Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan akın2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

benimişe gitmem zaten 1-2 dk sürüyor 30 sn beklemem gereklimi
 
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

HaKaN link' Alıntı:
hmm ben de dikkat edeyim bari ben direk kapatıyorum kontağı

nasıl arabayı ilk çalıştırırken lambaların sönmesini bekliyorsak stop ederken de aceleci davranmayıp biraz beklemek gerekiyor.
 
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

lidokain link' Alıntı:
benimişe gitmem zaten 1-2 dk sürüyor 30 sn beklemem gereklimi

İşe gitmek 1-2dk mı? Hey gözünü sevdiğimin İstanbul'u :)
 
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

lidokain link' Alıntı:
benimişe gitmem zaten 1-2 dk sürüyor 30 sn beklemem gereklimi

benimde aynı :) 4km sürüyor işe gitmem. sabah motor soğuk arabayı çalıştırıyoruz beklemek gerekir bence. ben bekliyorum
 
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

erdem link' Alıntı:
[quote author=HaKaN link=topic=390.msg9219#msg9219 date=1298572396]
kullanım kitapçığında böyle bir bilgi mevcut mu sn erdem?
tüm dizeller değil sadece turbo için geçerli değilmi

olması lazım okuduğumdan eminim ama eski aracımdan kalan bir bilgi de olabilir. ama sonuçta o da turbo dizeldi bizim araçlar gibi. yani aynı durum geçerli. ben şehir içi kullanımlarda 30 sn. kadar bekliyorum. uzun yol yaptığımda da 2 dk. kadar bekliyorum.
[/quote]

Günümüzde turboşarja sahip olmayan dizel motor yok gibi birşey zaten. Binek dizellerin zaten istisnasız tamamı turbo.
 
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

BRKCDTI link' Alıntı:
Günümüzde turboşarja sahip olmayan dizel motor yok gibi birşey zaten. Binek dizellerin zaten istisnasız tamamı turbo.

evet doğru
 
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

dizelci arkadaşlara bir sorum olacak. araç rolantide çalışırken gaz pedalına basıp bıraktığımda (devir saati 2000 e kadar çıkıp inerken) bir uğultu sesi geliyor gerçi bu gün servise götürüp ustaya dinlettim, turbodan geldiğini ve normal bir ses olduğunu söyledi acaba sizde de durum aynımıdır. Ayrıca bu sesi düşük viteste dik bir yokuşu çıkarkende duymak mümkün  
 
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

çellocu link' Alıntı:
dizelci arkadaşlara bir sorum olacak. araç rolantide çalışırken gaz pedalına basıp bıraktığımda (devir saati 2000 e kadar çıkıp inerken) bir uğultu sesi geliyor gerçi bu gün servise götürüp ustaya dinlettim, turbodan geldiğini ve normal bir ses olduğunu söyledi acaba sizde de durum aynımıdır. Ayrıca bu sesi düşük viteste dik bir yokuşu çıkarkende duymak mümkün 
Motorun vuvlama sesinden bahsediyorsunuz sanırım bu konu hakkında konuşulmuştu, dizel motorun karakteristik sesi olduğuna karar verilmişti. Sorun olduğundan bahsedenlerde var.

Benimde bir sorum var. Aracı ilk hareket ettirirken 1. viteste ilerlerken devir her zaman 2 bine gelince böyle motor gaz keser gibi değişik bir durum oluyor. Aracın performansında sıkıntı yok ancak böyle bir durum oluyor. Acaba turbo mu sıkıntılı??
 
Ynt: Turbo Şarjlı Araçların ( Dizel - Benzinli) Doğru Kullanımı

3 sene atmosferıkten sonra turbo gercekten cok garıp gelıo atmosferıkte ayagımı gazdan cekıp asılmaya devam edınce bırsey olmuyodu turboda o gazın acısı dedıklerı olay gercekten de var bunu hıssedıyosun eğer gazdan ayağı cekersenız tekrar basıncı yakalamak zor oluo.
Ama Turbo forever 1.4 arabalar 2.0 gıbı gıdıo :)
 
Geri
Üst