- Katılım
- 13 Kas 2015
- Mesajlar
- 463
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 16
Herkese merhaba. Belki buna benzer konular vardır ama ekstradan karter contası değişeceğim için konuyu açtım belki birilerinin işine yarar. Araba için verdiğim siparişler geldi ve iş dönüşü akşam dayanamayıp işe koyuldum.
Merak edenler için Araç 94 model 2.0 motor 20NE motor kodlu 8 valf.
Gelen siparişlerim
10-40 mobil yağ
Gm hava filtresi
Bosch yağ filtresi
Karter keçe orjinal elrink ( karter keçesi yağ damlatmasada ordaki kaçak terleme beni rahatsız ediyor onuda istettim)
Dış hava sıcaklık sensörü automega marka
Arka ve sağ motor kulağı DK
Lokma takımım ve kapalı ağız anahtar takımım olmazsa olmaz.
Aracın altına gireceğimden tek taraftan biraz yükseklik işimi görür. Ekstra emniyet için teker altına bişeyler konulmalıdır.
Karter muhafaza sökülmek zorunda ben karteri 4 vidadan 3 vidayı söküp arkaya doğru alıyorum.
Yağ tapası sökümü. 5 litrelik boş su şaşal işimi gördü. Yer dar olduğunda mecburen üstten kestim. O kadar dikkat etmeme rağmen biraz yere döküldü.
Bide ne göreyim fan müşüründen kaçak su. Neyse daha sonraya bırakıyorum.
Yağ filtre aparatım yok o yüzden eski usul tornavida sokup çevirerek gevşettim Dikkat edilmesi gereken ucu sivri tornavida vb birşeyle delinmesi lazım genede bu yöntemi tavsiye etmiyorum. Araca zarar verilebilir.
karter sökümü için eksoz manifoltunu mecburen motordan ayırmamız ve yere bırakmamız lazım ayrıca karter gerisinde bi bağlantı daha var o da unutulmamalı.yoksa karteri olduğu yerden çıkarmak imkansız. Ben önce karterin çevresindeki tam hatırlamasam da 10-12 tane civatayı söktüm karteri zor bela metal contadan motordan ayırdıktan sonra farkettim ki eksoz manifolt inmeden karter çıkmayacak.
Karterimiz leğen sanki. Ayırmak zor oldu çünkü yukarıya yapışmıştı.
ikinci fotoda karter söküldükten sonraki metal conta görünümüdür. Onu ayırmak da zor oldu. Ayırmak da yetmiyor yağ emme hunisi mi derler tam ismini bilmiyorum onun da sökülmesi lazım burda bu gecelik pes ediyorum
Altta foto çekmek zülüm tek başımayım bide eller yağlı. Gece olduğundan pek birşey farkedilmiyor saatte geç oldu artık yarın demeyecem çünkü pazar mesaim var. ertesi güne gündüze bırakıyorum. Benden tavsiye karter conta işine girmeyin gözünüze kadar yağ batıyorsunuz [emoji16]
Merak edenler için Araç 94 model 2.0 motor 20NE motor kodlu 8 valf.

Gelen siparişlerim
10-40 mobil yağ
Gm hava filtresi
Bosch yağ filtresi
Karter keçe orjinal elrink ( karter keçesi yağ damlatmasada ordaki kaçak terleme beni rahatsız ediyor onuda istettim)
Dış hava sıcaklık sensörü automega marka
Arka ve sağ motor kulağı DK

Lokma takımım ve kapalı ağız anahtar takımım olmazsa olmaz.

Aracın altına gireceğimden tek taraftan biraz yükseklik işimi görür. Ekstra emniyet için teker altına bişeyler konulmalıdır.

Karter muhafaza sökülmek zorunda ben karteri 4 vidadan 3 vidayı söküp arkaya doğru alıyorum.


Yağ tapası sökümü. 5 litrelik boş su şaşal işimi gördü. Yer dar olduğunda mecburen üstten kestim. O kadar dikkat etmeme rağmen biraz yere döküldü.

Bide ne göreyim fan müşüründen kaçak su. Neyse daha sonraya bırakıyorum.


Yağ filtre aparatım yok o yüzden eski usul tornavida sokup çevirerek gevşettim Dikkat edilmesi gereken ucu sivri tornavida vb birşeyle delinmesi lazım genede bu yöntemi tavsiye etmiyorum. Araca zarar verilebilir.


Karterimiz leğen sanki. Ayırmak zor oldu çünkü yukarıya yapışmıştı.


Altta foto çekmek zülüm tek başımayım bide eller yağlı. Gece olduğundan pek birşey farkedilmiyor saatte geç oldu artık yarın demeyecem çünkü pazar mesaim var. ertesi güne gündüze bırakıyorum. Benden tavsiye karter conta işine girmeyin gözünüze kadar yağ batıyorsunuz [emoji16]
Son düzenleme: