Benzinciye gittiğinizde merkezi kilitle beraber açılan ve kapanan dış yakıt kapağı mekanizmasının bozulduğu için dış yakıt depo kapağının açılmadığını farkederseniz kendinizi çaresiz hissetmenizin gereği yok.
Bagajın içinde sağ taraftaki krikonun bulunduğu iç paneli açtığınızda kaportaya doğru elinizi yakıt kapağının olduğu noktaya sokup kolaylıkla dış yakıt kapağının kilidine ulaşıp kilidi açabilir veya kapatabilirsiniz. (Bagaj tıklım tıklım doluysa biraz elbette sıkıntılı olabilir gerçi erişim)
Daha sonra elbette gerekirse uygun bir zamanda bir servise gidip bu parçayı tamir ettirebilir, yağlatabilir veya yenileyebilirsiniz.
Malum araçlarımız artık 20 yaşını geçti... Ufak tefek şurasında burasında yolda bırakma tehlikesi bulunmayan aksamlar, motorlar, servolar bozulabiliyor, takılıyor veya arıza verebiliyor. Bu da bu işin cilvesi.
Bilmeyenler için forumda ufak faydalı bir bilgi olarak bulunsun istedim.
(Gerçi çoğu benzin istasyonu çalışanı da bu duruma alışık oluyorlar, hemen ilk önerdikleri şey "Bagajın içinden bi erişmeye çalışalım" oluyor)
Bu hadisenin benim başıma 4-5 sene evvel geldiğini hatırlıyorum. Bi süre öyle idare ettim. Servise götürdüğümde de sanırım yağlayınca düzelmişti mekanizma. Geçmiş zaman unuttum.
Bu arada biz yine de şanslıyız.
Bazı arabalarda (Opel olmayan) bu kilide bagajdan veya başka hiçbir yerden el yordamıyla erişmenin kesinlikle mümkün olmadığı araçlara denk gelmiş ve hayret etmiştim doğrusu.
Bu araçlara bir örnek: Volkswagen Polo (Sanırım 2018 model falan olsa gerek). Bir tanıdığımızın başına gelmişti. Benzin istasyonuna gittiğinde benzin alamamıştı. Servis müdahalesi gerekmişti.
Bagajın içinde sağ taraftaki krikonun bulunduğu iç paneli açtığınızda kaportaya doğru elinizi yakıt kapağının olduğu noktaya sokup kolaylıkla dış yakıt kapağının kilidine ulaşıp kilidi açabilir veya kapatabilirsiniz. (Bagaj tıklım tıklım doluysa biraz elbette sıkıntılı olabilir gerçi erişim)
Daha sonra elbette gerekirse uygun bir zamanda bir servise gidip bu parçayı tamir ettirebilir, yağlatabilir veya yenileyebilirsiniz.
Malum araçlarımız artık 20 yaşını geçti... Ufak tefek şurasında burasında yolda bırakma tehlikesi bulunmayan aksamlar, motorlar, servolar bozulabiliyor, takılıyor veya arıza verebiliyor. Bu da bu işin cilvesi.
Bilmeyenler için forumda ufak faydalı bir bilgi olarak bulunsun istedim.
(Gerçi çoğu benzin istasyonu çalışanı da bu duruma alışık oluyorlar, hemen ilk önerdikleri şey "Bagajın içinden bi erişmeye çalışalım" oluyor)
Bu hadisenin benim başıma 4-5 sene evvel geldiğini hatırlıyorum. Bi süre öyle idare ettim. Servise götürdüğümde de sanırım yağlayınca düzelmişti mekanizma. Geçmiş zaman unuttum.
Bu arada biz yine de şanslıyız.
Bazı arabalarda (Opel olmayan) bu kilide bagajdan veya başka hiçbir yerden el yordamıyla erişmenin kesinlikle mümkün olmadığı araçlara denk gelmiş ve hayret etmiştim doğrusu.
Bu araçlara bir örnek: Volkswagen Polo (Sanırım 2018 model falan olsa gerek). Bir tanıdığımızın başına gelmişti. Benzin istasyonuna gittiğinde benzin alamamıştı. Servis müdahalesi gerekmişti.