Tüp güvenilirliği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aytac55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadaslar daha 2 ay önce böle bi haber verdi tv
 
arkadaslar daha 2 ay önce böle bi haber verdi tv


aytaç arkadaşım tv verdiyse bunu gazete de olur bana gösterirmisin bir gazete ama resmi ulusal gazete öyle forumlardan photoshoplanmış saçma sapan internet efsaneleri değil adam gibi ciddi resmi bir tv kanalından yada gazeteden gösterirsen ben senin gibi sabit fikirli değilim burda çıakr özür diler tüplü arabalar patlıyormuş derim..
 
2005 haberi Aydın'da bu gece saat 01.00 sularında meydana gelen kazada LPG'li bir aracın alev alması sonucu 2 araç tamamen yandı. Kazada bir otomobil sürücüsü hafif yaralanırken, diğer sürücü kazayı yara almadan atlattı.

Kaza, Aydın-İzmir karayolu Germencik otoban girişinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Aydın'dan İzmir'e gitmekte olan Kemal Yakışıklı yönetimindeki 35 HA 714 plakalı LPG'li otoya, aynı istikametten seyretmekte olan Kemal Yalçın yönetimindeki 35 HS 547 plakalı otomobil arkadan çarptı.

Çarpışmanın etkisiyle Kemal Yakışıklı idaresinde LPG'li oto aniden alev aldı. Yangının büyümesi sonucu alevler diğer araca da sıçradı.

Yangın nedeniyle otobana giriş ve çıkışlar yapılamadı. Aydın-İzmir yolu ise çift yönlü olarak trafiğe kapatıldı.

Yangına Aydın, Germencik ve Ortaklar belediyesine ait itfaiye ekipleri müdahale etti. İtfaiye ekiplerinin tüm çabalarına rağmen her iki otomobil de kül oldu. Kazada yaralanan Kemal Yakışıklı, Aydın Devlet Hastanesi'nde tedavi altına alındı.

Kazanın havanın sisli olması nedeniyle meydana geldiği belirtildi.

haber 2:
Yine LPG`li araç kazası: 9 ölü, 4 yaralı

Kamuoyunda tartışılan LPG`li otomobiller bayramın ilk günü yine bir faciaya yol açtı. Adana`nın Kozan ilçesinde LPG`li 2 otomobilin çarpışması sonucu meydana gelen kazada 9 kişi yanarak öldü. 4 kişinin de yaralandığı kazada araçlardan birinin düğün öncesi bayramlaşmaya, diğerinin ise mezarlık ziyaretine gittiği öğrenildi. Kaza, dün Adana-Kozan karayolunda meydana geldi. Kız evine giden Ekşi ailesinin bulunduğu 01 TB 520 plakalı Kartal marka araç, tali yoldan anayola hızla çıktı. Bu sırada rampadan aşağı inen ve Şaşoğlu ailesini taşıyan 01 NY 753 plakalı Renault marka araçla çarpıştı. Kartal marka otomobil ortadan ikiye bölünürken araçlardan birinin LPG tankından motora gelen bağlantı borusu yerinden çıkarak yanmaya başladı. Alevlerin iki aracı da hızla sarması sonucu facia meydana geldi. Kazada LPG tüplerinin patlamadığı belirtiliyor. Yılın ilk günü de İstanbul`da meydana gelen kazada Gözcü Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Rahmi Turan`ın sekreteri Oya Kayaoğlu, otomobilini saran alevlerin arasında kalarak ölmüştü. Yapılan incelemelerde LPG sisteminde sızdırma olduğu, aracın rutin sızdızmazlık muayenesinden geçmediği tespit edilmişti. Kartal marka araçtaki ailenin, oğulları Ali Ekşi`nin düğünü öncesi kız tarafına bayramlaşmaya gittikleri öğrenildi. Kazada damat adayı Ali Ekşi ikiye bölünen araçtan sağ kurtulmayı başarırken, ailesinden Selbinaz Akgüneş(33) ile çocukları Buse(9) ve Nursel Akgüneş(10), Ebru Ünüvar(29) ile çocukları Merve(11) ve Muhammet Ünüvar(8), diğer araçtaki sürücü Mustafa Şaşoğlu ile oğlu Alican(12) ve Halil Şaşoğlu(50) hayatlarını kaybetti. Şaşoğlu ailesinin ise Adana`dan Kabaktepe köyündeki aile kabristanına ziyarete gittiği öğrenildi. Öte yandan, kazada yaralanan 4 kişiden Nezihat Şaşoğlu(37), kızı Betül (15) ve Ümmügülsüm Şaşoğlu(35) ile diğer araç sürücüsü Celal Akgüneş, Kozan Devlet Hastanesi`ndeki ilk müdahalenin ardından Adana`daki çeşitli hastanelere sevk edildi. Kazadan sonra olay yerine gelen Kozan itfaiye ekipleri yanan araçları söndürme ve soğutma çalışmaları yaparken, Adana CANKUR ekipleri ise araçlardaki cesetleri çıkarmaya çalıştı. LPG denilen likit petrol gazı, benzin fiyatlarının aşırı pahalı olması nedeniyle özellikle ticari araçlar tarafından tercih ediliyor. 1992 yılından itibaren Türkiye`de kullanılmaya başlanan araçların LPG`ye dönüştürülmesi uygulaması, birçok olumsuzluğu da beraberinde getirdi. Son olarak Gözcü Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Rahmi Turan`ın sekreteri olan Oya Kayaoğlu, yılbaşı günü LPG`li bir araç kazasında yanarak hayatını kaybetti. Uzmanlar, LPG tanklarının bagajdaki yedek lastik bölümüne takılmasını, çarpışma anında kaportanın sıkışması nedeniyle büyük tehlike olarak görüyor. Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Tevfik Peker ise, 2004 yılında 23 bin 740 aracın incelendiğini ve bunlardan 6 bin 400`ünün can güvenliği açısından sakıncalı bulunduğunu, araçlardan 5 bin 500`ünün eksikliklerini giderdiğini, ancak 900 aracın halen gaz sızdırmadığına dair rapor almadığını açıkladı. Ali Pekmezci, Mehmet Şahin, Cengiz Özen, Adana

haber 3

Bugünkü Radikal
Ana Sayfa
Yazarlar
Yaşam
Türkiye
Politika
Yorum
Dış Haberler
Ekonomi
Spor
Kültür/Sanat
Haber Listesi
Sanal Alem
Radikal2
Cumartesi
Kitap

En aktif üyeler
Günün Sözü
Okunu hedeften öteye atan okçu, okunu hedefe ulaştıramayan okçudan daha başarılı sayılamaz.
Montaigne

bospiksel.gif
bospiksel.gif
bospiksel.gif
[FONT=Arial,Verdana,MS Sans Serif]Yazdır Yolla | Arşive EkleTürkiye
Ucuz LPG bombası
[FONT=arial, geneva, helvetica]
lpg.gif
[FONT=arial, geneva, helvetica]İkitelli Sanayi Sitesi'ndeki Baygaz'ın sahibi İbrahim Yeşil: "Ben bu işyerini 1999'da kurarken, 'Seni denetlemeye geleceğiz' demişlerdi. O gün bugün bekliyorum." LPG patlaması geçiren bir araç (altta). FOTOĞRAF: VAHAP ŞATIR FOTOĞRAF: KURBANİ GEYİK/AA
[/FONT]Ucuz diye araçlara kaçak LPG takılıyor. Sonuç: Bir haftada iki ayrı patlama
08/01/2005 (5512 kişi okudu)
İSMAİL SAYMAZ (Arşivi)
İSTANBUL - İstanbul'da LPG (likit petrol gazı) ile çalışan araçlardan biri trafik kazası sonucu patladı; bir araç park halindeyken infilak etti; Erzurum'da bir araç onarılırken alev alev yandı. 1 Ocak-6 Ocak 2005 tarihleri arasında, sadece altı gün içinde meydana gelen bu olaylar, gözleri 'tekerlekli bombalara' çevirdi.
LPG'li araçlarla ilgili rakamlar ve 'ihmal' zinciri, ürkütücü: LPG'li araçların sayısı İstanbul'da 150 bin, tüm Türkiye'de ise 1.5 milyonu buluyor. Bu araçların büyük bölümü, tamirhanelerde, normalin sadece dörtte biri fiyatına ve kaçak olarak takılan LPG'lerle trafiğe çıkıyor. Montaj işlemi aracın ruhsatına yansıtılmazken, ikinci el LPG'ciler de günden güne artıyor. Makine Mühendisleri Odası'na (MMO) göre, 2004 yılı içerisinde 'gaz sızdırmazlık kontrolünden' kaçan bine yakın LPG'li araç, 'seyyar bomba' misali kent içinde dolaşıyor.
MMO'nun verilerine göre İstanbul'da 150 bin LPG'li araç trafiğe çıkıyor. Kentteki LPG'li araçlardan 15 bini ise ticari olarak hizmet veriyor.

Hem tak hem onayla
MMO Şube Başkanı Tevfik Paker sorunun 1998-2000 yıllarında kendilerinde bulunan 'montaj denetim yetkisinin' bu tarihten sonra montajcı firmalara devriyle başladığını belirterek, "Bir makine mühendisi çalıştırmak ve Türk Standartları Enstitüsü'nden belge almak koşulu getirilen montajcılar, denetimi de işyerlerinde yapmaya başladı. Denetimin montajcılara bırakılmasıyla birlikte suiistimaller arttı. Firma için acil olan kâr dürtüsü. Bu yüzden standartlara uygun olmayan malzeme kullanılabiliyor, yanlış montaj yapılabiliyor. Bu da rüşvete neden oluyor" dedi.

Çeyrek fiyata montaj
Paker'in yakındığı 'denetimsizlikten', İkitelli Sanayi Sitesi'ndeki 'izinli' montaj firması Baygaz'ın sahibi İbrahim Yeşil de yaka silkiyor. Yeşil, piyasada 100'ü aşkın 'izinli' montaj firması bulunduğunu, ancak bu arada kaçak montajcıların mahalle aralarına kadar girdiğini belirtiyor. Yeşil, oto tamircileri ve egzozcuların da 'ucuz fiyatlar' karşılığında LPG montajı gerçekleştirdiğini belirterek, "Ben bu işlemi 550 YTL karşılığında yapıyorum. Ancak biliyorum ki, aynı işlemi 170 YTL'ye bile yapanlar var. Bunlar ya düşük kaliteli, ya eksik malzeme kullanıyor, ya da kaçak olarak gerçekleştiriyor" diye konuştu.

