vectra 2.2 dti geç çalışma

ya zaten işin içinden çıkamadılarmı hemen enjektor pompa derler bak anlatayaım basımdan geçeni

araba yag kaçırıyordu ustam yıkat bakalım dedı yıkattım çarsıya gıttım işlerimi hallettim donuste araba çalışmaz!
eter falan koklattık yok, çekiciyle izmit sanayisine götürdüm araba 3 gün yattı artık yakıcam arabayı
yan taraftaki opel servisinden bi şerefsiz hiç uğraşmayın pompa gitmiş dedi, benim aklım mantıgım almıyor hiçbir sorunu olmayan arac yıkandı diye pompayı dagıtırmı neyse çıkma pompa yada tamirini yaptıracagımız yerleri aradık, bulduk ve tam sokturucez

işin ehli geldi,baktı arabaya çıraga 1mt hortum al gel dedı mazot geri dönüş hortumlarını değiştirip havasını aldı ve tık marş araba çalıştı

10liralık hortum için 500 lira harcadım hele pompayı söktürsem 2000 lira kafadan çıkacak boşyere
 
Aaah ah! Bende o lavuklar yüzünden motoru açtırdım beni ikna etmeleri 4 sene sürdü. Motor açıldığında herşey pırıl pırıldı yatak gömlek vs. değişen hiçbirşey olmadı on paralık bir immobiliser fişi yüzünden kapak söküldü hiçbirşeye ellenmeden segman atılıp geri takıldı.
Senin problem pompanın mekaniğinden çok elektroniğindenmiş gibi geliyor. Bu işten anlayan bir elektrikçi çözebilir diye düşünüyorum. İnşallah tez zamanda sorunun kaynağı bulunur.
 
Son düzenleme:
geri dönüşüm hortumu değişti araç yetkili servisede gösterildi bi sorun bulamıyorlar :mad: ve bu sorun çıldırttı beni 1 aydır uğraşıyorum lütfen yardım edin
Servisde geri dönüşüm hortumları değişti diyorsun pekii onun motora giren yerde kamşaft altı travers contaları değiştimi sonuçta burdan hava alıp mazotu geri kaçırma yapmasın?
 
geç çalışma sıkıntısı

Aracım sabahları ilk çalışmada oldukça zor çalışıyor.Fakat ondan sonra hemen ilk basmada alıyor.Sorunun ısıtma bujilerinden olduğunu sandım ve gösterdim herhangibir aksilik yok.Başka bir sebepte bulamadılar.Bu geç çalışmanın sorunu nedir yardımcı olursanız sevinirim....

Arkadaşım ben arabalardan pek anlamam zaten arabamda yok fakat babamız L200 Mitsubishi pikabı aynı sıkıntısı vardı ustalar motor yapılmalı dedi bizim babanın uykuları kaçtı sonunda iş çözüldü sıkıntısı kızdırma bujilerine elektrik veren trafo üzerine akü suyu damlamış oksitleme yapmış bu yüzden kızdırma bujilerine elektrik gitmediği için araba ancak vurdurarak çalıştırılıyordu sen bir elektrikçiye git kızdırma bujilerinin ısınıp ısınmadığına baktır
 
Motor soğuk zor çalışıyor veya hiç çalışmıyor,yakıt filitresi siyahlaşıyor
sorun travers contası enjektör üstü conta kaçirması mazot yağa karışması olursa daha tehlikeli aşınmaya sebep verir..yapılacak işlem üst kapak sökülür kamşaft sökülecek ne yazıkki ve traversler sökülüp altındaki enjektör contası değişecek..burda kaçırma yaptığından hava oluşmakta ve motor çalışmamaktadır..
yakıt dağıtım ve geri dönüşüm bu parça
14J9906257


images


kusura bakmayın tam tarifli resim bulamadım enjektör bu görünen parçanın altında ve o enjektör üsütü conta değişmesi lazım türkcesini bilmıyorum traversendichtung travers contası olarak anlatmaya çalıştım..
Arkadaşın (cemiltütüncünün)sorunu burdan kaynaklanıyor,burdan kaçırma yaptığı için yakıtda hava oluşuyor
 
çok teşekkür ederim yardımlarınız için bunu servise söyleyeceğim araç iki gün servisde kaldı fakat bir sıkıntı yok dediler önerilerinizi uygulayacağım...
 
iyigünler,bendede 2003 model 2.2dti var aynı sorunu yaşamaktaydım,ısıtma buji rolesinden kaynaklanıyor ve erken ısıtmayı kesiyor yeni role aldım yine aynı olunca pejo minübüslerin daha uzun ısıtma tutan rolesinden aldım hem daha ucuz 35TL.hemde çok randımanlı,roleye takılan fişlerde az bir tadilatla ben sorunu çözdüm,kışın o suğuklarda çalışmayan araba ısıtma lambasının sönmesiyle marşa basınca hemen çalışır duruma geldi,durum budur yaptırmanızı tavsiye edrim.
 
sorun mazot pompasının keçelerinin eskimesi veya geri dönüş sibobunun eskimesinden ve hava almasından dolayı mazotun geriye kaçmasıdır bunu önlemek için yılda birkere bu parçaların değişimi gerekir.. veya benim yaptığım gibi daha iyi bir çözüm yapabilirsiniz 15 tl ye yakıt el pompası alırsınız.. ve filtre gişinden önce takarsanız hem mazot bittiğinde pompalayarak havasını almış olursunuz hemde aracın pompasında sürekli mazot olacağından tek marşta zorlanmadan çalışır aracınız.. ayrıca kızdırma olayına gelince bizim araçlarımızda 5 derece ve altında devreye girer eğer sürekli her marşta devreye alırsanız kızdırma bujileriniz zarar görecektir.. ayrıca sürekli devreye almak içinde değişimine gerek yoktur kızdırma sensörü kablosu 50 kuruşluk 3,5 luk direnç takarsanız sürekli devreye girer
 
valla arkadaş bu motordan anlayan yok, benim arabada 2.0 dtı 1. ve 2. viteslerde turbo 2500-3000 devir arası birden giriyor devreye çözmeye çalışıyorum ama yok sonuç alamıyorum

onur turbonun geç devreye girmesinin nedenini egr ve vakum hortumlarına müdehale ederek çözebilirsin.. yakın olsan beraber çözerdik :)
 
Geri
Üst