Arkadaşlar merhaba daha önceden bir konu daha açmıştım otomobilimizi telefondan kontrol edebilirmiyiz diye araştırmalarım sonucu yeni şeyler buldum ve bunu sizlerle paylaşıyorum.
Araştırmalarım sonucunda Türkiye'de böyle bir sistemin üretildiğini keşfettim cihazın geliştiricisi Burak bey'le tanıştım bu sistem tamamen kendi eseri ve bunu yaparkende eğlence amacıyla bunu tasarlamış cihazı aracımızın OBDII portuna takıyoruz Android işletim sistemine sahip telefonumuzdan programı açıp şifremizle cihaza bağlanıyoruz ve herşey burdan itibaren başlıyor
Cihaz tamemen eldeki imkanlarla üretilmiş yani yerli bir ürün donanımdan yazılıma kadar Türkiye'de geliştirilmiş ülkemizde böyle şeylerin yapılabilmesi gerçekten sevindirici bu uygulama kadar gelişmiş dünyada başka bir uygulama yok en azından benim araştırmalarım sonucu böyle bu uygulamaya en yakın geçenlerde konusunu açtığım OBDCanex yazılımıydı (Amerika'da yapılıyor) onlarda donanımlarını kendileri üretmiyor ve bu sistem kadar uzun menzil, sağlamlık ve güvenlik sunmuyor bende OBDCanex yazılımı ve donanımıda mevcut (OBDLink MX).
Bu sistem ile aynı zamanda gerçek zamanlı olarak motorun teknik verilerinide okumak mümkün hatta cihazı geliştiren Burak bey bu sistemin geliştirmeye fazlasıyla açık olduğunu söyledi öyleki aracınızı internet üzerinden bile kontrolü mümkün tabi dahalık böyle birşey yok.
Şaun için yapılabilen kontroller:
Sürücü Camı Aç - Kapat
Yolcu Camı Aç - Kapat
Sol Arka Cam Aç - Kapat
Sağ arka cam Cam Aç - Kapat
Tüm camları aynı anda Aç - Kapat
Sis farlarını yak
Uzun farları yak
Sol ve sağ kısa farları ayrı ayrı yak -söndür
Tüm ışıkları yak-söndür
Tüm sinyalleri yak söndür
Sinyalleri tek tek yak - söndür
Kapıları kilitle
Sürücü kapı kilidini aç
Yolcu kapılarının kilitlerini aç
Tüm kapı kilitlerini aç
Bagaj aç
Korna
Silecekleri çalıştır
Ön cam yıkama suyunu çalıştır
Ön camı temizle (önce camı yıkar sonra silecekleri çalıştırır)
Müzik sistemi - Ses ( + )
Müzik Sistemi - Ses ( - )
Müzik Sistemi - Kanal /Müzik değiştir (İleri)
Müzik Sistemi- Kanal/Müzik değiştir ( Geri)
(Yalnız bu özelliklere ek özellikler gelecek.)
Cihaz ses komutlarıyla da çalışıyor bazı komutları bilmediğim için sistem çalışmadı videoda göreceksiniz zaten cihaz daha geliştirilme aşamasında.
Uzun zamandır böyle birşey araştırıyordum bu istediğimi ancak yurt dışında bulurum diye düşünürken ülkemde buldum herkese iyi forumlar.
Araştırmalarım sonucunda Türkiye'de böyle bir sistemin üretildiğini keşfettim cihazın geliştiricisi Burak bey'le tanıştım bu sistem tamamen kendi eseri ve bunu yaparkende eğlence amacıyla bunu tasarlamış cihazı aracımızın OBDII portuna takıyoruz Android işletim sistemine sahip telefonumuzdan programı açıp şifremizle cihaza bağlanıyoruz ve herşey burdan itibaren başlıyor
Cihaz tamemen eldeki imkanlarla üretilmiş yani yerli bir ürün donanımdan yazılıma kadar Türkiye'de geliştirilmiş ülkemizde böyle şeylerin yapılabilmesi gerçekten sevindirici bu uygulama kadar gelişmiş dünyada başka bir uygulama yok en azından benim araştırmalarım sonucu böyle bu uygulamaya en yakın geçenlerde konusunu açtığım OBDCanex yazılımıydı (Amerika'da yapılıyor) onlarda donanımlarını kendileri üretmiyor ve bu sistem kadar uzun menzil, sağlamlık ve güvenlik sunmuyor bende OBDCanex yazılımı ve donanımıda mevcut (OBDLink MX).
Bu sistem ile aynı zamanda gerçek zamanlı olarak motorun teknik verilerinide okumak mümkün hatta cihazı geliştiren Burak bey bu sistemin geliştirmeye fazlasıyla açık olduğunu söyledi öyleki aracınızı internet üzerinden bile kontrolü mümkün tabi dahalık böyle birşey yok.
Şaun için yapılabilen kontroller:
Sürücü Camı Aç - Kapat
Yolcu Camı Aç - Kapat
Sol Arka Cam Aç - Kapat
Sağ arka cam Cam Aç - Kapat
Tüm camları aynı anda Aç - Kapat
Sis farlarını yak
Uzun farları yak
Sol ve sağ kısa farları ayrı ayrı yak -söndür
Tüm ışıkları yak-söndür
Tüm sinyalleri yak söndür
Sinyalleri tek tek yak - söndür
Kapıları kilitle
Sürücü kapı kilidini aç
Yolcu kapılarının kilitlerini aç
Tüm kapı kilitlerini aç
Bagaj aç
Korna
Silecekleri çalıştır
Ön cam yıkama suyunu çalıştır
Ön camı temizle (önce camı yıkar sonra silecekleri çalıştırır)
Müzik sistemi - Ses ( + )
Müzik Sistemi - Ses ( - )
Müzik Sistemi - Kanal /Müzik değiştir (İleri)
Müzik Sistemi- Kanal/Müzik değiştir ( Geri)
(Yalnız bu özelliklere ek özellikler gelecek.)
Cihaz ses komutlarıyla da çalışıyor bazı komutları bilmediğim için sistem çalışmadı videoda göreceksiniz zaten cihaz daha geliştirilme aşamasında.
Uzun zamandır böyle birşey araştırıyordum bu istediğimi ancak yurt dışında bulurum diye düşünürken ülkemde buldum herkese iyi forumlar.
http://img819.imageshack.us/img819/9229/otodiaglogo.png[img]
[img]http://img507.imageshack.us/img507/5878/otodiagfiltered.jpg[img]
Buda sizler için çektiğim video:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=tA17Mso6T2k#ws]Opel Astra J Telefondan Kontrol - Otodiag[/url]
[b]Uygulamadan Ekran Görüntüleri:[/b]
[img]http://imageshack.us/a/img687/7066/screenshot2013020308223.png[img=360x600]http://imageshack.us/a/img163/3870/screenshot2013020308222.png[/img]
[img=360x600]http://imageshack.us/a/img191/8408/...img843/6366/screenshot2013020308224.png[/img]
[img=360x600]http://imageshack.us/a/img441/2715/...img208/2715/screenshot2013020308220.png[/img]
On Board Diagnostic (OBD) nedir?
'96 senesinden bu yana üretilmiş neredeyse her otomobilin ve kamyondan küçük araçların ecu'sunun uymak zorunda olduğu veri giriş-çıkış protokolu.amerikan menşeili bir protokoldür ve otomobillerin zararlı egzos gazı emisyonlarını kontrol etmek endişesiyle standartlaştırılmış ve zorunlu hale getirilmiştir.bu sistem sayesinde özellikle motor olmak üzere otomobille ilgili sayısız detaylı teknik veriye (krank milinin pozisyonu, ateşleme sırası, motor yüklenme katsayısı, hava/yakıt karışım oranı gibi...) ulaşmak mümkündür. ayrıca standarta göre, aracın obdii soketi otomobilin şöför mahalli içinde direksiyona en fazla 1 metre uzaklıkta olmalı ve elle kolayca açılabilecek bir kapak altında bulunması da zorunludur. (tornavida, kerpeten vb. yasak)standartın getirdiği zorunluluklardan biride otomobilin zararlı egzos gazı emisyonu belli bir değeri aştığındamotor arıza lambası'nın yanarak sürücüyü uyarmasıdır.sistemin en güzel taraflarından biri de ecu'lardaki standardizasyondan dolayı otomobillere chip tuningişlemini uygulamak çok daha kolay hale gelmiştir.obdii uyumlu otomobillere diyagnostik (veya aynı zamanda chip-tuning) yapmak için 2 ana yöntem vardır:
1) aracın obdii soketine bu iş için özel olarak üretilmiş bir cihazla bağlanmak.
2) gerekli program yüklenmiş bir laptop** veya pc ile. (bu yöntemde obdii soketi ile bilgisayar arasında ekstra adaptör bir devre bulunmak zorundadır)
OBDII soketi:
[img]http://img507.imageshack.us/img507/5878/otodiagfiltered.jpg[img]
Buda sizler için çektiğim video:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=tA17Mso6T2k#ws]Opel Astra J Telefondan Kontrol - Otodiag[/url]
[b]Uygulamadan Ekran Görüntüleri:[/b]
[img]http://imageshack.us/a/img687/7066/screenshot2013020308223.png[img=360x600]http://imageshack.us/a/img163/3870/screenshot2013020308222.png[/img]
[img=360x600]http://imageshack.us/a/img191/8408/...img843/6366/screenshot2013020308224.png[/img]
[img=360x600]http://imageshack.us/a/img441/2715/...img208/2715/screenshot2013020308220.png[/img]
On Board Diagnostic (OBD) nedir?
'96 senesinden bu yana üretilmiş neredeyse her otomobilin ve kamyondan küçük araçların ecu'sunun uymak zorunda olduğu veri giriş-çıkış protokolu.amerikan menşeili bir protokoldür ve otomobillerin zararlı egzos gazı emisyonlarını kontrol etmek endişesiyle standartlaştırılmış ve zorunlu hale getirilmiştir.bu sistem sayesinde özellikle motor olmak üzere otomobille ilgili sayısız detaylı teknik veriye (krank milinin pozisyonu, ateşleme sırası, motor yüklenme katsayısı, hava/yakıt karışım oranı gibi...) ulaşmak mümkündür. ayrıca standarta göre, aracın obdii soketi otomobilin şöför mahalli içinde direksiyona en fazla 1 metre uzaklıkta olmalı ve elle kolayca açılabilecek bir kapak altında bulunması da zorunludur. (tornavida, kerpeten vb. yasak)standartın getirdiği zorunluluklardan biride otomobilin zararlı egzos gazı emisyonu belli bir değeri aştığındamotor arıza lambası'nın yanarak sürücüyü uyarmasıdır.sistemin en güzel taraflarından biri de ecu'lardaki standardizasyondan dolayı otomobillere chip tuningişlemini uygulamak çok daha kolay hale gelmiştir.obdii uyumlu otomobillere diyagnostik (veya aynı zamanda chip-tuning) yapmak için 2 ana yöntem vardır:
1) aracın obdii soketine bu iş için özel olarak üretilmiş bir cihazla bağlanmak.
2) gerekli program yüklenmiş bir laptop** veya pc ile. (bu yöntemde obdii soketi ile bilgisayar arasında ekstra adaptör bir devre bulunmak zorundadır)
OBDII soketi: