- Katılım
- 25 Nis 2009
- Mesajlar
- 1,191
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
""Japon otomobil üreticisi, dün yapılan yönetim kurulu toplantısının ardından kısa süre önce düzenlediği basın toplantısıyla sürpriz kararını duyurdu. Açıklamada, kararın arkasındaki en büyük etkenin, mevcut ekonomik durum olduğu vurgulandı.
Şirketin, Mart ayında ilk kez zarar açıklamasının ardından Toyota'nın da Formula 1'deki geleceğine ilişkin şüpheler artmıştı. Honda ve BMW'nin de çekilme kararıyla bu yöndeki spekülasyonlar kuvvet kazanmıştı.
Bu arada Toyota, 2007 ve 2008 Japonya Grand Prix'lere ev sahipliği yapan Fuji pistinin kullanımına son verilmesi kararı da aldı.
Toyota, sezon içinde, 2012 yılına kadar F1'de kalacağının taahhütü olan yeni Concorde Anlaşması'na imza atmıştı. Takım patronu John Howett de, Toyota'nın gelecek yıl, bütçesinin azalabileceğini ancak gridde yer alacağını kesin ifadelerle dile getirmişti.
Takım ayrıca, gelecek yıl güçlü bir sürücü kadrosu oluşturmak için Kimi Raikkonen ve Robert Kubica gibi yıldız isimler dahil, birçok pilotla görüşüyordu.
2002'de Formula 1'e giren Toyota, devasa bütçesi ve kaynaklarına rağmen hiç yarış kazanamadı. Takım, 139 grand prix'lik kariyerinde sadece 3 kez pole pozisyonu kazanmış, 13 kez podyum finiş yapmıştı. En büyük başarısı ise 2005'te markalar klasmanındaki dördüncülük oldu.""
Maalesef çok üzücü bir karar. Elveda Toyota.
Şirketin, Mart ayında ilk kez zarar açıklamasının ardından Toyota'nın da Formula 1'deki geleceğine ilişkin şüpheler artmıştı. Honda ve BMW'nin de çekilme kararıyla bu yöndeki spekülasyonlar kuvvet kazanmıştı.
Bu arada Toyota, 2007 ve 2008 Japonya Grand Prix'lere ev sahipliği yapan Fuji pistinin kullanımına son verilmesi kararı da aldı.
Toyota, sezon içinde, 2012 yılına kadar F1'de kalacağının taahhütü olan yeni Concorde Anlaşması'na imza atmıştı. Takım patronu John Howett de, Toyota'nın gelecek yıl, bütçesinin azalabileceğini ancak gridde yer alacağını kesin ifadelerle dile getirmişti.
Takım ayrıca, gelecek yıl güçlü bir sürücü kadrosu oluşturmak için Kimi Raikkonen ve Robert Kubica gibi yıldız isimler dahil, birçok pilotla görüşüyordu.
2002'de Formula 1'e giren Toyota, devasa bütçesi ve kaynaklarına rağmen hiç yarış kazanamadı. Takım, 139 grand prix'lik kariyerinde sadece 3 kez pole pozisyonu kazanmış, 13 kez podyum finiş yapmıştı. En büyük başarısı ise 2005'te markalar klasmanındaki dördüncülük oldu.""
Maalesef çok üzücü bir karar. Elveda Toyota.
