Vectra B 3.2litre...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kayhan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hey maşallah.kazasız belasız.İnşallah günün birinde yolda karşılaşırız.Şimdiden söylim 10 metrede olsa kullanırım.Süper yaa...
 
kayhan abi arabayı parcaladı sanırsam motor parcalarını tek tek satıyordu
 
kayhan abi arabayı parcaladı sanırsam motor parcalarını tek tek satıyordu
orjinale yakın bir hale döndürüyordu ama motoru arabanın üstünde kaldı benim bildiğim... kayhan abi satıyor arabasını...
 
konuyu heycanla okudum. sonu mutlu bitmedi ama :/ neden parçaladı acaba motoru ? aradan 4 yıl geçmiş ama :) daha yeni vectra alanlar var (:
 
konuyu heycanla okudum. sonu mutlu bitmedi ama :/ neden parçaladı acaba motoru ? aradan 4 yıl geçmiş ama :) daha yeni vectra alanlar var (:

Sebebi özetle, üzerine harcanan emek ve para haramdır. Kayhan, Can, konuya diğer yazan, ben dahi Vectrayı çok seven, ilk çıktığında alan, araştıran deneyen insanlarız.

Aracın bizdeki yeri farklıdır. Ama sağlıklı yürümesi için modifiye anlamında, birşey yapmanın mantığı yok.

Motoru yapsan, elektrik, elektroniği sorundur. Onu çözüp aşarsan, önünde fazla bir örnek yoktur.(sebebi yukarıda)

Hepsini yapınca, yol tutuş ve direksiyon tepkimeleri çok çok kötüdür. Araç gider gibi ama önden kaçırır, araya girerken, önceden düşünüp direksiyonu kırarsın araç ondan sonra tepki verir, yan yatar vs. 19jant lastik, koni, eibach taktım. Kutuyu değiştirdim. Sadece yol tutuşa 5000tl den fazla para harcadım. Yolda tokatladığın standart yol tutuşlu civic virajda yanına gelir, dalga geçer gibi sol sağ yapar viraj içinde, seni tokatlar gider.

Virajda efendi olurum, makas ve araya girmem düz de basarız diye kendini avunuturken, bu sefer o şanzumanın da rezil olduğunu görürsün. Aralıkları vs. demiyorum, ben en az 4-5 kez kırdım. Sayısını hatırlamıyorum. Can sanırsam en son f20 denedi, kesip biçip kurtardı sorunu. Ama onda da şanzuman, debriyaj, volant değiştirdi. bi kaç bin ile çözdü sorunu.

Bu sorunları çözersin, araç gider. Sensör arızaları da periodik bakım gibi görmezden gelirsin, bu sefer manifoltun sürekli çatlar. Headers ile çözersin sorunu.

Klima arızaları, abs arızaları umrunda olmaz, çünkü aracı seviyorsundur.

Ama gün gelir özellikle 99 ve öncesi makyajsız bursa üretimi ise, arka çamurluklar çürümeye başlar. O kadar iyi bakmana rağmen, şahin doğan gibi saçı. İthal olanları ise biraz daha uzun dayandı.

ilk sahibi olarak senelerce bindim, 99yılında 10.500tl ye aldım, üstüne dosyaladığım 20.000tl üstü harcadım. Ufak tefek ve bakımlar hariç.

Sonu mutlu bitmez, bitemez. Aracı sıkıştır yada sıkıştırma, gazla, gazlama fark etmez, 95 yılının teknolojisi vardır. O aracın üzerindeki tüm özellikler, opel için ilktir. Omega/Vectra ile bu yenilikleri ggetirmiş, uygulamaya çalışmış, o zamanki bilgi ve teknoloji ile. Günümüzde o aracı modifiye edip, yürütmeye çalışmak gerizekalılık, ahmaklık yada sevdadır.

Standart binmek ise, risktir, sürekli bir yerden arıza çıkartabilir, olmadı araç çürümeye başlayabilir. Benimki çürümeye başladığını gördüğüm gün ilana çıkartıp satmıştım.

Hiç heveslenmeyin, alın binin sakin sakin. 2.0 2.5 motor bastı mı gider diye zorlarsanız, yaşı, km, teknolojisi, vs. gereği yolun devamında çekici beklersiniz. Tasarımı, ve iç parça kalitesi hariç günümüz standartlarında çok kötü bir araçtır. Konforlu diyenler, bir arka koltuğa otursun, zıp zıp. Bir koltuğuna otursun gaçır gucur, bir direksiyonunu çevirsin, bizim kamyonetten 10 kat ağır, ve tepkisiz. yol tutuş desen yok. Neresi konforlu ise, o da yok. Konfor olarak digital kliması güzeldir, oda yazın günümüz araçlarına(reno,dacia,daihatsu dahil) göre performansı çok düşüktür.

Özetle, zamanında güzeldi, bize güzel geldi. Harcadık, denedik, araştırdık, boşş. Al Astra G, Astra H alt sınıf olmasına rağmen paşalar gibi bin, yükle, zorla. Aracı seviyorsan da, bunları bilerek, onun üzerinde elini hiç çekmeden binmelisin.
 
bende alalı 2 ay oluyo sport model oldugundanmıdr bilmem ama direksyonu ve yol tutusu o kadarda kötü değil 18" mak jant var üzerinde. manuele çevirip eksantrik (oda bulabilirsem.) ve ufak tefek şeyler düşünüyorum o kadar aham şaham yüklemicem tabi. bende hiç uğraşmiyim satıp subaru alim diyorum ama en kötüsü 50 binden baslıyo. bakalım zaman neyi göstericek.
 
bende alalı 2 ay oluyo sport model oldugundanmıdr bilmem ama direksyonu ve yol tutusu o kadarda kötü değil 18" mak jant var üzerinde. manuele çevirip eksantrik (oda bulabilirsem.) ve ufak tefek şeyler düşünüyorum o kadar aham şaham yüklemicem tabi. bende hiç uğraşmiyim satıp subaru alim diyorum ama en kötüsü 50 binden baslıyo. bakalım zaman neyi göstericek.

2001'den beri vectra comfort var sıfır aldık. vectranın bende de yeri ayrıdır tasarımına hala aşığım. yaklaşık 2 hafta önce polo aldım 1.6 tdi onu sürmeye başladıktan sonra gerçekten vectranın direksiyonu çok ağır geliyor. polodan inip vectraya bindiğim zaman direksiyonu çok yoruyor...
 
Bende aracımı yeni alan birisi olarak direksiyon evet ağır..
Emre Ünan nickli abimizin söylediği şeyleri okuyunca içime dert düştü..Hali hazırda ABS ve TC lambalarını bir türlü söndüremeyişimde cabası..Tereddütlerim artıyor.. :(
 
Bende aracımı yeni alan birisi olarak direksiyon evet ağır..
Emre Ünan nickli abimizin söylediği şeyleri okuyunca içime dert düştü..Hali hazırda ABS ve TC lambalarını bir türlü söndüremeyişimde cabası..Tereddütlerim artıyor.. :(

%90 beyni bozuktur. 200 liraya tamir ettirebilirsin. Bilgisayara bağla, beyne giremezse bozuktur. Beyne girersen, arızayı silip, hangi sensör veriyi vermiyorsa o tekerdeki sensörü değişmelisin.

Beyne girmiyorsa, bozuktur. Kroniktir. Bozulmayan Vectra yoktur. Bu tür çok kronik sorunu var. Yaşı, teknolojisi gereği normal. 200- 300 liralık masrafları, görmezden gelmelisiniz.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:45 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:43 ----------

2001'den beri vectra comfort var sıfır aldık. vectranın bende de yeri ayrıdır tasarımına hala aşığım. yaklaşık 2 hafta önce polo aldım 1.6 tdi onu sürmeye başladıktan sonra gerçekten vectranın direksiyonu çok ağır geliyor. polodan inip vectraya bindiğim zaman direksiyonu çok yoruyor...

Aynen, ama şahinden doğandan inip, Vectraya binersen yer uçağıdır. Direksiyon çok yorar adamı. Hatta Astra H bile artık ağır gelmeye başladı, yeni nesillerden sonra.
 
%90 beyni bozuktur. 200 liraya tamir ettirebilirsin. Bilgisayara bağla, beyne giremezse bozuktur. Beyne girersen, arızayı silip, hangi sensör veriyi vermiyorsa o tekerdeki sensörü değişmelisin.

Beyne girmiyorsa, bozuktur. Kroniktir. Bozulmayan Vectra yoktur. Bu tür çok kronik sorunu var. Yaşı, teknolojisi gereği normal. 200- 300 liralık masrafları, görmezden gelmelisiniz.
Beyne girip arızayı silebiliyoruz fakat hangi sensörden arıza verdiği ortaya çıkmıyor..Kısaları açınca(xenon) direk bida yakıyor,silince geçiyor.Açınca bida yakıyor.. :(
 
Geri
Üst