'İkinci el' pazarlığı
Gazetelerin sarı sayfalarına ilan veren LPG montajcıları, montaj fiyatlarının 170 YTL'yle 270 YTL arasında değiştiğini, ruhsat işleminin sürücü tarafından yapılması gerektiğini, bu işlem gerçekleştirilmezse bile sorun yaşanmayacağını söyledi.
Yine montajcıların verdiği bilgiye göre, 'ikinci el' LPG'lerin satıldığı ortaya çıktı. Eski tankların 'daha eski' LPG ile değiştirilmesi biçimindeki bu işlemin piyasada fiyatı, 150 YTL.

Ruhsata göre 'normal'
Kaçak montaj işlemi gerçekleştirilen araçların tamamı, bu işlemi ruhsatlarına yansıtmıyor. Trafik kontrollerinde ya da fenni muayene işlemi sırasında anlaşılması gereken bu durum, yine 'suiistimal' yüzünden görmezden geliniyor. İddiaya göre, Karayolları'na bağlı Araç Muayene İstasyonları'nda ruhsat işlemlerini topluca halleden 'muameleci' adı verilen 'iş kotarıcılar' rüşvet karşılığında yasadışılığın üzerini örtüyor.

Trafik: Özel denetimi yok
Trafik yetkilileri araçlardaki LPG kullanımıyla ilgili özel bir denetlemeleri olmadığını ancak, sabit olarak yapılan uygulamalarda kontrollerini yaptıklarını söyledi. Denetlemelerde aracın ruhsatında benzinli yazmasına rağmen LPG kullandığı saptanan araçların trafikten men edildiğini kaydeden yetkililer, mümkün olduğunca tüm araçlarda bu kontrolleri yaptıklarını kaydetti. Ancak LPG kullanımının yaygın olduğu Renault ve TOFAŞ markalı araçlara daha şüpheli yaklaşıldığını kaydedenen yetkililer, kimi zaman lüks arabalarda da LPG ile karşılaştıklarını ifade etti.

1980'lerden yadigâr...
Likit petrol gazlı (LPG) araçların kullanımının geçmişi, Avrupa ülkelerinde 1960'lı yıllara kadar uzanıyor. Türkiye'de ise LPG'ler 1980'li yılların başında, 'alternatif yakıt' arayışına verilen ilk yanıt olmuştu. 1980'li yılların sonunda birçok kişi aracına kaçak bağladığı LPG ile trafiğe çıktı. Birçok 'arka bagajda' birer 'mavi mutfak tüpü' saklanıyordu. LPG, ancak 1995 yılında resmileşebildi.

10. yılda tablo
Trafik araçlarında LPG kullanımı, resmiyet kazanışının 10. yılında üç ayrı olayla gündeme geldi. Bu olaylardan ilki Gözcü gazetesi çalışanı Oya Kayaoğlu'nun yaşamını yitirdiği trafik kazası oldu. E5 Karayolu'nda 2 Ocak'ta meydana gelen kaza sonrası, Kayaoğlu'nu taşıyan, Gözcü gazetesi ulaştırma servisinde çalışan LPG'li araç alev alev yanmaya başladı. Araçta sıkışan Kayaoğlu kurtarılamadı. İkinci olay ise önceki gün meydana geldi. Beyoğlu'nda bir apartmanın garaj olarak kullanılan giriş katında park halindeki 34 TAP 64 plakalı LPG'li araç, çalıştırıldığı anda patladı. Aracın sürücü Mustafa Çelik yaralanırken, apartamının önündeki tek katlı işyeri kısmen yıkıldı. Kaza sonrası hazırlanan raporda, aracın LPG'li olmasına karşın ruhsatında 'benzinli' olduğu görülüyordu. 1 Ocak'ta Erzurum'da müydana gelen olayda da Sanayi Sitesi'nde onarımı yapılan 25 EF 809 plakalı taksi birden alev alıp patlamıştı. Patlamada üç kişi yaralandı, beş işyeri hasar gördü.
MMO: Can güvenliğini tehdit eden 900 araç trafikte
Kaçak montajcıların yaygınlık kazandığı gerçeği Makine Mühendisleri Odası'nın (MMO) rakamlarına da yansıyor. MMO'ya ait istasyonlarda, LPG'li ticari araçların yılda bir, normal araçların ise iki yılda bir zorunlu yaptırması gereken 'gaz sızdırmazlık kontrolü', kaçağın boyutunu ele veriyor. 2004 yılında MMO istasyonlarına gelen araçlardan beşte biri gaz sızdırıyordu. Buna göre; '23 bin 740' araçtan '6 bin 400'ünün montajı kamu can ve mal güvenliği açısından sakıncalı bulundu. Bunlardan 5 bin 500'ü eksikliklerini gidererek 'uygun' raporu alırken, 900'ü bir daha geri dönmemiş. MMO Şube Başkanı Tevfik Paker, "Bu 900 araç, kent trafiği içinde adeta pimi çekilmiş biçimde dolaşmakta" dedi.
Paker, LPG piyasasındaki denetimsizliğin ortadan kalkması için Sanayi Bakanlığı ile protokol hazırlığında olduklarını kaydetti. Kendilerine ait 'gaz kontrol istasyonlarının Araç Muayene İstasyonları bünyesine alınmadığından yakınan Paker, "LPG sızdırmazlık kontrolleri Araç Muayene İstasyonları'nda kontrol edilmeli, bu raporu olmayan araçlara Fenni Muayene Uygunluk Raporu verilmemeli. Trafik denetimlerinde LPG'li her aracın özellikle MMO tarafından verilen LPG sızdırmazlık raporu bulunduğu kontrol edilmeli" diye konuştu. İkitelli Sanayi Sitesi'nde bulunan Baygaz'ın sahibi İbrahim Yeşil ise, sektördeki denetimsizlik konusunda Paker'le hemfikir. Sanayi Bakanlığı'nın montajcılar üzerinde denetim yapmadığını da anlatan Yeşil, "Ben bu işyerini 1999 yılında kurarken, 'Seni denetlemeye geleceğiz' demişlerdi. O gün bugün bekliyorum" dedi.
[/FONT]
[/FONT]


böyle 1000 tane haber bulabilirim ve hepside uzak deyıl 3 sene içindeki haberler

 
ben bu arada bir tane buldum bursa osmangazi de bir araba patlamış ama her kez sevinmesin yaa bak patlıyormuş gibisinden araba patlamış nedeni araç yıllardır yatıyormuş sahibi hapisdeymiş haliyle kontrol muayene hiç bir şey yapılmassa sızdırmazlık kontrolleri falan yıllarca araba yatarsa bu doğaldır.. o gaz illa bir yerden sızıcakdır..

zaten bu olayda bile polis ekipleri bombalı saldırı sanmış ve bir itfaye eri şehit olmuşş düşünün işde lpg patlarsa böyle patlar...

buda gerçi çok çok eski haber.. ama ben bunu koymayadabilirdim ama koydumki patlarsa nasıl patlıycağını anlayın diye

şimdi bana birisi normal çalışan normal işleyen bir arabanın patladığını gösteren bir haber sunabilirmi..
 
2005 haberi Aydın'da bu gece saat 01.00 sularında meydana gelen kazada LPG'li bir aracın alev alması sonucu 2 araç tamamen yandı. Kazada bir otomobil sürücüsü hafif yaralanırken, diğer sürücü kazayı yara almadan atlattı.

Kaza, Aydın-İzmir karayolu Germencik otoban girişinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Aydın'dan İzmir'e gitmekte olan Kemal Yakışıklı yönetimindeki 35 HA 714 plakalı LPG'li otoya, aynı istikametten seyretmekte olan Kemal Yalçın yönetimindeki 35 HS 547 plakalı otomobil arkadan çarptı.

Çarpışmanın etkisiyle Kemal Yakışıklı idaresinde LPG'li oto aniden alev aldı. Yangının büyümesi sonucu alevler diğer araca da sıçradı.

Yangın nedeniyle otobana giriş ve çıkışlar yapılamadı. Aydın-İzmir yolu ise çift yönlü olarak trafiğe kapatıldı.

Yangına Aydın, Germencik ve Ortaklar belediyesine ait itfaiye ekipleri müdahale etti. İtfaiye ekiplerinin tüm çabalarına rağmen her iki otomobil de kül oldu. Kazada yaralanan Kemal Yakışıklı, Aydın Devlet Hastanesi'nde tedavi altına alındı.

Kazanın havanın sisli olması nedeniyle meydana geldiği belirtildi.

haber 2:
Yine LPG`li araç kazası: 9 ölü, 4 yaralı

Kamuoyunda tartışılan LPG`li otomobiller bayramın ilk günü yine bir faciaya yol açtı. Adana`nın Kozan ilçesinde LPG`li 2 otomobilin çarpışması sonucu meydana gelen kazada 9 kişi yanarak öldü. 4 kişinin de yaralandığı kazada araçlardan birinin düğün öncesi bayramlaşmaya, diğerinin ise mezarlık ziyaretine gittiği öğrenildi. Kaza, dün Adana-Kozan karayolunda meydana geldi. Kız evine giden Ekşi ailesinin bulunduğu 01 TB 520 plakalı Kartal marka araç, tali yoldan anayola hızla çıktı. Bu sırada rampadan aşağı inen ve Şaşoğlu ailesini taşıyan 01 NY 753 plakalı Renault marka araçla çarpıştı. Kartal marka otomobil ortadan ikiye bölünürken araçlardan birinin LPG tankından motora gelen bağlantı borusu yerinden çıkarak yanmaya başladı. Alevlerin iki aracı da hızla sarması sonucu facia meydana geldi. Kazada LPG tüplerinin patlamadığı belirtiliyor. Yılın ilk günü de İstanbul`da meydana gelen kazada Gözcü Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Rahmi Turan`ın sekreteri Oya Kayaoğlu, otomobilini saran alevlerin arasında kalarak ölmüştü. Yapılan incelemelerde LPG sisteminde sızdırma olduğu, aracın rutin sızdızmazlık muayenesinden geçmediği tespit edilmişti. Kartal marka araçtaki ailenin, oğulları Ali Ekşi`nin düğünü öncesi kız tarafına bayramlaşmaya gittikleri öğrenildi. Kazada damat adayı Ali Ekşi ikiye bölünen araçtan sağ kurtulmayı başarırken, ailesinden Selbinaz Akgüneş(33) ile çocukları Buse(9) ve Nursel Akgüneş(10), Ebru Ünüvar(29) ile çocukları Merve(11) ve Muhammet Ünüvar(8), diğer araçtaki sürücü Mustafa Şaşoğlu ile oğlu Alican(12) ve Halil Şaşoğlu(50) hayatlarını kaybetti. Şaşoğlu ailesinin ise Adana`dan Kabaktepe köyündeki aile kabristanına ziyarete gittiği öğrenildi. Öte yandan, kazada yaralanan 4 kişiden Nezihat Şaşoğlu(37), kızı Betül (15) ve Ümmügülsüm Şaşoğlu(35) ile diğer araç sürücüsü Celal Akgüneş, Kozan Devlet Hastanesi`ndeki ilk müdahalenin ardından Adana`daki çeşitli hastanelere sevk edildi. Kazadan sonra olay yerine gelen Kozan itfaiye ekipleri yanan araçları söndürme ve soğutma çalışmaları yaparken, Adana CANKUR ekipleri ise araçlardaki cesetleri çıkarmaya çalıştı. LPG denilen likit petrol gazı, benzin fiyatlarının aşırı pahalı olması nedeniyle özellikle ticari araçlar tarafından tercih ediliyor. 1992 yılından itibaren Türkiye`de kullanılmaya başlanan araçların LPG`ye dönüştürülmesi uygulaması, birçok olumsuzluğu da beraberinde getirdi. Son olarak Gözcü Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Rahmi Turan`ın sekreteri olan Oya Kayaoğlu, yılbaşı günü LPG`li bir araç kazasında yanarak hayatını kaybetti. Uzmanlar, LPG tanklarının bagajdaki yedek lastik bölümüne takılmasını, çarpışma anında kaportanın sıkışması nedeniyle büyük tehlike olarak görüyor. Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Tevfik Peker ise, 2004 yılında 23 bin 740 aracın incelendiğini ve bunlardan 6 bin 400`ünün can güvenliği açısından sakıncalı bulunduğunu, araçlardan 5 bin 500`ünün eksikliklerini giderdiğini, ancak 900 aracın halen gaz sızdırmadığına dair rapor almadığını açıkladı. Ali Pekmezci, Mehmet Şahin, Cengiz Özen, Adana

haber 3

Bugünkü Radikal
Ana Sayfa
Yazarlar
Yaşam
Türkiye
Politika
Yorum
Dış Haberler
Ekonomi
Spor
Kültür/Sanat
Haber Listesi
Sanal Alem
Radikal2
Cumartesi
Kitap

En aktif üyeler
Günün Sözü
Okunu hedeften öteye atan okçu, okunu hedefe ulaştıramayan okçudan daha başarılı sayılamaz.
Montaigne

bospiksel.gif
bospiksel.gif
bospiksel.gif
[FONT=Arial,Verdana,MS Sans Serif]Yazdır Yolla | Arşive EkleTürkiye
Ucuz LPG bombası
[FONT=arial, geneva, helvetica]
lpg.gif
[FONT=arial, geneva, helvetica]İkitelli Sanayi Sitesi'ndeki Baygaz'ın sahibi İbrahim Yeşil: "Ben bu işyerini 1999'da kurarken, 'Seni denetlemeye geleceğiz' demişlerdi. O gün bugün bekliyorum." LPG patlaması geçiren bir araç (altta). FOTOĞRAF: VAHAP ŞATIR FOTOĞRAF: KURBANİ GEYİK/AA
[/FONT]Ucuz diye araçlara kaçak LPG takılıyor. Sonuç: Bir haftada iki ayrı patlama
08/01/2005 (5512 kişi okudu)
İSMAİL SAYMAZ (Arşivi)
İSTANBUL - İstanbul'da LPG (likit petrol gazı) ile çalışan araçlardan biri trafik kazası sonucu patladı; bir araç park halindeyken infilak etti; Erzurum'da bir araç onarılırken alev alev yandı. 1 Ocak-6 Ocak 2005 tarihleri arasında, sadece altı gün içinde meydana gelen bu olaylar, gözleri 'tekerlekli bombalara' çevirdi.
LPG'li araçlarla ilgili rakamlar ve 'ihmal' zinciri, ürkütücü: LPG'li araçların sayısı İstanbul'da 150 bin, tüm Türkiye'de ise 1.5 milyonu buluyor. Bu araçların büyük bölümü, tamirhanelerde, normalin sadece dörtte biri fiyatına ve kaçak olarak takılan LPG'lerle trafiğe çıkıyor. Montaj işlemi aracın ruhsatına yansıtılmazken, ikinci el LPG'ciler de günden güne artıyor. Makine Mühendisleri Odası'na (MMO) göre, 2004 yılı içerisinde 'gaz sızdırmazlık kontrolünden' kaçan bine yakın LPG'li araç, 'seyyar bomba' misali kent içinde dolaşıyor.
MMO'nun verilerine göre İstanbul'da 150 bin LPG'li araç trafiğe çıkıyor. Kentteki LPG'li araçlardan 15 bini ise ticari olarak hizmet veriyor.

Hem tak hem onayla
MMO Şube Başkanı Tevfik Paker sorunun 1998-2000 yıllarında kendilerinde bulunan 'montaj denetim yetkisinin' bu tarihten sonra montajcı firmalara devriyle başladığını belirterek, "Bir makine mühendisi çalıştırmak ve Türk Standartları Enstitüsü'nden belge almak koşulu getirilen montajcılar, denetimi de işyerlerinde yapmaya başladı. Denetimin montajcılara bırakılmasıyla birlikte suiistimaller arttı. Firma için acil olan kâr dürtüsü. Bu yüzden standartlara uygun olmayan malzeme kullanılabiliyor, yanlış montaj yapılabiliyor. Bu da rüşvete neden oluyor" dedi.

