Turbo beslememi - Atmosferikmi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 34NVL80
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hangisi Daha Büyük Bir Zevk Sizce İkiside Modlu

  • TURBO BESLEME

    Oy: 41 78.8%
  • ATMOSFERİK BESLEME

    Oy: 11 21.2%

  • Kullanılan toplam oy
    52
Eğer sen vereceksen neden olmasın abicim tabiki olur biturbo da olur supercharger da :)
Aslında Ankara'da Serkan Usta'nın Kadett'e bindikten sonra bende artık turbocu olacağımı sanıyordum ama malesef neden bilmiyorum ama atmosferikte beni çeken birşeyler var :]
 
Son düzenleme:
Eğer sen vereceksen neden olmasın abicim tabiki olur biturbo da olur supercharger da :)
Aslında Ankarada Serkan Usta'nın kadett e bindikten sonra bende artık turbocu olacağımı sanıyordum ama malesef neden bilmiyorum ama atmosferikte beni çeken birşeyler var :]

Bi tanıdıkta güzel bir örnek mi var yoksa atmosferik'e? :)
 
Pas a gellll :] oda bir etken olabilir aslında ama bence bundaki en büyük neden bugüne kadar ciddi anlamda turbo kullanmamamdan kaynaklanıyor sanırım keyfini aldıktan sonra sizin tarafa doğru geçerim bende :)
 
banada atmosferik cekici geliyor ilk etapta ama turbonunda ayrı keyfi var.

italyanlar genelde turbo kullanmıyor fakat genede çok hızlılar...
 
banada atmosferik cekici geliyor ilk etapta ama turbonunda ayrı keyfi var.

italyanlar genelde turbo kullanmıyor fakat genede çok hızlılar...

Bugatti de İtalyan, Veyron'da 4 tane turbo var. :)
 
F1 atmosferik mi?*:eek:

FIA 1983 Formula 1 sezonundayer etkisi (ground effect) aerodinamiklerine ceza yaptırımı uyguladı. Bundan sonra, buna rağmen, turbocharger motorlar, ki Renault F1 bunun öncülüğünü 1977 Formula 1 sezonunda yapmıştı, 700 bhp üzerinde güç üretmekte ve bu motorlar rekabetçi olabilmek için bir zorunluluk olarak görülmekteydi. İlerleyen yıllarda, özellikle 1986 Formula 1 sezonunda, Formula 1 turbo arabaları yarış esnasında 1,100 bhp (820 kW) güç ürettiler (ve özellikle sıralama turlarında 1,400 bhp / 1,050 kW güç üretildi). Bu arabalar bugüne kadar yapılmış olan en güçlü pist yarış arabalarıydı. Motor gücü çıktısını ve bu sayede hızı düşürmek için, FIA 1984 Formula 1 sezonunda yakıt tanklarının büyüklüklerini sınırlandırdı ve 1988 Formula 1 sezonunda motor güçlendirici sistemlere sınırlama getirdi. 1989 Formula 1 sezonunda turboşarjlı motorları tamamen yasakladı.

ALINTIDIR...
 
Önemli bir mevzuya parmak basmazsam rahat edemeyeceğim. :)

200 hp stock atmosferik (örn Type-R), 200 hp stock turbo (örn 200sx), bu örnekleri ele alalım.Atmosferikte 50 Hp alabilmek için dünyaları harcamak gerekiyor ki sağlıklı olması açısından orijinal pistonların forged pistonlarla falan değişmesi de lazım.Turbo'da chip için max. 300-400$ harcayarak 50 hp almak son derece kolay, kaldı ki orijinal pistonlar forged olduğu için bu herhangi bir sorun da yaratmaz...Atmosferikte 300-400$'a sadece kaliteli bir son susturucu alınabilir o kadar...Sonuç olarak eğer mod. yapılacaksa aracın turbo olmasında fayda var.Çok paranız varsa GSI (C20XE) ,VTI, Type-R, S2K gibi her türlü mod. parçasını zebille bulabileceğiniz atmosferik harikası araçlara turbo çakmak en güzeli...
Aynı mesajı bir daha yazasım gelmedi. Hislerimin tercümanısın Erman'cım.. :)
Pas a gellll :] oda bir etken olabilir aslında ama bence bundaki en büyük neden bugüne kadar ciddi anlamda turbo kullanmamamdan kaynaklanıyor sanırım keyfini aldıktan sonra sizin tarafa doğru geçerim bende :)

Emre, insan bi yerden sonra satıyor davayı.. :)
 
skyeye modlancaksa turbo tabıkıde ama zevk burda devreye giriyor.. typerın mesela ust devirlerde cıldırmasının verdiği zevk ayrıdır 200sx ın alt devirdekı torku;)
 
aşırı tork ve o torku hissetmek istiyorsan ıvmelenmenin keyfini yaşamak istiyorsan tabiiki TURBO
o torkta sana verdiği keyfi ayrıca yaşamak istiyorsan atmosferik te mod
aşırı besleme ile azmak istiyorsanda :) turbo charger
HEPSİNİN YERİ VE KEYFİ AYRI
günümüzde 14 motorlardan bile dizel yada benzin 140/170 ğps leri üreten firmalar markalar var atmosferik charger li vsvsvs hepsi ayrı zewk
 
Geri
Üst