turbo takmak

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan CeyCeyX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
sag olun arkadaslar waz gectımm 5000 dolar az para diil...
 
kardeş Çankırı da yakıt tasarufu için bir sistem takılıyo ve bu istem aynı zaman da turbo görevi sağlıyo
 
Benim anlamadıgım: 80li ve 90 yılların güclü ve yüklü makinaları yerine, neden zayıf ve performansı düsük yeni model araba alınır? Türkiyenin cogu Broadway kullanıyor diye hepimiz böyle bir bicimsiz araba alacagız? Tabii bizlerin bilmis ANNE-BABA-BACI-AMCA-ENiSTE-DEDE-Bilmemkim cevresi; o arabaları tavsiye eder - ama biz sırf A-Z gitmek icinmi araba alıyoruz? - Biraz güc ve estetik, bunu cogu evhalkı ve cevremiz anlayamaz, araba konusunda kimseye ödünc verme... Bence Kadett GSI 16V seni rahatlatabilir....
 
VSS-1' Alıntı:
Benim anlamadıgım: 80li ve 90 yılların güclü ve yüklü makinaları yerine, neden zayıf ve performansı düsük yeni model araba alınır? Türkiyenin cogu Broadway kullanıyor diye hepimiz böyle bir bicimsiz araba alacagız? Tabii bizlerin bilmis ANNE-BABA-BACI-AMCA-ENiSTE-DEDE-Bilmemkim cevresi; o arabaları tavsiye eder - ama biz sırf A-Z gitmek icinmi araba alıyoruz? - Biraz güc ve estetik, bunu cogu evhalkı ve cevremiz anlayamaz, araba konusunda kimseye ödünc verme... Bence Kadett GSI 16V seni rahatlatabilir....


Aramızda Kadett GSI 16v Meraklıları varmış!! Tanışmak isterim seninle :good:
 
zaten sonradan takılan turbolar motorun ömrünü ciddi bir şekilde azaltıyor,ama Ankara da bi Satılmış usta var çok ünlüdür Fifty Tuning ile birlikte anılır adı gerçekten işinin erbabı birisi ki bizim bi arkadaşın 2005 Civic e takacak yaza 4 bin ytl istiyor...
 
rakkas_dream' Alıntı:
kardeş Çankırı da yakıt tasarufu için bir sistem takılıyo ve bu istem aynı zaman da turbo görevi sağlıyo

Sevgili arkadaşım, turboşarj konusunda ne kadar bilgilisin bilemiyorum ama turbo dediğin olay basit bir aparat takıp 2 vida sıkmakla olacak iş değil.Bunun için günler sürebilen revizyon ve bir sürü ekipman gerekiyor.Kusura bakma ama 220 YTL'lik bir aparatın turbo görevini yaptığını söyleyebilmek için ya biraz hayalperest ya da bu konuda tamamen bilgisiz olmak lazım.Umarım yanılıyorumdur ve sen haklısındır da dünya ucuz yollu turbo uygulamasına geçer, sokakalar 150-200Bg'lik araçlarla dolar taşar...Aşağıda turboşarj konusunda ufak bir bilgilendirme var...

Turboşarj

Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır.

Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz sübaplarından egzoz manifolduna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmını türbüne girer. Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık %50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar.

Tabi ki süperşarjda olduğu gibi, turboda da motor kompresyon oranı atmosferik motorlara göre daha düşük tutulmalıdır. Aksi takdirde yüksek basınçtan dolayı motor çabuk yıpranacak ve hatta çok zorlandığı durumlarda motorun patlama riski ortaya çıkacaktır.

Turbo uygulaması, motorun pistonları ve gerekiyorsa diğer aksamının da uygun şekilde değiştirilmesi suretiyle yapılmalıdır. Gücün %50’lere varan artışına dayanma ihtimali zayıf olan şanzıman ve aktarma sisteminin de değiştirilmesi gerekebilir.

Turbo motorlar kullanılırken dikkat edilmesi gereken bir başka husus ise otomobili yüksek devirlerde kullandıktan sonra motor stop edilmeden önce kısa bir müddet de olsa rölantide çalıştırılarak, türbünün boşalması ve soğumasına izin verilmesidir. Aksi takdirde gazın sirkülasyonu esnasında türbün boşalmadan bir miktar gaz içerde hapis olacak ve zaman içinde turboyu ciddi şekilde yıpratacaktır. Turbo uygulamasının motorda çok daha fazla yük ve yüksek ısılara yol açacağı ve bunun için intercooler uygulamaları veya diğer soğutma yöntemleri gerektiği unutulmamalıdır.

