Ynt: Turbo Patlar mı ya da Dağılır mı?
Dizel motorlar mazotla çalıştığından ve mazot kimyası gereği geç yanan bir yakıt türü olduğundan benzinli motolardan devirlenme kapasiteleri daha azdır.
Halk arasındaki "dizel motor devirli kullanılır" inanışı yanlıştır; her motor gibi dizel motorları da rölanti devirlerinde zorlamak iyi değildir ama denildiği gibi "bağırtmak" ya da sürekli devirli kullanmak erkenden gelenn bedeli ağır arızalara neden olabilir.
Astra daki Cdti motoru 3500 devirde yarım saat kullanmanın en büyük riski yol bittikten sonra yağlaması azalan ve ısınan turboyu birden durdurmaktır ayrıca bu devirde yarım saat boyunca gitmek turbonun daha fazla şişip güç kaybına neden olmasını sağlar.
Uzun süre sabit hızda gidilecekse 4 de değil 5. viteste aynı hızı koruyabilirsiniz; hem yakıt, hem ses konforu hem de aracınızın ömrü açısından daha iyi olacaktır ama gerektiğinde 3500 dd ve üzerine kısa süreliğine çıkmanızda da sakınca yoktur.
Dizel motorlar mazotla çalıştığından ve mazot kimyası gereği geç yanan bir yakıt türü olduğundan benzinli motolardan devirlenme kapasiteleri daha azdır.
Halk arasındaki "dizel motor devirli kullanılır" inanışı yanlıştır; her motor gibi dizel motorları da rölanti devirlerinde zorlamak iyi değildir ama denildiği gibi "bağırtmak" ya da sürekli devirli kullanmak erkenden gelenn bedeli ağır arızalara neden olabilir.
Astra daki Cdti motoru 3500 devirde yarım saat kullanmanın en büyük riski yol bittikten sonra yağlaması azalan ve ısınan turboyu birden durdurmaktır ayrıca bu devirde yarım saat boyunca gitmek turbonun daha fazla şişip güç kaybına neden olmasını sağlar.
Uzun süre sabit hızda gidilecekse 4 de değil 5. viteste aynı hızı koruyabilirsiniz; hem yakıt, hem ses konforu hem de aracınızın ömrü açısından daha iyi olacaktır ama gerektiğinde 3500 dd ve üzerine kısa süreliğine çıkmanızda da sakınca yoktur.