Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bye_Bye
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?

Dizel motorlar mazotla çalıştığından ve mazot kimyası gereği geç yanan bir yakıt türü olduğundan benzinli motolardan devirlenme kapasiteleri daha azdır.


Halk arasındaki "dizel motor devirli kullanılır" inanışı yanlıştır; her motor gibi dizel motorları da rölanti devirlerinde zorlamak iyi değildir ama denildiği gibi "bağırtmak" ya da sürekli devirli kullanmak erkenden gelenn bedeli ağır arızalara neden olabilir.

Astra daki Cdti motoru 3500 devirde yarım saat kullanmanın en büyük riski yol bittikten sonra yağlaması azalan ve ısınan turboyu birden durdurmaktır ayrıca bu devirde yarım saat boyunca gitmek turbonun daha fazla şişip güç kaybına neden olmasını sağlar.

Uzun süre sabit hızda gidilecekse 4 de değil 5. viteste aynı hızı koruyabilirsiniz; hem yakıt, hem ses konforu hem de aracınızın ömrü açısından daha iyi olacaktır ama gerektiğinde 3500 dd ve üzerine kısa süreliğine çıkmanızda da sakınca yoktur.
 
Ynt: Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?

Bilgi için sağolun Tolga Bey.  045thumbsup
 
Ynt: Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?

Sağolun Markopaşa86 (paşam yazacaktım az daha!)
 
Ynt: Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?

HaKaN link' Alıntı:
[quote author=oferunsal link=topic=1273.msg36746#msg36746 date=1308131290]
Merhaba,

açıkcası turbo motor kullanımıyla ilgili yazıyı bulamadım maalesef, paylaşabilirseniz sevinirim.
bir sorum olacak. audi'nin turbo motorlu bir aracını kullanıyordum servisten turboyu çok devreye alırsanız aracı kapatmadan 2-3 dakka bekletin demişlerdi. soğutma işlemi için herhalde?
opel de de böyle bir konu varmıdır? yada nelere dikkat etmemiz gerekir?

teşekkürler

evet aynen turboyu koruma adına aracı yüksek devirli kullanırsanız stop etmeden önce 1-2 dakika beklemek gerekiyor
[/quote]

Sevgili arkadaşlar Turbo problemi yaşamamak için mutlaka, nasıl kullanırsanız kullanın ilk hareketten ve stop etmeden önce kesinlikle en az 30 saniye rölantide beklemek gerekiyor. Bildiğiniz gibi motor aşınması ilk çalıştırma anında oluyor. Aynı mantık. Gözden kaçırılan nokta hep stop etmeden önce beklenilip ilk hareket başlama öncesi aynen atmosferik motor gibi kullanım şekli. Stop öncesi beklemekteki amacımız turboyu yağsız bırakmadan durmasını beklemek. Aynen ilk başlangıçta da turbonun gereken yağlama gerçekleşmeden harekete geçmesini engellemek amacıyla beklemek gerekli. Bir de bazı arkadaşlarda görüyorum bekleme süresinde sürekli gazı pompalıyorlar. Beklemekten kastımız lastikleri döndürmemek değil, motoru rölantide tutmak dolayısıyla turboyu yağsız çalışmaya bırakmamak. Bunları genel olarak biliyoruz ama belki yeni başlayan arkadaşlara faydası olur diye tekrar etmek istedim. Kazasız, arızasız, keyifli sürüşler dilerim herkese... 
 
Ynt: Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?

eketen link' Alıntı:
Sevgili arkadaşlar Turbo problemi yaşamamak için mutlaka, nasıl kullanırsanız kullanın ilk hareketten ve stop etmeden önce kesinlikle en az 30 saniye rölantide beklemek gerekiyor. Bildiğiniz gibi motor aşınması ilk çalıştırma anında oluyor. Aynı mantık. Gözden kaçırılan nokta hep stop etmeden önce beklenilip ilk hareket başlama öncesi aynen atmosferik motor gibi kullanım şekli. Stop öncesi beklemekteki amacımız turboyu yağsız bırakmadan durmasını beklemek. Aynen ilk başlangıçta da turbonun gereken yağlama gerçekleşmeden harekete geçmesini engellemek amacıyla beklemek gerekli. Bir de bazı arkadaşlarda görüyorum bekleme süresinde sürekli gazı pompalıyorlar. Beklemekten kastımız lastikleri döndürmemek değil, motoru rölantide tutmak dolayısıyla turboyu yağsız çalışmaya bırakmamak. Bunları genel olarak biliyoruz ama belki yeni başlayan arkadaşlara faydası olur diye tekrar etmek istedim. Kazasız, arızasız, keyifli sürüşler dilerim herkese... 

thnxx

Ayrıca bazı arkadaşların durduktan sonra az da olsa beklemeye vakitleri olmayabilir; acele yetişilmesi gereken yerler, sıcak kabin içi, ağlayan bir çocuk mesela  :)

Bunun için (eğer mümkünse tabi) ineceğiniz noktaya az bir mesafe kala aracı boşa atıp "süzülerek" park alanınıza gidebilirsiniz.
 
Ynt: Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?

Bunca yıldır araç kullanırım ancak buna rağmen iyi bir şoför olduğumu söyleyemem.Direksiyonum ve reflekslerim iyidir diye düşünüyorum ama vites geçirme işlemleri maalesef halen sarsıntılı..
İlk kez bu aracımda, bazı şeyleri bilerek / farkında olarak yapmak istiyorum..Mesela araçtan maximum randıman alabilmek için tork ve güç değerleri, bu değerlerin verilebildiği en optimum devir aralıkları vb..Daha evvelce de bıu konuyu açmış ve bir çok arkadaşım biraz bilimsel biraz da deneyimsel görüşlerini iletmişlerdi bana..Ancak maalesef bu konu hala daha tarafımdan idrak edilebilmiş değil..
Diyelim ki; ilk kalkıştan başlayarak, aracı çıkabildiği en üst noktalara (hem maximum sürat hem de bu sürate en kısa zamanda ulaşabilmek) taşıyabilmek için şu malüm devir aralıkları ve vites geçirme durumları arasındaki ilişki nasıl olmalı ?? Diyelim ki aracımız maximum torkunu ve maximum gücünü x ve y  devir aralıklarında veriyor..İyi de maximum torktan ve maximumgüçten istifade edebilmek için bu vites denilen çubuğu nasıl ve ne zamanhareket ettireceğiz? Aradaki bağıntı nedir??
 
Ynt: Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?

Bunları anlatmak mümkün ama senin için en kolayı arabada giderken anlık tüketim ekranını açman ve aracın senin kullanımına verdiği tüketim tepkilerini bizzat yaşayarak anlaman. Gereksiz yere yüksek devire çıkmak gibi erkenden vites büyütünce de tüketimin yükseldiğini göreceksin.

Bunun dışında gücün maksimum olduğu devirlerde aracın hızlanma isteği de yüksek olur, gaz pedalına en hızlı tepkiyi bu devirde verirler genelde.


Torkun maksimum olduğu devirlerdeyse araç hızını torkun az olduğu devirlere göre daha iyi sabit tutabilir, tork yüksekse yokuşlarda vb performans kolay kolay düşmez hatta yokuş yokmuş gibi hızlanabilirsin; buna yüksek güç eklenirse torkun etkilediği hızlanma aralığı daha da genişler, güç/tork ilişkisini en kaba haliyle böyle düşünebilirsin.
 
Ynt: Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?

Benimkisi 1.4 turbo 120 pk ve dediginiz gibi benim turbo'um dagildi.....
Opel 60% karsiladi ve bende 40% odedim ( 505,00 euro)

Ve dort ay olmadan Turbo yine dagildi...????????
Ne istir anliyamadim, yine yenisini garanti altinda takdilar.  (12-07-2013).
 
Geri
Üst