Toyota Avensis 2.0 - Nasıl Bilirsiniz?

Arkadaşlar nedir mesele?

Yani neden LPG takılamıyor bu araçlara? Motorun nesi farklı? Neden sıralı sistem olmuyor? Belki teknik bir konu ama bizim anlayabileceğimiz dilde anlatan çıkar herhalde...
 
D4 motor direkt enjeksiyon olduğu için diğerlerinden farklı, enjektörler yakıtı direk pistona atıyor, emme valflerinden sadece hava giriyor. Yani LPG için bir şekilde benzin enjektörünü kullanmak gerekiyor.

Standart LPG sıralı sistemde LPG yakıtı hava ile birlikte emme manifolduna püskürtülüyor ve o şekilde silindire giriyor.
 
Bizim sıralı sistemlerde manifold bile değil, direkt portlara doğru enjeksiyon yapılıyor. Böylece benzin enjektörlerinin yakınına LPG enjektörü koyabiliyoruz. Benzin enjektörleri de silindir dışında kaldığı için hiç sorun olmuyor; motora havayla karışmış LPG giriyor, hayatına devam ediyor.

Bu tip direkt enjeksiyon sistemlerde açıklandığı üzere silindire hava giriyor, enjektör direkt silindir içine püskürtme yapıyor. LPG takıldığı zaman motorun kontrolcüsü beklediği gibi ayar yapamıyor. Ayrıca -ve daha önemlisi-, benzin enjektörü her püskürtmede benzinin gaz fazına geçerken çevresinden ısı alması sayesinde kendisini soğutuyor. Biz LPG takınca soğutamıyor çünkü ağzından sıvı ve atomize halde benzin çıkıp buharlaşmıyor. Haliyle, hasar görme riski artıyor.

Sıvı LPG düşünülebilir bu tip araçlara. Benim bir sonraki aracım sıvı LPG olacak kısmetse.
 
Dostum gerekli araştırmayı yaptım, FSI TSI GDI gibi çok kullanılan Direct Injection sistemli motorlara özel Prins marka Direct Injection kitleri varmış, sorunsuz ve güç kaybı olmadan kullanılabiliyormuş, geriye bir tek beyin uyuşmazlığı söylentisi kalıyor D4 motora ait, onun da illaki bir çözümü vardır eğer gerçekse, başka sorusu olan var mı ?

Bkz.
"Prins Direct Liquimax sistemi direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için özel olarak dizayn edilmiştir. Direkt enjeksiyon; yakıtın, manifold yerine yüksek basınç (20-200 bar) altında direkt silindir içine enjekte edilmesidir. Sistem, sıvı LPG'yi yüksek basınç altında silindirin içine enjekte etmek için modifiye edilmiş bir yüksek basınç yakıt pompası ile benzin sisteminin yakıt enjektörlerini kullanır. Emme manifoldunun ayrıca delinmesine gerek kalmaz.

Prins bu yeni sistemi, orijinal benzin enjeksiyonu ile eşdeğer bir teknolojiye sahiptir. Motorda yer alan mevcut elektronik düzenler ve bileşenlerden maksimum derecede faydalanmayı sağlar.

Prins Direct Liquimax'de sürücü, benzin veya LPG ile sürüş farkını hissedemez. "

Ha toyota avensis e prins fazla derseniz anlayabilirim ancak sırf lpg muhabbeti yüzünden hak etmediği paralara satılan araçlar bunlar, bence iyi fiyata alınmış temiz bir avensis söz konusuysa gönül rahatlığıyla yapılabilir. Uygun bir vakitte bizzat da Prins bayiine gidip ahret sorularıyla araştırmanın devamını yapıcam.
 
İyi de bugün Prins taktırmaya kalksak fazlası yoksa en az 3-4 bini gözden çıkartmak gerek. Araba + 3-4 bin değer mi? İşte burada iyice düşünmek gerek. Sorunsuz bir LPG'li Avensis kulağa hoş geliyor...
 
yahu o ya da bu şekilde aşılamamış ki hiç bir firma ben d4 motora sorunsuz lpg takarım garantimide veririm diyemiyor. prinste demiyor brc zavollide...
 
Son düzenleme:
Prinse bayılacağınız parayı arabaya bayılın gidin benzinli yerine dizel alın ;)
 
Konuyu fazla uzatmaya gerek yok arkadaşlar..
Ben de bir zamanlar çok araştırmıştım bu arabayı,hatta bunun bi alt kasasınıda..
Bu bahsedilen Arabaya da,alt kasa modeline de LPG takılmıyor.
Bizzat kullananlarla konuşmuştum..
 
Hayda...

1.6 VVT-I motora takılıyor yahu! :)
 
Prins zaten hiç bir iddaada bulunmuyor, kimi firmalar kendilerine tam güven ve pazarlama stratejileri sebebiyle sessiz kalırlar namları yürür. Neyse takılmıyor deyip kapatalım. Temiz bir 2007 model Avensiz almaktansa 2005 model 1.9 CDTI vectra alalım. Elegance veya Design Edition sürümü olsun ve manuel olsun. Standart 150 hp ve benim gözümde opelin en güzel arabası (fiyatına göre en büyük imkanı sunan araç). Hiç zahmete girmeden güzel bir araç sahibi olmak mümkün.
 
Geri
Üst