antifreeze konmamıs olmasıydı

cunku suda termostat acmayabiliyor.

sonrasinda da kaloriferin peteginin tikali oldugu ortaya cikmisti

ama yine soyluyorum hararetegerbu havada 92 nin ustune cikmiyorsa takamayın. sertlesme iyidir :)

Yanlış, sürekli soğuk çalışma motorun sağlığı açısından zararlıdır, fazla yakmasını saymıyorum bile. Daha verimli yağlama(Bknz. google: motor oil temperature), az yakması, kalorifer ısıtması, iyi performans vs. vs. Gereksiz koyulmamıştır, o termostat, açıp kapaması içindir. Sürekli açık kalan termostat, aniden sürekli kapalı kalmaya karar verebiliyor, yada tam tersi.

Termostat şekerli, tuzlu, antifrizli, içkili vs. suda açar, ben hep elektrikli su ısıtıcının içinde denerim termostatları. Önemli olan sıvısı, gazı değil, derecedir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst