araçta kaçırma yoksa devam edin illa değişmek için değiştirilmez.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
peki bunu nasıl anlarızaraçta kaçırma yoksa devam edin illa değişmek için değiştirilmez.
Özetle bu işin ustası bir abimizin turbo bakımı ile ilgili yorumlarını paylaşayım;
Malum Araçlarımız Turbo Dizel. Araçlarımızın motorlarında görev yapan turbolar, araçda en yüksek hızda dönen parçayı barındırır...
Günümüz motorlarının turboları dakikada 150-200 bin devire çıkmaktadır..Bu kadar hızlı dönen bir parça haliyle çok fazla ısınmaktadır ve bu parçayı yataklayan burçlar aşınmaktadır..
Turbonun bu aşırı ısnan kısmı ile sadece motor yağı temas kurmaktadır, turboyu yağlamak için içine girip dışarıya çıkan motor yağı aynı zamanda turboyu soğutur..Bu genel olarak motorda da böyledir, Motor yağları sadece motoru yağlamazlar, Motoru soğutur ve temizlerler..
Genel turbo problemlerinin önde gelenleri yataklama burçlarının aşınmasından kaynaklananlardır..Burçlar ile Milin arasındaki boşluk arttığında turbonun balansı bozulur ve sağlıksız çalışmaya başlar. Bir süre sonra pervaneler sağa sola sürtmeye başlar ve turbo kırılır..
Bu problemin önüne Turbolarımıza belli aralıklarla bakım yaptırarak geçebiliriz..Turbo bakımı esnasında aşınan bütün parçalar değiştirilir ve turbomuz yeni gibi olur..
Türkiye de malesef turbo bakımı anlayışı yerleşmediğinden, turbolar çalışamaz duruma geldiklerinde sökülürler ve o saatten sonra komple değiştirilmeleri gerekir..
Türkiye de kullanıcıların ve tamircilerin kafalarına yer etmiş, kalıplaşmış düşüncelerin başında turbo revizyonu randıman vermez, verim alınamaz gibi düşüncelerdir.. Bu tamamen yanlış bir düşüncedir..Günümüzün turbo revizyon teknolojisi çok gelişmiş olup, revizyon tamamlandıktan sonra araç üzerindeki bütün şartları sağlıyabilen gelişmiş simülatörlerle balans ve test edilebilmektedir..
Turbo bakımının maliyeti motorda kullanılan turbonun tipine göre farklılık göstermektedir..Çünkü turboların bakımı için gereken Tamir Takımı her turbo için farklı fiyatlarda dır..Yaklaşık ortalama maliyet 300-400 ytl civarındadır..
yüksek devirde araç gitmez bağırır. yada pratik olarak ş şekilde deneyebilirsiniz. el frenini çekin 2 viteste kalkış yapın araç stop ediyorsa kaçırma yok ancak araç devir yükseltip stop etmiyor vede gitmiyorsa kaçırma vardır.peki bunu nasıl anlarız
verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.yarın deneyeceğim.yalnız size bir sorum daha var benim aracın kornasına basınca bilgi ekranının ışığını kısıyor sizce bu normal mi?değilse arıza neyden kaynaklanıyor?yardımlarınız için tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürleryüksek devirde araç gitmez bağırır. yada pratik olarak ş şekilde deneyebilirsiniz. el frenini çekin 2 viteste kalkış yapın araç stop ediyorsa kaçırma yok ancak araç devir yükseltip stop etmiyor vede gitmiyorsa kaçırma vardır.
arkadaşlar bende de astra var 2.0 dt i2.3 gün çalıştırmassam zor çalışşıyor mazotu depoya kaçırdığını söylüyorlar aynı dertten muzdarip olan var mı varsada nsıl halledilebilir acaba