Parmak inceliğinde rotil , basit bir kilit mekanizmasına sahip aks , bir çiviye bakan lastik üzerinde gidiyorsun sonuç olarak. 16 yıldır araç kullanıyorum.Sadece 2-3 cezam vardır yoktur.Ayda 8000 km yaptığım zamanlar olmuştur.Ender zamanlarda hız yaptığım oluyor elbet ama bu hız dediğim bile çok yüksek hızlar değil.Türkiye yi defalarca gezmişimdir km olarak .Crafter ından Kartal ına kadar bir çok araçla uzun km ler yaptım. Ama buna rağmen sürat yapacak kadar cesaretli , her virajı alabilecek kadar kabiliyetli , trafikte direksiyonumu ispatladım diyecek kadar tecrübeli değilim malesef.
He şunu derseniz anlarım: Acemi adam yüksek hızlarda kontrolsüzdür.Tecrübeli şöfor daha kontrollüdür.Aradaki şöfor farkından kaynaklı tehlike oranı %5 kadar da olsa daha azdır.Ama bu teknik- ortam koşulları - mekanik aksamalar gibi %90 lık tehlike potansiyelini bertaraf ettiği anlamına gelmez.
Kabiliyeti anlamak için hıza gerek yok.Trafiğine çıkın görün.
Önünde 5 araba boşluk varken 50 ile giderken ayağı frende giden mi dersin ?
Ayna ya bakmayan , herkesin ona uyacağını sananları mı dersin?
Döneceği yerden önce 2 sapak daha varken sinyal veren mi dersin?
örnekler çook.liste uzun.
Herşeye rağmen bu listedekilere sabır gösterip onların yapabileceklerini önceden tahmin edip tedbirli davranabilmek daha bir kabiliyettir mesela.