Vectra B Hararet sorunu

musty.skr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2010
Mesajlar
76
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba Vectra ların fanı geç açtığını biliyordum daha önce ama alışık olmadığım bir durum ve çözüm bulmak istiyorum nerdeyse 100 e gelıyor fan öle açıyor bunu 60-70 gibi bir seviyeye sabitlemek mümkünmüdür elektirikçiye fana direk bir düğme yapıp elle çalıştırmayı düşündüm ama bilemiyorum sanırım geç fan açmasını çözenler olmuş bilğili arkadaşlar yol gösterirlerse sorundan kurtulmak istiyorum.​
 
Bendede 97 model astra f var.orjnial 97-103 derece olan fan müşürünü söküp tiponun klimasız model için olan 87-92 derece fan müşürüyle değiştirdim.10 gündür falan kullanıyorum problem yok.önceden 100 dereceden inmeyen hararet 90-95 derecelerde.benim fan müşürünün soket yeri yassı.vectra b olurmu bilmiyorum tamirci veya parçacıya sorarsan yardımcı olurlar.ben müşürü tofaş parçacısından 10tl aldım.
 
bence aracınızın motor fan rezistansının yavaş devresi arızalı. yavaş devre çalışmadığı için aracın harareti hızlı devrenin çalışma sıcaklığına kadar yükseliyor ve hızlı fan devresi çalışmaya başlıyor ve hararet tam düşmeden fan duruyor. bu rezistansın arızalı olması demek hararetin sürekli yüksek seyretmesi demektir. hemen fanın alt tarafındaki kaleme benzeyen rezistansın değişmesi gerekli.
 
harun abi tavsiyeni değerlendiricem ustaya soralım bakalım.

senator (yavaş devre çalışıyor sanırım çünki daha düşük derecelerde klimanın fanı olsa gerek çalısıyor ve ısı 100 cıvarına geldıgınde dıer fanda çalısıyor.
 
Tipo müşürü dediler şunu dediler bunu dediler olmadı. Tipo müşürü benim araca uymadı. 1997 vectra gls 2.0
 
Tam bir çözüm yokmu :(
 
bence aracınızın motor fan rezistansının yavaş devresi arızalı. yavaş devre çalışmadığı için aracın harareti hızlı devrenin çalışma sıcaklığına kadar yükseliyor ve hızlı fan devresi çalışmaya başlıyor ve hararet tam düşmeden fan duruyor. bu rezistansın arızalı olması demek hararetin sürekli yüksek seyretmesi demektir. hemen fanın alt tarafındaki kaleme benzeyen rezistansın değişmesi gerekli.
daha düşük derecelerde çalışıyor dediğiniz fan klimanın fanı olabilir. klimanın fanının gücü tek başına motoru soğutmaya yetmez. çünkü motor fanı arızalıysa motoru soğutmaya yardımcı olmak için klima fanı kendiliğinden devreye giriyor.
 
evet klima fanı imiş daha düşük derecelerde çalışan. o çalısırken de yukselıyor zaten hararet dier fan acıldıgında kendıne gelıyor
 
selam arkadaşlar aracım opel vectra b cdx 2.0 16v aracım rölantida calışırken hersey normal yola cıktıgında hararet yapıyo kırmızı ya yukseliyo aracın ust kapak dahil herseyi değişti borular müşürler devirdaim radyatör hersey ya ama hala sorun devam ediyo başına böle bir sey gelen varmı yardımcı olurmusunuz kafayı yemek üzereyim
 
Geri
Üst