Turbo uygulaması özellikle ülkemizdeki otomobil modellerinde süperşarjdan daha yaygındır.

Bu uygulamanın bir çok zaman Avrupalı standart otomobillerde fabrika çıkışı uygulandığı da görülmektedir. Örnek olarak VW’nin 1.8 litre hacimli 125 beygir güç üretebilen motoruna uygulanan çok küçük türbünlü bir turbo ile 1.8T motorunu yarattığı ve 150 beygir güç ürettiği bilinmektedir.

Eski Honda Accord’larda kullanılan 2 litre motorlu 135 beygir güç üretebilen Honda motoru, Rover tarafından 220 coupe turbo ve Rover 620ti modellerinde güçlü bir turbo ile kullanılmıştır. Sonucunda 200 beygir güç üreten bir makine ortaya çıkmıştır
 
VSS-1' Alıntı:
Benim anlamadıgım: 80li ve 90 yılların güclü ve yüklü makinaları yerine, neden zayıf ve performansı düsük yeni model araba alınır? Türkiyenin cogu Broadway kullanıyor diye hepimiz böyle bir bicimsiz araba alacagız? Tabii bizlerin bilmis ANNE-BABA-BACI-AMCA-ENiSTE-DEDE-Bilmemkim cevresi; o arabaları tavsiye eder - ama biz sırf A-Z gitmek icinmi araba alıyoruz? - Biraz güc ve estetik, bunu cogu evhalkı ve cevremiz anlayamaz, araba konusunda kimseye ödünc verme... Bence Kadett GSI 16V seni rahatlatabilir....
tabi ki her gecen gun gelisen teknolojinin nimetlerinden faydalanmak icin 80 li 90 li yillarin arabalarini almiyoruz. hersey performans diildir. sadece performans isteseydim gidip peugeot 206 gti, renault sport clio gibi arabalar alirdim. sonra icinde ölür müydüm kalir miydim???
 
arkadaslar ceyhun arkadasimiz dusuk capli bir türbine sahip turbodan bahsediyor. 105 bg lik bir araci 400 bg yapmak istemiyor. aracina dusuk basincli ve kucuk turbinli bir turbo takarak motor gucunu 150 bg seviyesine cikarmak istiyor
 
arkadaşlar turbo estetik acaıdan güzel.benim 1997 de fiat şahin turbo uygulaması yaptım 230 gördüm tavsiyem herzaman söylerim işi bilene yaptırmak.şimdiki arabamada yaza yaptırmayıda pilanlıyorum.zevkin 3 -5 olmaz derim
 
06BBA04' Alıntı:
arkadaslar ceyhun arkadasimiz dusuk capli bir türbine sahip turbodan bahsediyor. 105 bg lik bir araci 400 bg yapmak istemiyor. aracina dusuk basincli ve kucuk turbinli bir turbo takarak motor gucunu 150 bg seviyesine cikarmak istiyor

Valla ben de onu anlatmaya çalışıyorum sevgili arkadaşım.Turbo dediğin olay keşke monitörü bilgisayara bağlamak gibi kolay bişey olsa ama değil maalesef.Araç bi kere turboya uygun yapılmamış, pistonların değişmesi gerekecek.E intercooler'ı var sonra bu işin vs. vs.Mesela sadece kitte neler olabiliyor bir örnek vereyim,

XS TURBO KİTE DAHİL OLAN PARÇALAR
1 adet T3/T4 Turbo charger
57 Trim. .50 A/R .63 Egzoz
1 adet paslanmaz çelik ve krom kaplı turbo manifoldu!!!
2.5 inç turbo boruları
TIG seti
Wastegate Dumptube
Super 38mm Wastegate
Alüminyum turbo bağlantı boruları
Süper hafif kasnaklar
Kasnak kayışları
1 set Egzantrik kayışları
SÜPER 680mm X 460mm X 180mm INTERCOOLER. Cilalı Alüminyum.

E bunu sonucunda araç 105'ten 150'ye çıkarmı?Bence çıkmaz...Yukarıda verdiğim bir örnek var, oarada 1.8 125bg motor küçük bir turbo uygulamasıyla ancak 150bg'e çıkabiliyor.Dediğim gibi aracı bozmadan en ideali dbilas emme manifoldu+chip...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst