Tam Otomatik mi? Robotize mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hocam motorun ürettiği gücün üçte biri (rakam tahmini) bu tür sistemlerde kayboluyor
sağlam ama ağır
birçok markanın deli gibi çalışan hem sağlam hem de verimli çift kavramalı vites kutuları var
 
hocam motorun ürettiği gücün üçte biri (rakam tahmini) bu tür sistemlerde kayboluyor
sağlam ama ağır
birçok markanın deli gibi çalışan hem sağlam hem de verimli çift kavramalı vites kutuları var

Okan bey aslında bu sistemler hakkında yazmamış çizmemiz gerek. Çünkü özellikle bu yeni sistemlerin geneli çift kavramalı sistemler ama bu DSG çok yaygın bir sistem ama çok fazla sorun yaşayan arkadaşlar olmuş. Bende bu sistemleri çok araştırdım ama bu sorunlardan dolayı ödüm patlıyor desem abartmış olmam. 13 bin TL rakamlar dolaşıyor ortada.
 
DSG yi savunanlar mutlaka çıkacaktır ama DSG nin durumu biraz karışık bir durum. Bildiğim kadarı ile DSG şanzımanların hava soğutmasına ihtiyacı var. Yani İstanbul gibi sıkışık trafiğin bol olduğu yerlerde ve özellikle sıcaklık ile nem oranı yüksek yerlerde pek tavsiye edilen bir şanzıman değil diye biliyorum. Bunun aksini söyleyenlerde var ama ben bu güne kadar sorunsuzca 150.000-200.000 i deviren DSG şanzıman duymadım görmedim.
 
DSG yi savunanlar mutlaka çıkacaktır ama DSG nin durumu biraz karışık bir durum. Bildiğim kadarı ile DSG şanzımanların hava soğutmasına ihtiyacı var. Yani İstanbul gibi sıkışık trafiğin bol olduğu yerlerde ve özellikle sıcaklık ile nem oranı yüksek yerlerde pek tavsiye edilen bir şanzıman değil diye biliyorum. Bunun aksini söyleyenlerde var ama ben bu güne kadar sorunsuzca 150.000-200.000 i deviren DSG şanzıman duymadım görmedim.

Evet şikayetim var sitesinden inceledim genel sorunlar var. O yüzden şahsen dsg kullanan araçlara pek sıcak bakamıyorum. EDC ve powershift sistemleri daha az sorunlu gibi görmekte. Ama sanırım şu anda en güzel sistem CWT sistemler sanki. Hem geri kaçırma olayları olsun hemde dayanıklılık konusunda olsun. Zaten opel otomatik konusunda biraz fazla sıkıntı içinde özellikle bu robot sistemleri.
 
yıl olmuş 2014
tam otomatik tork konvektörlü kutu kullanacaklarını sanmıyorum
büyük ihtimal çift kavramalı vites kutusudur
değilse ayıptır zaten
net bilgi yok sitede

Active select = Tam otomatik tork konvertörlü . yıl 2014 opelin kaybettiği noktalardan biri bu zaten.

2015 yılında çift kavrama gelecek..
 
Aslında yakma konusunda fazla kafaya takmıyorum yılda sadece 3-5 bin anca yapıyorum ama ben aracım da şunu isterim rampa yukarı geldiğinde yaktığının hakkını verecek sol şeridi kapayarak gidecek ;)

Al bir ihtiyar Vectra A 2.0 otomatik. Hem keseni üzmez hem seni, rampalarda da yardıra yardıra gidersin. :maden:
 
Al bir ihtiyar Vectra A 2.0 otomatik. Hem keseni üzmez hem seni, rampalarda da yardıra yardıra gidersin. :maden:

Abim bir kaç ilan adresi verir isen bakarım. Yardırma işi benim iş :D veririm kırbacı gözünün yaşına bakmam motorun hakkını sonuna kadar veririm. :rakir:
 
Nadir Abi senin araçtakinin aynısı, torklu tam otomatik.

Samsung Galaxy S4 Miniden Gönderildi.
 
Nadir Abi senin araçtakinin aynısı, torklu tam otomatik.

Samsung Galaxy S4 Miniden Gönderildi.

Ama gerçekten çok acayip hoşuma gitti yeminle bir opel sevmez olarak :D
 
Abim bir kaç ilan adresi verir isen bakarım. Yardırma işi benim iş :D veririm kırbacı gözünün yaşına bakmam motorun hakkını sonuna kadar veririm. :rakir:

Bir tane satılık var :maden:
 
Geri
Üst