Vectra A Kasa kalorifer Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan özdemir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
halil akel çok teşekkür ederim yardımların için aynen dediğin gibi yapıyorum ve derhal anlattığın yerlere gidicem tekrar çok teşekkürler.
rica ederim;en pratik ver en ucuz şekilde halletmeniz dileğiyle...
 
radyaöt suyunu tamamen boşalt devirdaim yap içi temizlensin ısıtma sorunu devam ederse termostat değiştir 36 ytl yine devam ederse kalorifer petegi 80-100 arası bişi
 
Bu konu baya eski ama yinede ihtiyaç duyacak arkadaşlar için yazmak istedim. Vectra a kasalarda kalörifer radyatörünün sökülmesi için göğüsün sökülmesine gerek yoktur, ben bizzat söküp değiştirdim. Banada aynı şekilde göğüs sökülecek dediler ama sökmeye gerek kalmadan değişiyor. Siz arkadaşlarımın işbilmez ustalara veya gözünü para hırsı bürümüş vatandaşlara boşyere para kaptırmanızı istemem. Göğüsün sökülmesi için 150-250 tl arasında para istiyorlar, hem paranıza hem arabanıza yazık olmasın. Ben kendim en fazla 30 dakika gibi bir sürede söküp, değiştirip tekrar toplayabiliyorum. Gerisini siz düşünün.
 
Nasıl söküldüğünü detaylı hatta resimli anlatırsanız sevinirim.
 
Vectra A Klimalı modeller için:

Önce küllüğü alıyoruz.


Uploaded with ImageShack.us

Daha sonra vites ve el freninin körüğünü yerinden çkarıyoruz.



Ön yolcu bölümünde bulunan ve resimde işaretmiş olduğum vidaları alıyoruz ve sağ tarafta ki
radyatör borularını gizleyen kapağı alıyoruz.


Uploaded with ImageShack.us

Sürücü tarafında işaretli vidaları alıyoruz


Uploaded with ImageShack.us

Arka küllüğün önündeki gözde bulunan pedi alıp işaretmiş olduğum iki adet vidayı alıyoruz.


Uploaded with ImageShack.us

El freninin altındaki kapağı kaldırıp resimde gördüğünüz tek vidayı aldıktan sonra oradaki gördüğünüz elektrik soketini çok dikkatli bir şekilde çıkartıyoruz, o soketin üzerinde gördüğünüz metal parça kilit mekanizmasıdır onu geriye doğru çekip çözmeden sakın çıkarmaya çalışmayın mümkün olduğunca nazik davranın.


Uploaded with ImageShack.us

Bu işlemler bittikten sonra vitesi 4 veya 2 ye alıp teybin altındaki, vidalarını çözmüş olduğumuz konsolu yukarıya ve geriye doğru orantıyı bozmadan çapraz bir şekilde asılıp çıkarıyoruz Sonrasında el freninin hizasından başlayıp küllüğün oraya kadar uzanan ikinci parçayı dikkatlice alıyoruz. Söküldükten sonraki hali bu şekilde oluyor. Sonrasında reside gördüğünüz sağlı sollu körükleri yırtmadan önce aşağıya sonrada hafif ileriye iterek oradaki borudan kurtarıyoruz. Daha sonra resimde işaretlediğim yerlerdeki vidaları çözüyoruz, 1 numaralı vidayı biraz eğildiğiniz zaman görebilirsiniz bu vidayı çözdükten sonra o görmüş olduğunuz plastik parça serbest kalır o parçayı alıyoruz. Sonra 2 ve 3 numaralı vidaları ise alt kısma eğildiğiniz zaman görebilirsiniz vida başları aracın altına bakıyor, 4 numaralı vida ise daha arkada ve oda 2-3 numaralı vidalar gibi vida başı aracın altına bakıyor. 4 numaralı vidayı unutmayasanız diye oraya yazdım. Sonrasında radyatörü tutan hazne ile radyatör boşa çıkar ama daha bitmedi.


