Vectra A Klimalı modeller için:
Önce küllüğü alıyoruz.

Uploaded with
ImageShack.us
Daha sonra vites ve el freninin körüğünü yerinden çkarıyoruz.
Ön yolcu bölümünde bulunan ve resimde işaretmiş olduğum vidaları alıyoruz ve sağ tarafta ki
radyatör borularını gizleyen kapağı alıyoruz.

Uploaded with
ImageShack.us
Sürücü tarafında işaretli vidaları alıyoruz

Uploaded with
ImageShack.us
Arka küllüğün önündeki gözde bulunan pedi alıp işaretmiş olduğum iki adet vidayı alıyoruz.

Uploaded with
ImageShack.us
El freninin altındaki kapağı kaldırıp resimde gördüğünüz tek vidayı aldıktan sonra oradaki gördüğünüz elektrik soketini çok dikkatli bir şekilde çıkartıyoruz, o soketin üzerinde gördüğünüz metal parça kilit mekanizmasıdır onu geriye doğru çekip çözmeden sakın çıkarmaya çalışmayın mümkün olduğunca nazik davranın.

Uploaded with
ImageShack.us
Bu işlemler bittikten sonra vitesi 4 veya 2 ye alıp teybin altındaki, vidalarını çözmüş olduğumuz konsolu yukarıya ve geriye doğru orantıyı bozmadan çapraz bir şekilde asılıp çıkarıyoruz Sonrasında el freninin hizasından başlayıp küllüğün oraya kadar uzanan ikinci parçayı dikkatlice alıyoruz. Söküldükten sonraki hali bu şekilde oluyor. Sonrasında reside gördüğünüz sağlı sollu körükleri yırtmadan önce aşağıya sonrada hafif ileriye iterek oradaki borudan kurtarıyoruz. Daha sonra resimde işaretlediğim yerlerdeki vidaları çözüyoruz, 1 numaralı vidayı biraz eğildiğiniz zaman görebilirsiniz bu vidayı çözdükten sonra o görmüş olduğunuz plastik parça serbest kalır o parçayı alıyoruz. Sonra 2 ve 3 numaralı vidaları ise alt kısma eğildiğiniz zaman görebilirsiniz vida başları aracın altına bakıyor, 4 numaralı vida ise daha arkada ve oda 2-3 numaralı vidalar gibi vida başı aracın altına bakıyor. 4 numaralı vidayı unutmayasanız diye oraya yazdım. Sonrasında radyatörü tutan hazne ile radyatör boşa çıkar ama daha bitmedi.

Uploaded with
ImageShack.us
Şimdi alttaki resimde gördüğünüz radyatöre giren iki metal boruyu tutan kelepçeleri çözeceğiz ama bunun öncesinde oraya bir kap kacak koyun ki çıkan su ve antfriz aracın içine boşalmasın. Kelepçeleri çözerken kırmamaya çalışın, kelepçeyi açtığınız anda boru radyatörden kurtulur. İçindeki su tamamen boşaltıktan sonra metal borulara dikkat ederek radyatörü haznesiyle birlikte kendinize doğru çekin.

Uploaded with
ImageShack.us
Radyatörü haznesiyle dışarıya aldıktan sonra eski radyatörü alıp aşağıdaki resimde görüldüğü gibi yeni radyatörümüzü yerleştiriyoruz. Aldığınız radyatör orjinal değilse benim yaptığım gibi etrafını kalın çift taraflı bant ile çevirmenizi tavsiye ederim, orjinalinde etrafı bunun gibi süngerimsi bir malzemeyle çevrelenmiş, bu malzemeyi orada olası hava kaçaklarını önlemek amacıyla kullanıyoruz, ve son olarak radyatörü bağlamadan önce radyatör deliklerine contalarını yerleştirmeyi unutmuyoruz.

Uploaded with
ImageShack.us
Son olarak tekrar toplamadan önce sadece radyatörü yerine takıp boruları bağlayıp ve eksilen suyu tamamladıktan sonra aracımızı çalıştırıp öncelikle radyatör çevresinde su kaçağı olup olmadığını gözlemliyoruz şayet sorun yok ise sonrasında ise motoru ısınıncaya kadar çalıştırıp ısıtma performansına bakıyoruz. Herhangi bir olumsuzluk yoksa yukardaki yapmış olduğumuz işlemleri tersten başlayarak aracımızı tekrar topluyoruz. Yapacak olan arkadaşlara kolaylıklar diliyorum. Uygulayacak arkadaşların yinede kafasına takılan bir husus olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Uploaded with
ImageShack.us