Triger kayişini veya patlamiş olan amortisörleri kendim değiştirmek istiyorum.

ıkısıde zor parçalar trıger ustalık gerektırır tecrube ısı bırazda. ön amartısorlerde aparat gerektırır
 
bence kendinize güveniniz ve risk alacak kadar yeteneğiniz varsa kimseyi dinlemeyin ve deneyin.İnsanın elinde olmayan tek şey kendi elidir.Destekliyor ve başarılar diliyorum.
 
Yağ, filtre değişimi, periyodik bakım, ufak tefek parça değişimleri filan belki ama deneyiminiz yoksa riskli bir iş, sonuçta ustanın bile gözünden kaçırıp hata yaptığı oluyor.
 
Arkadaşlar evet yanlış duymadınız. Aracın bazı sorunlarını çözdüğünüz vakit ne kadar zevkli bir uğraşı oldunu göreceksiniz. Yapmaya çalıştığımız iş kolay değil belki ama imkansız da değil. Bu yöntemle aracın sökülen parçaların mazotla veya gerekli dökümanlarla temzlenmesi imkanı da bizim elimizde. Bu konuya ciddi olanlar katılırsa sevinirim. Daha ekonomik olur aynı zmanda


ewet size katılıyorum bir işte emeğiniz warsa insan başardığına çok sewiniyor haklısınız riski büyük olanın getiriside büyük olur ama eğer hata yaptığınız zaman bu durumu düzeltecek parça,bilgi,zaman ve en önemlisi maddi birikimizin yoksa bu işe başlamadan 1 değil 100 kez düşünün derim...nacizane bir fikir,yorum...
 
Lazım olan; uğraşabileceğiniz uygun bir yer, gerekli anahtar takımı ve aparat, birazda beceri. Örneğin bugün ben kendi aracımın üs kapağın üstündeki sibob kapağının contasını kendim değiştirdim. Bunun için gerekli olan anahtar, beceri, yer ve malzeme vardı. Ama üs kapağın contasını değiştirmeye kalksam tork anahtarına ve kaç torkla sıkılması bilgisine ihtiyaç olacak.
Arkadaşın dediği gibi zevklide aynı zamanda. Bu contayı ustaya değiştirseydim kapağı yıkamazdı bile veya benim kadar özenli takmazdı. Hatta ustaya değiştirelim demiştim, kendisi değiştirmek istemedi, bunları değiştirsen bile 2 gün sonra yine yağ kaçırıyor diye (Güya beni düşünüyor).

Bu güzel bir paylaşım olur kanaatimce. Ama yaptığımız işleri resimlersek dahada güzel olur.
 
kesinlikle aparat olmadan triger ve amartisörü değiştirmeyin..ben 20 yıldır bu işi yapıyorum ama opel hariçi bi aracın trigerini değiştirmem herkez bildiği işi yapsın..allah korusun o heleziyon yaylarını fırlatırsanız ne sonuçlar acar başınıza tahmin edemezsiniz
 
Mesajlarınız için çok teşekkürler. Destek veren arkadaşlar için daha çok tabi ki. Ama diğerlerine de hak veriyorum ama riski göze alıyorum. Haftaya inşallah bu amotisör değiştirme olayını her aşamasını resimlemek kaydı ile sizinle paylaşmayı düşünüyorum. Ayrıca amortisör için söz edilen aparat öyle basit ki görseniz bu mu dersiniz. Ama helezonun fırlama riski de var tabi. Helezonu çektirince zaten geriye iki civata kalıyor. Heyecanlı olacak :)
 
yapılabilmesi iyi olurdu elbette.

yapmayın demek istemem AMA tecrübeniz ve gerekli ekipmanlar yoksa yapmayın...

triger demişsiniz sorun olabilcek gergi bilyesı ve devirdaimi olur.

amortisör daha basit görünsede daha uğraştırıcı ve tehlikeli olur.

liftiniz olmayacak herhalde bu işi yaparken? araç yerdeyken rot başlarını nasıl çıkarıcaksınız? rotbaşına vurmadan oturduğu yuvaya vurup çıkarmanız gerekki araç havadayken bile zor çıkıyorlar..

kaliperi söküp toplamanız gerekli.
tabi aks milinide çıkartıcaksınız..

bunları yapmak için uğraşırken aracı yere düşürmezseniz... :(

diğer sorun helezonun sökülmesi. 20 cm civarı bir mesafede helezonu gerdirmeniz ve o esnada yayın fırlamaması için yanınızda yardım edicek birini bulundurmanız gerek.

bu arada basit diye gördüğünüz aparatın normalde kafes içince kullanılması gerekli..


bu kadar riski göze alabilecek kadar tecrübeniz varsa size kolay gelsin.
 
1- Kimse anasından usta olarak doğmuyor ama herkes de yetenekli olamayabiliyor.
2- El becerisi, yeteneği ve merakı olan herkes araçlarının bazı onarımları kendileri yapabilir.
3- Bu tür onarımlar için gerekli yeteneğin yanında alet ve edavatın olması da şarttır. Boşuna dememişler alet çalışır usta övünür diye.
4- Yetenekliyim, becerikliyim diye de aracın her tarafının kurcalanmasına karşıyım.
5- Bazı onarımlar için özel aletlere ve inceliklere ihtiyaç vardır.
6- Araçlarının onarımlarını (amatörce) kendilerinin yaptığını ballandıra ballandıra anlatanlardan da asla araç almam.
7- Kimse her konuda bilgili ve deneyimli olamaz. Bu konuda en hoşuma giden söz: Her şeyi bildiğini söyleyen usta aç kalır.
 
evet aparat cok basit ama kaydırırsanız allah muhafaza derim..cok sert bi yaya karşısında durmayın

ayrıca rotiller ve akslar sökülmüyo sökmesi cok basit..

sökmüşken amartisör üst takozlarınıda değiştir ezilmiştir onlar ve rulmanları yağla kolay gelsin
 
Geri
Üst