Uploaded with ImageShack.us

Şimdi alttaki resimde gördüğünüz radyatöre giren iki metal boruyu tutan kelepçeleri çözeceğiz ama bunun öncesinde oraya bir kap kacak koyun ki çıkan su ve antfriz aracın içine boşalmasın. Kelepçeleri çözerken kırmamaya çalışın, kelepçeyi açtığınız anda boru radyatörden kurtulur. İçindeki su tamamen boşaltıktan sonra metal borulara dikkat ederek radyatörü haznesiyle birlikte kendinize doğru çekin.


Uploaded with ImageShack.us

Radyatörü haznesiyle dışarıya aldıktan sonra eski radyatörü alıp aşağıdaki resimde görüldüğü gibi yeni radyatörümüzü yerleştiriyoruz. Aldığınız radyatör orjinal değilse benim yaptığım gibi etrafını kalın çift taraflı bant ile çevirmenizi tavsiye ederim, orjinalinde etrafı bunun gibi süngerimsi bir malzemeyle çevrelenmiş, bu malzemeyi orada olası hava kaçaklarını önlemek amacıyla kullanıyoruz, ve son olarak radyatörü bağlamadan önce radyatör deliklerine contalarını yerleştirmeyi unutmuyoruz.


Uploaded with ImageShack.us

Son olarak tekrar toplamadan önce sadece radyatörü yerine takıp boruları bağlayıp ve eksilen suyu tamamladıktan sonra aracımızı çalıştırıp öncelikle radyatör çevresinde su kaçağı olup olmadığını gözlemliyoruz şayet sorun yok ise sonrasında ise motoru ısınıncaya kadar çalıştırıp ısıtma performansına bakıyoruz. Herhangi bir olumsuzluk yoksa yukardaki yapmış olduğumuz işlemleri tersten başlayarak aracımızı tekrar topluyoruz. Yapacak olan arkadaşlara kolaylıklar diliyorum. Uygulayacak arkadaşların yinede kafasına takılan bir husus olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Uploaded with ImageShack.us
 
Cevabınız için teşekkürler...
Benim sıkıntım araç ısınmaya başlayınca kaloriferden acayip derece pas-küf benzeri bir koku geliyor,boğazımı ve genzimi yakar derecede,yaklaşık 5-10 dk sonra azalıyor ama ısıtmada sıkıntı yok.
Acaba petek mi paslandı yada içinde pislikmi birikti? önce suyla sonra porçözle temizlesem koku gider mi?
Yada piyasada olan klima spreylerinden mi denesem?
 
kalörifer veya klima radyatöründeki (evoparatör) paslanmadan kaynaklı bir koku olabilir. Porçöz sadece radyatörün içindeki tıkanıklıkları gidermek için kullanılabilir, yani radyaötürün dışındaki paslanmaya hiç bir faydası olmaz. Ön kaputu açınca sileceklerin altındaki plastik parçayı kaldırınca kalörifer motorunun altında bir fener yardımıyla bakıldığında klima radyaötürünü görebilirsiniz ama görebilmeniz için önce motoru sökmeniz gerekiyor, tabi bununla birlikte malumunuz vectra a kasalarda polen filtresi olmadığı için o kısımdaki toz, yaprak vs. gibi pislikleride görebilirsiniz. Hiç böyle bir sorunum olmamıştı ama belki klima spreyinin faydası olabilir, en azından kaybedeceğiniz birşey yok.
 
Klima spreyini deneyim ilk iş olarak,eğer sorun hala çözülmezse servis yolu göründü bana...
Dediğiniz gibi paslanma radyatörlerin dışındaysa sanırım yapacak bişey yok.
 
ustam selamlar...
fotoğraflar görünmüyor, eğer elinizde varsa tekrar paylaşabilirmisiniz veya fotğrafları bulmamın başka yolu varmıdır?

teşekkürler.
 
ustam selamlar...
fotoğraflar görünmüyor, eğer elinizde varsa tekrar paylaşabilirmisiniz veya fotğrafları bulmamın başka yolu varmıdır?

teşekkürler
 
Geri
Üst