Çeyrek fiyata montaj
Paker'in yakındığı 'denetimsizlikten', İkitelli Sanayi Sitesi'ndeki 'izinli' montaj firması Baygaz'ın sahibi İbrahim Yeşil de yaka silkiyor. Yeşil, piyasada 100'ü aşkın 'izinli' montaj firması bulunduğunu, ancak bu arada kaçak montajcıların mahalle aralarına kadar girdiğini belirtiyor. Yeşil, oto tamircileri ve egzozcuların da 'ucuz fiyatlar' karşılığında LPG montajı gerçekleştirdiğini belirterek, "Ben bu işlemi 550 YTL karşılığında yapıyorum. Ancak biliyorum ki, aynı işlemi 170 YTL'ye bile yapanlar var. Bunlar ya düşük kaliteli, ya eksik malzeme kullanıyor, ya da kaçak olarak gerçekleştiriyor" diye konuştu.

'İkinci el' pazarlığı
Gazetelerin sarı sayfalarına ilan veren LPG montajcıları, montaj fiyatlarının 170 YTL'yle 270 YTL arasında değiştiğini, ruhsat işleminin sürücü tarafından yapılması gerektiğini, bu işlem gerçekleştirilmezse bile sorun yaşanmayacağını söyledi.
Yine montajcıların verdiği bilgiye göre, 'ikinci el' LPG'lerin satıldığı ortaya çıktı. Eski tankların 'daha eski' LPG ile değiştirilmesi biçimindeki bu işlemin piyasada fiyatı, 150 YTL.

Ruhsata göre 'normal'
Kaçak montaj işlemi gerçekleştirilen araçların tamamı, bu işlemi ruhsatlarına yansıtmıyor. Trafik kontrollerinde ya da fenni muayene işlemi sırasında anlaşılması gereken bu durum, yine 'suiistimal' yüzünden görmezden geliniyor. İddiaya göre, Karayolları'na bağlı Araç Muayene İstasyonları'nda ruhsat işlemlerini topluca halleden 'muameleci' adı verilen 'iş kotarıcılar' rüşvet karşılığında yasadışılığın üzerini örtüyor.

Trafik: Özel denetimi yok
Trafik yetkilileri araçlardaki LPG kullanımıyla ilgili özel bir denetlemeleri olmadığını ancak, sabit olarak yapılan uygulamalarda kontrollerini yaptıklarını söyledi. Denetlemelerde aracın ruhsatında benzinli yazmasına rağmen LPG kullandığı saptanan araçların trafikten men edildiğini kaydeden yetkililer, mümkün olduğunca tüm araçlarda bu kontrolleri yaptıklarını kaydetti. Ancak LPG kullanımının yaygın olduğu Renault ve TOFAŞ markalı araçlara daha şüpheli yaklaşıldığını kaydedenen yetkililer, kimi zaman lüks arabalarda da LPG ile karşılaştıklarını ifade etti.

1980'lerden yadigâr...
Likit petrol gazlı (LPG) araçların kullanımının geçmişi, Avrupa ülkelerinde 1960'lı yıllara kadar uzanıyor. Türkiye'de ise LPG'ler 1980'li yılların başında, 'alternatif yakıt' arayışına verilen ilk yanıt olmuştu. 1980'li yılların sonunda birçok kişi aracına kaçak bağladığı LPG ile trafiğe çıktı. Birçok 'arka bagajda' birer 'mavi mutfak tüpü' saklanıyordu. LPG, ancak 1995 yılında resmileşebildi.

10. yılda tablo
Trafik araçlarında LPG kullanımı, resmiyet kazanışının 10. yılında üç ayrı olayla gündeme geldi. Bu olaylardan ilki Gözcü gazetesi çalışanı Oya Kayaoğlu'nun yaşamını yitirdiği trafik kazası oldu. E5 Karayolu'nda 2 Ocak'ta meydana gelen kaza sonrası, Kayaoğlu'nu taşıyan, Gözcü gazetesi ulaştırma servisinde çalışan LPG'li araç alev alev yanmaya başladı. Araçta sıkışan Kayaoğlu kurtarılamadı. İkinci olay ise önceki gün meydana geldi. Beyoğlu'nda bir apartmanın garaj olarak kullanılan giriş katında park halindeki 34 TAP 64 plakalı LPG'li araç, çalıştırıldığı anda patladı. Aracın sürücü Mustafa Çelik yaralanırken, apartamının önündeki tek katlı işyeri kısmen yıkıldı. Kaza sonrası hazırlanan raporda, aracın LPG'li olmasına karşın ruhsatında 'benzinli' olduğu görülüyordu. 1 Ocak'ta Erzurum'da müydana gelen olayda da Sanayi Sitesi'nde onarımı yapılan 25 EF 809 plakalı taksi birden alev alıp patlamıştı. Patlamada üç kişi yaralandı, beş işyeri hasar gördü.
MMO: Can güvenliğini tehdit eden 900 araç trafikte
Kaçak montajcıların yaygınlık kazandığı gerçeği Makine Mühendisleri Odası'nın (MMO) rakamlarına da yansıyor. MMO'ya ait istasyonlarda, LPG'li ticari araçların yılda bir, normal araçların ise iki yılda bir zorunlu yaptırması gereken 'gaz sızdırmazlık kontrolü', kaçağın boyutunu ele veriyor. 2004 yılında MMO istasyonlarına gelen araçlardan beşte biri gaz sızdırıyordu. Buna göre; '23 bin 740' araçtan '6 bin 400'ünün montajı kamu can ve mal güvenliği açısından sakıncalı bulundu. Bunlardan 5 bin 500'ü eksikliklerini gidererek 'uygun' raporu alırken, 900'ü bir daha geri dönmemiş. MMO Şube Başkanı Tevfik Paker, "Bu 900 araç, kent trafiği içinde adeta pimi çekilmiş biçimde dolaşmakta" dedi.
Paker, LPG piyasasındaki denetimsizliğin ortadan kalkması için Sanayi Bakanlığı ile protokol hazırlığında olduklarını kaydetti. Kendilerine ait 'gaz kontrol istasyonlarının Araç Muayene İstasyonları bünyesine alınmadığından yakınan Paker, "LPG sızdırmazlık kontrolleri Araç Muayene İstasyonları'nda kontrol edilmeli, bu raporu olmayan araçlara Fenni Muayene Uygunluk Raporu verilmemeli. Trafik denetimlerinde LPG'li her aracın özellikle MMO tarafından verilen LPG sızdırmazlık raporu bulunduğu kontrol edilmeli" diye konuştu. İkitelli Sanayi Sitesi'nde bulunan Baygaz'ın sahibi İbrahim Yeşil ise, sektördeki denetimsizlik konusunda Paker'le hemfikir. Sanayi Bakanlığı'nın montajcılar üzerinde denetim yapmadığını da anlatan Yeşil, "Ben bu işyerini 1999 yılında kurarken, 'Seni denetlemeye geleceğiz' demişlerdi. O gün bugün bekliyorum" dedi.
[/FONT]
[/FONT]


böyle 1000 tane haber bulabilirim ve hepside uzak deyıl 3 sene içindeki haberler

iyide bunların hepsi zaten aynı şeyden bahsediyor adi dandik montajlı işçiliği kötü tse belgesi olmayan lpg li araçlar ona bakarsan eskiden taksiciler arabaların arkasına ipragaz tüp koyarlardı

benim dediğim adam gibi bir kaza hayla analtamadım brc zavolli telefext yada diğerlerinin patladığı bir haber varmı burda da bahsedilen kaçak montajcılar merdiven altı üretim iyide biizm konumuz bunlar değilki nerelere getirdiniz konuları bunları kullananlar zaten bu yanmalarıda göze alıcaklar..
 
iyide bunların hepsi zaten aynı şeyden bahsediyor adi dandik montajlı işçiliği kötü tse belgesi olmayan lpg li araçlar ona bakarsan eskiden taksiciler arabaların arkasına ipragaz tüp koyarlardı

benim dediğim adam gibi bir kaza hayla analtamadım brc zavolli telefext yada diğerlerinin patladığı bir haber varmı burda da bahsedilen kaçak montajcılar merdiven altı üretim iyide biizm konumuz bunlar değilki nerelere getirdiniz konuları bunları kullananlar zaten bu yanmalarıda göze alıcaklar..
patlama olduktan sonra lpg nın markasınımı yazcaklar belkı bu patlayan lpg lerın içinde bu saydıgın markalarda var bide haberde dikkat edersen adama lpg montaj belgesi vermişler sonra gelcez konrole demışler sonra ne gelen ne giden ayrıca hiç kimse patlıyacanı bilerek lpg taktırmaz eger psikopat deyilse
 
sevgili arkadaşım seninle şu konuda hem fikiriz piyasada 400-500 milyonada lpg takan merdiven altı yerler var

ama 1.5 milyarada adam gibi kaliteli bu işi yapan yerler var

sen lpg ne farkeder dedinmi seninle bizim yollarımız orda ayrılır çünkü sen elmalarla armutları aynı sepete atmaya başlarsın sen gidip 400 milyon para veren büyük ihtimalle ruhsatına bile o lpg yi işletmemiş insanla gidip 1.5 milyar verip bir çok kontrole sokan ve sızdırmazlık kontrollerine falan sokan insanları aynı kefeye koyamassın bu çok çok yanlış olur..

geri kalanda hem fikirim ama o dediğin haberlerde çoğu yanma bir iki tane patlama varda o habercinin abartmasıdır onlarda yanmışdır patlama olmaz patlama olursa dediğim gibi olur çevrede insanda kalmaz o yanmaların sebebi işde kalitesiz malzeme işçilik den dolayı çarpışma anında sızan gaz olay bundan ibaret bende diyroumki bunu yapdıran zaten bu yanmayı göze alıyordur..

ama bizim burda konuşduğumuz mevzu bu insalar değil yada bunu yapdıkları yaptırdıkları insanlar değil..

biz burda adam gibi marka olan piyasada sözü geçen markalardan bahsediyoruz zaten bu forumdaki lpg li arkadaşalrda bu firmalara takdırıyor bizim bu gösterdiğin insalarla bir ilgiimiz yok biz derken bende de lpg yok ama haksızlıkda etmemek laızm lpg em yok diye bu insaları bende kötüleye bilirim yanlış yaparım..
 
sevgili arkadaşım seninle şu konuda hem fikiriz piyasada 400-500 milyonada lpg takan merdiven altı yerler var

ama 1.5 milyarada adam gibi kaliteli bu işi yapan yerler var

sen lpg ne farkeder dedinmi seninle bizim yollarımız orda ayrılır çünkü sen elmalarla armutları aynı sepete atmaya başlarsın sen gidip 400 milyon para veren büyük ihtimalle ruhsatına bile o lpg yi işletmemiş insanla gidip 1.5 milyar verip bir çok kontrole sokan ve sızdırmazlık kontrollerine falan sokan insanları aynı kefeye koyamassın bu çok çok yanlış olur..

geri kalanda hem fikirim ama o dediğin haberlerde çoğu yanma bir iki tane patlama varda o habercinin abartmasıdır onlarda yanmışdır patlama olmaz patlama olursa dediğim gibi olur çevrede insanda kalmaz o yanmaların sebebi işde kalitesiz malzeme işçilik den dolayı çarpışma anında sızan gaz olay bundan ibaret bende diyroumki bunu yapdıran zaten bu yanmayı göze alıyordur..

ama bizim burda konuşduğumuz mevzu bu insalar değil yada bunu yapdıkları yaptırdıkları insanlar değil..

biz burda adam gibi marka olan piyasada sözü geçen markalardan bahsediyoruz zaten bu forumdaki lpg li arkadaşalrda bu firmalara takdırıyor bizim bu gösterdiğin insalarla bir ilgiimiz yok biz derken bende de lpg yok ama haksızlıkda etmemek laızm lpg em yok diye bu insaları bende kötüleye bilirim yanlış yaparım..
arkadasım bende farklı bişey demiyorum zaten türkiyede bi ürünü çıkarıyolar sonra saldım cayıra muhabbeti adamlar güya lpg montajcısı
1 hafta kurs sonrasında dukkanını acıyor odu sana lpg montaj teknisyeni ülkemizde denetleme kolu cok zayıf olduğu için hiçbir sekılde güvenemiyosun ancak deneme yanılma yoluyla bulabiliyosun güvenilir ustalarıkı can mevzubahis oldugunda bence hiç riske girmemek lazım ama kimse yanlıs anlamasın kımseyı kınamıyorum veya yalnıs karar demıyorum
 
arkadasım bende farklı bişey demiyorum zaten türkiyede bi ürünü çıkarıyolar sonra saldım cayıra muhabbeti adamlar güya lpg montajcısı
1 hafta kurs sonrasında dukkanını acıyor odu sana lpg montaj teknisyeni ülkemizde denetleme kolu cok zayıf olduğu için hiçbir sekılde güvenemiyosun ancak deneme yanılma yoluyla bulabiliyosun güvenilir ustalarıkı can mevzubahis oldugunda bence hiç riske girmemek lazım ama kimse yanlıs anlamasın kımseyı kınamıyorum veya yalnıs karar demıyorum

evetk haklısın ama inan kaliteli italyan hollanda menşeili markalar var yabancı menşeili oldukları için elemanlarını eğitim veriyorlar ilgileniyorlar ve yabancı firmalar zaten biliyorsun çok titizler onlar kendi bünyelerinde de teftiş kontroller yapıyorlar.. bayilerini montaj yerlerini en ufak bir şikayet gelirse bayiliklerini geri alıyorlar falan yani gerçekden çok iyiler ve titizler var.. bunlarda zaten belli markalar bunlardan hiç dışarı çıkmıycan macera aramaya gerek yok..

bak yukarda yazdım avrupa hızla komple lpg ye geçiyor ülkelerin hükümetlerli insanların lpg ye geçmesi için teşvikler yapıyor vergi indiirmleri yapıyorlar..
 
iyide bunların hepsi zaten aynı şeyden bahsediyor adi dandik montajlı işçiliği kötü tse belgesi olmayan lpg li araçlar ona bakarsan eskiden taksiciler arabaların arkasına ipragaz tüp koyarlardı

benim dediğim adam gibi bir kaza hayla analtamadım brc zavolli telefext yada diğerlerinin patladığı bir haber varmı burda da bahsedilen kaçak montajcılar merdiven altı üretim iyide biizm konumuz bunlar değilki nerelere getirdiniz konuları bunları kullananlar zaten bu yanmalarıda göze alıcaklar..
Hasan iyi güzel söylüyorsun ama son 6-7 ayını sürekli sanayide geçiren bir kişi olarak ustalarımızın bir çoğunun üstün körü çalıştığını, eşinin ehli olmadıklarını gözlemledim. Gerçekten birçoğu kriz bahanesi ile günü kurtarmayı hedeflemişler. Neden sebepsiz yere sürücüler için Allah sanayiye düşürmesin diye dua edilir ki. Hep dikkat ediyorun bir çoğu müşterinin görebileceği yerleri onarırken iyi usta ayaklarına yatıp göz boyuyorlar, görülmeyen yerlerdeki işçilikler ise evlere şenlik. LPG tankı patlamaz, gaz patlar. Bazı arkadaşlar benzin depolarının LPG tanklarına oranla daha ince malzeme ile üretildiklerini söylüyorlar ama birisinin içerisine sıvı, diğerinin içerisine basınçlı gaz basıldığını unutuyorlar. İsteyen istediği ürünü kullanabilir ama eleştirirken veya bilgilendirirken daha adil davranmak durumundayız. LPG'nin çevreye yaydığı atık gazlar konusundaki üstünlüğü zaten tartışılmaz, benzinin çevreye yaydığı kurşunu minimalize etmek için kurşunsuz benzinler piyasaya sürüldü. Çevreciyim diyen bazı sürücüler ise nedense araçlarındaki sağlam katalitik konventörü performans almak amacıyla durduk yere söktürüyorlar. Şahsım adına ben LPG'ye sıcak bakmıyorum.
 
Geri
Üst