Vauxhall Twintop 2006 H Mars problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cemk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cemk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
28
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Arkadaslar merhabalar ben yurt disinda yasiyorum yeni bir Vauxhall Twintop 2006 aldim. Bu opel astra 2006 H ile ayni aractir sadece ustu acip kapanan ve direksiyon sagdan olan modeli. Soyle bir sorunum var. Bu gun oglen hava da baya sicakti aracimi calistirmak istedim 2-3 dakika mars etti etti calismadi. Sonunda gaz verdim falan derken calisti. Aksam ustu tekrar denedim yine aynisi oldu. Bu durum cok canimi sikti. Arac 1. ci vitesteyken gaz konusunda da biraz dengesizlik yasiyor acaba birbiri ile baglantili problemler mi. Az once gece yarisi gittim araci tekrar calistirdim tek seferde calisti motor. Acaba hava sicakligi ile de baglantili bir durum mu bu konuda tecrubeleriniz neler yurt disinda oldugum icin servise goturmeden once sizlere danismak istedim zira bunlar bir seyden anlamiyorlar dogru duzgun.
 
@cemk hocam öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Motorun ilk çalışmasındaki gecikmeyle ilgili şüpheli donanımlar maliyet sıralamasına göre şu şekilde ilerlemektedir.

Bujiler
Benzin Filtresi
Bobinler
Benzin Pompası
Benzin enjektörleri

Bu sıralamaya göre ilerleyip arızanın giderilmesi sağlanır. Diğer arkadaşlarımda yardımcı olmaya çalışacaklardır. Geçmiş olsun. Bu arada aracınıza hayranım kalbimde yatan gizli canavarlardan birisidir kendisi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cemk
1- Araçta LPG var mı?
2- Herhangi bir arıza uyarısı var mı?

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: cemk
Benimde ilk aklıma gelen(Lpg li degilse) Buji sonra,uzun süre kullandıktan sonra tek marşta aldı ise Akü...
 
  • Beğen
Tepkiler: cemk
Merhabalar :) Ne varsa bizim ülkemizde var :) Öncelikle hoşbulduk çok teşekkür ediyorum çokta mutlu oldum cevaplarınıza zira yurt dışında yaşıyorsanız inanın ustalık sıfır sadece montaj... Problem çözme de yok. Buraya yazarak ne kadar isabetli bir karar verdiğimi anlamış oldum sayenizde.

Araç Benzinli.2006 Model. 27 bin milde bu aşağı yukarı 40 45 bin km yapıyor. Aracın ruhsatında 1598 cc olarak geçiyor. Manuel vites.

Uzun süre kullandıktan sonra tek marşta alıyor.

Aracımda herhangi bir arıza uyarısı yok ancak belli bir süre sonra arka arkaya deneyince akü ışığı yanıyor.

Aracım birinci ve 2. viteste giderkende düşük hızlarda biraz hoplatıyor gibi oluyor.

Dün bir kaç video izledim youtube dan krank devir sensörü ile ilgili şeyler de gördüm. Bu yüzden aracımı park halindeyken çalıştırıp 3 bin devirde 4 bin devirde sabit tuttum hiç dalgalanma olmadı gayet iyi çalıştı.

.Motorun yağına baktım ( ilk defa bu kadar acemiyim yani :) yağ siyah ama iyi seviyede 4 çubuktan 3.5 çubuk seviyesi.

Birazdan öğle arasında aracımı gidip tekrar çalıştırmayı deneyeceğim fotoğraflarını da paylaşayacağım sizinle..

Şu aşamada benim muaynesini yapıp tespit edebileceğim bir şey var mı ? Araçlardan çok anlamasam da teknik bilgim iyidir. Eğer beni yönlendirebilirseniz en azından muayne kısmını kendim yapabilirim :)

Çok çok teşekkürler Maltadan güzel ülkemize ve ülkemin güzel insanlarına selamlar.
 
Son düzenleme:
Az önce aracı çalıştırdım tek seferde tık diye marş aldı motor çalıştı

Bir kaç sorum var
1- Acaba hava filtresi olabilir mi ?
2- Benzin filtresi olabilir mi ? ( böyle bi parça belki yoktur cahilliğimi bağışlayın :)
3- Sizce yağı değiştirmelimiyim ?
4- Sizce akü değişmeli mi eski bir akü mü ? Yeni mi eski mi nası anlarım ?
5- Şayet filtreler değişecekse bu işlemlerin ne kadarını kendim halledebilirim ?
6- Sürü tarafındaki dikiz aynamın dış tarafı sorunlu bu konuda yapıştırayım geçeyim mi yoksa başıma dert olur bir şekilde o parçayı dğeiştireyim mi ?

Fotoları ekliyorum yardımlarınız için minnetarım.

Saygılar.
 

Ekli dosyalar

  • 2018-05-09 12_57_47-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_57_47-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    38.9 KB · Görüntüleme: 146
  • 2018-05-09 12_58_03-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_58_03-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    20.7 KB · Görüntüleme: 160
  • 2018-05-09 12_58_13-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_58_13-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    76.6 KB · Görüntüleme: 136
  • 2018-05-09 12_58_21-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_58_21-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    13.9 KB · Görüntüleme: 138
  • 2018-05-09 12_58_28-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_58_28-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    38.1 KB · Görüntüleme: 145
  • 2018-05-09 12_58_36-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_58_36-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    63 KB · Görüntüleme: 134
  • 2018-05-09 12_58_48-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_58_48-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    36.1 KB · Görüntüleme: 133
  • 2018-05-09 12_58_56-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_58_56-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    19.9 KB · Görüntüleme: 148
  • 2018-05-09 12_59_04-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_59_04-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    42.3 KB · Görüntüleme: 145
  • 2018-05-09 12_59_11-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    2018-05-09 12_59_11-(no subject) - cekobet@gmail.com - Gmail.webp
    51.6 KB · Görüntüleme: 165
Hava filtresinden olduğunu düşünmüyorum...Akü ve yağ seviyesi iyi görünüyor ama yağın km veya yıla göre değişmesi gerekiyor.Buna göre hareket etmelisiniz.. Akü ışığı araç çalıştıktan sonra sürekli veya normalinden uzun süre bekleyip sönüyorsa akü ölçümü yaptırmalısınız..Aracı çalıştırırken teyp ve diğer ışıklarda bariz bir şekilde kısılma oluyorsa buda akünün zayıf olduğunu gösterir..Eliniz yatkınsa bir çoğunu değiştirebilirsiniz(aküde dağil) ama yağı değişirken filtreyide değiştiriyorlar..Hava ve polen filtresini kendiniz değiştirebilirsiniz..Youtube ta videoları mevcut..
 
  • Beğen
Tepkiler: cemk ve Murat
Cemil bey çok teşekkür ediyorum yorumlarınız için. Dün aracımı koyduğum yer biraz daha aracın motorunun yukarı doğru olduğu bir yerdi bu gün koyduğum yerde ise aracın kıç tarafı biraz yukarda kalıyor. Bununla bağlantılı bir durum olabilir mi ? Acaba bununla bağlantılı bir durumsa benzin ve benzin pompası ekipmanları ile ilgili bir sorun olabiir mi sizce ?
 
Yakıt probleminiz yoksa yani depoda yeterince yakıt varsa sanmıyorum..Ama tabi bazı parçaların gevşeme veya tıkanma olasılığı olduğundan %100 değildir diyemem..Şunuda belirtmek isterim Cem bey,biz sadece sorunuza göre varsayım üretiyoruz..En kesin bilgi ekranda uyarı verirse veya bir yetkili servis kontrolu ile olabilir..
 
@cemk hocam öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Motorun ilk çalışmasındaki gecikmeyle ilgili şüpheli donanımlar maliyet sıralamasına göre şu şekilde ilerlemektedir.

Bujiler
Benzin Filtresi
Bobinler
Benzin Pompası
Benzin enjektörleri

Bu sıralamaya göre ilerleyip arızanın giderilmesi sağlanır. Diğer arkadaşlarımda yardımcı olmaya çalışacaklardır. Geçmiş olsun. Bu arada aracınıza hayranım kalbimde yatan gizli canavarlardan birisidir kendisi :)

Hasip bey gerçekten çok güzel bir araç çok yakışıklı trafikte herkes sizin arabayı süzüyor acaba nazara mı geldik diye düşünmedim değil...Dün yaptı bu gün yapmadı buda ilginç oldu. Yorumlarınızı bekliyorum :) Yani şu servise gidildiğinde yapılan standart bakımları amazondan parçaları sipariş verip kendim mi yapsam diye düşünmedim değil zira servis kaydı yok en son filtre vs ne zaman değişmiş bilmiyorum bunun zamanının gelip gelmediğini nasıl anlarım onu da bilmiyorum :)

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

1- Araçta LPG var mı?
2- Herhangi bir arıza uyarısı var mı?

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
LPG hiç takılmamış sadece benzinli herhangi bir arıza uyarısı sanıyorum yok. Sadece dün çok üst üste çalıştıramayınca akü ışığı yanmıştı sonradan araç çalışınca söndü.


Son bir sorum daha mevcut aracın tavanını açıp kapatırken çok akür harcıyor mu bu konuda sorun yaşama ihtimalim nedir bu konuda aracı çalıştırdıktan sonra mı üstünü açıp kapama yapmam daha sağlıklı olur ?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst