vectra b klima, fan, hararet şeytan üçgeni

Hocam belkide haklısın araca 10 ay önce kırmızı antifiriz koydular belkide ondan oldu

Zaten eski model araçlarda kırmızı kullanmak iş değil daha önce Araç suyla uzun zaman kullanıldı ise kırmızı koyduğun da ummadığın yerden delik açar ben yer zaman mavi yada yeşil kullanırım sadece kırmızı değil turuncu renk olanda çok etkilidir.
 
Zaten eski model araçlarda kırmızı kullanmak iş değil daha önce Araç suyla uzun zaman kullanıldı ise kırmızı koyduğun da ummadığın yerden delik açar ben yer zaman mavi yada yeşil kullanırım sadece kırmızı değil turuncu renk olanda çok etkilidir.
Abi buradayken bişey sorayım. Allah aşkına bu astra g ler kaç derecede fan açması lazım. Sağlam bilgi lazım. 99 derecede fan açıyor araç? Opeller sıcağı sever dediler mi tüylerim diken diken oluyor artık.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Abi buradayken bişey sorayım. Allah aşkına bu astra g ler kaç derecede fan açması lazım. Sağlam bilgi lazım. 99 derecede fan açıyor araç? Opeller sıcağı sever dediler mi tüylerim diken diken oluyor artık.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kardeşim aynı şey benim araçta da aynı o dereceye ulaşana kadar fan açmıyor burada bir çok konuyu okudum hep aynı sadece sanırım bizim araçlar da kademe olayı yok direk açılıp kapanıyor.
 
Herkeste öyle ama 10 gün sonra ailemle birlikte görev yerime döneceğim. 700 km yol. Tırsıyorum vallahi. Bu ara forumda yanan contaları da görünce çok fena.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Herkeste öyle ama 10 gün sonra ailemle birlikte görev yerime döneceğim. 700 km yol. Tırsıyorum vallahi. Bu ara forumda yanan contaları da görünce çok fena.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Korkmana gerek yok ya uzun yolda pek 95 dereceyi pek geçmiyor misal benim araç öyle ben işi sağlama almak içinde araçta antifisiz kullanıyorum çünkü şu yüz derecede kaynamasına karşın antrifiz yüz beş derecede kaynıyor. Her zaman antrifiz kullanmakta fayda var. Bu Opel aracın ne yapacağını bilmediğim içinde aracım kasko yapılmadığından her sene artı sigorta yaptırıyorum bir kere köyde aniden bobin yandı en yakın yer Kırşehir di oradan çekici geldi arabayı Kırşehir e götürmek zorunda kaldım sonra yedek birde bobin aldım şimdi oda bagaj da duruyor.
 
:-) yedek bobin. Hay Allah'ım. Bi ara ben de bi yedek alıp koyacaktım vallahi :D

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
:-) yedek bobin. Hay Allah'ım. Bi ara ben de bi yedek alıp koyacaktım vallahi :D

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hehe ne yapayım? Opel bana göre sadece pimi çekilmiş bomba gibi nerede ne zaman patlayacağı belli olmuyor ki hehe hatta yedek buji kablosu bile var. Çünkü birden kablo da su koyuyor sonra al başına belayı balık tutkum var ipsiz sapsız bir yerde kalsam yandık demektir.
 
herkese merhaba, yaklaşık sekiz yıldır vectra b kullanan biri olarak, devamlı duyduğum ama başıma yeni gelen bu sorunla ilgili geçtiğimiz hafta boyunca yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum ki bu sorundan yakınan pek çok arkadaşa belki bir faydam olur.
sorun şu, klima devrede değilken hararet şehir içinde 92-85 arası seyrederken klimayı devreye almamla birlikte yüksek hızlarda değişiklik olmazken, şehir içinde 102-95 arasında gezinip (fanın ikinci devresi çalışıyor) hatta kırmızı bölgeye yaklaşıyordu.
bunun üzerine arabayı gösterdiğim 3 elektrikçiden de ''abi normal bu arabalar hararet sever'' gibi bir takım zırvalıklar dinledikten sonra iş başa düştü ve motor radyatör fanını söktüm. (fanı sökmek oldukça kolay, evin önünde 15 -20 dakkada sökebilirsiniz) üstte bulunan iki adet civatayı söküp (10 yıldız anahtar tutuyor) yukarı doğru çekince yerinden çıkıyor. klima kompresörüne ve klima fanına giden kablolara dikkat edin çünkü plastik kelepçelerle motor fanının davlumbazına bağlılar.)
nihayetinde fanın birinci devresinin arızalı olduğu ortaya çıktı, bunun ayrıntısını anlatacağım ama kafa karıştıran şöyle bir durum var; fanın birinci devresi arızalı olduğu halde arabayı stop ettiğiniz zaman fanın motoru soğutmak için yavaş devirde döndüğünü görebiliyorsunuz.(sanıyorum ikinci devrenin tesisatı üzerinden motor fanının yavaş dönmesini sağlayan bir röle direnç kombinasyonu mevcut.) bunun birinci devre olduğunu varsayarak ya benim 3 gün boyunca yaptığım gibi arızayı başka yerlerde arıyorsunuz (tesisat, müşir röle gibi) ya da bu arabaların sıcak sevdiğine ikna olup conta yakıyorsunuz. ben bu arabaların sıcak sevmediğini biliyorum çünkü sekiz yıldır kullandığım iki vectrada da bir arıza olmadığı sürece hangi şartta olursa olsun hararet hep 90 civarıydı. (35 derece sıcaklıklarda şehir içinde klima açıkken dahi 92-93 en fazla)
şimdi motor fanına dönelim, fanı söküp soketi ayırdıktan sonra 3 adet kablo ile karşılaşıyoruz. bunlar kahverengi (şase) siyah (birinci devre) ve kırmızı (ikinci devre). iki adet kablodan birini kahverengiye ve akünün eksi kutbuna bağladıktan sonra diğer kablonun bir ucunu akünün artı kutbunu diğer ucunu siyaha dokundurduğumuzda yavaş devirde kırmızıya dokundurduğumuzda hızlı devirde fanın dönmesi gerekiyor. eğer ikisi de çalışıyorsa sorun yok fanı toplayıp sorunu başka yerde arayabilirsiniz, ancak ben de olduğu gibi siyahta tık yoksa birinci devre arızalı demek. sıra rezistansı açmaya geliyor. rezistansı bir demir testeresi ile ortasında bulunan kanalın 1 santim kadar yukarısından ( kablolara yakın taraftan) enlemesine kesip ikiye bölüyoruz. çıkan kumu yere dökmeyin sonra yeniden içine dolduracağız. karşımıza diyot benzeri bir parça çıkıyor, forumda bazı arkadaşlar diyot demiş ama bu parça aslında diyot değil termik denilen bir tür sigorta, (rezistansı koruması için oraya takılmış ancak rezistansın yanmasıyla bunun arızalanması arasında bir fark yok, sonuçta rezistansı kesmeden tek başına değiştirilebilen bir şey değil.)
şimdi bu termik adlı arkadaşı rezistansın ayaklarından ayırıp rezistans ayaklarını birleştireceğiz, aslında havya ile lehim yapmaya çalıştım ama rezistansın ayakları hangi malzemedense bir türlü lehim tutmadı. bunun üzerine ayakları bir pense ile birbirine değdirip kablo ile üzerinden sardım. şimdi kumunu tuzunu herşeyini rezistansın içine geri doldurup fanı topluyoruz. rezistans tüpünün etrafını fazla bantlamayın ısıyı yüzeyinden dışarı atıyor, çabuk elden çıkabilir.
artık her iki devresi de çalışan bir motor fanımız oldu. eğer aracın altına girme imkanı varsa (bir kanal filan bulabilirseniz) fan devre kontrolünü, fanı sökmeden de soketi çıkarıp yapabilirsiniz.
fotoğraf çekemedim kusura bakmayın ama burada ''bilal'e anlatır gibi'' :) anlatmaya çalıştım. bu işlemden sonra araba eski haline döndü, artık hararet 92 'yi geçmiyor. birinci devre bozuk olduğu halde o fanın yavaş dönmesini sağlayan şey her ne ise bu konuda yanıltıcı oluyor. ustanızdan ısrarla fanın birinci devresini (fana giren siyah kablo) kontrol etmesini isteyin. unutmayın 100 derece hararet asla normal değil.





Yukarıda bahsedilen (kalın yazı ile işaretlediğim) vectra elektrik şemasına göre 2. devirde radyatör fanının düşük hızla dönmesine neden olan radyatör fanının klima fanına seri bağlı olarak çalışmasıdır.
 
Sorun aynısını bende yasiyorum resimli olarak tam anlatirminiz
 
Vectra 2001 comfort model araclar icin.
En önemli si HARAET MÜŞÜRÜ veya SENSÖRÜ. Vectralarda hararet zaten gayet normal karşlanan bir durum kabul edildigi icin hararet görmeyeni yoktur. Bu nedenle hararet sensorunu degistirin termostata takilidir. Bu parça direkt beyine bağlı oldundan fanların acma kapama sinyalini beyne ileten cok onemli bir sensordür.ben orjinal delphi koduna da bakarak aynısıni aldim 60 TL.
1-Iki adet fan var öndeki küçük fan klima kondenserinin arkadaki büyuk fan su radyatörünun.su radyatörü üzerinde aracın motor kaputuna yüzünüz dönük halde sol tarafta kalıyor.bunları sökup iç dirençlerini multimetre ile öĺctüğümde küçük olan mavi renkli müşüŕ bir deger veriyor fakat digeri bir deger vermiyor burdan yola çiķarak deger vermeyini degistirdim.fakat yan sanayi olanı aldım 35 TL.ilginc olan aldıgim müşür de iç direnç hic bir değer vermedi dolyisiyla bunu boşuna almış oldum.belkide diğer küçuk olan mavi soketli olanı bozuktur.fakat onun orjinalinide 150 TL dedikleri icin almadım.
2- iki adet klima müşürü var bunlar radyatör fanının alt kısminda klima borusu üzerinde yan yana.fakat bunların hangisi alçak basınç hangisi yüksek basınç müşurü onu bende bilmiyorum.opcomu bagladıgımda bir tane olarak gözüküyor ve buda hiç bir deger vermiyor klima acik kapali tam gaz hepsini denedim. buradan müşür bozuk oldugü anlamı cikiyor baska bir astra g araca bagladigimda musur basıncı gaz tepkisine göre yükselip azalıyor.
ve klima müsürleri olsun fan müşürleri olsun ve her iki fan olsun hepsi birbirine seri bağlı.komple sargılarını sökerek baktım.ve hepsi de akünün önündeki 4 adet röleye bağlı tabi araç icindeki sigorta kutusunda ki röle ve sigortalrı ayrı tutuyorum. Ve ben bu 4 adet akü önündeki röleleri sökerek 12 volt verdim mültimetre ilede açık kapalı olan üçlarda kısa devre kontrolü yaptığımda 4 ününde saglam oldunu anladım.
Bu sefer bu rölelerden fan ve müşürlere giden tüm kablolarda kısa devre kontrolü yaptım yine problem yok.
Şımdi gelelim fanın çalışma prensibine:
Opcomu bağlıyorum haraet 95 e geldıginde her iki fanda orta hızda aciyor ve 89 a düştüğünde her ikiside duruyor. Bu normal çalışma sekli doğru.
Fakat hararet 95 te her iki fanda çalışiyorken klimayı actığımda radyatör fanı yani büyük fan duruyor bana göre bu normal degıl ben bunu klima müsürünun bozuk olmasına bağlıyorum.fakat iki tane klima müşürü oldugundan hangisi bozuk onu bilmiyorum.ayrıca opcom baglıyken iki tane klima müsürü olnasına ragmen neden tek müşür olarak gösteriyor onuda anlmadım.
Motor hemen çalıştıktan sonra ısınmamışken klimayi actıgımda öndeki kıçuk fan orta hızda arkada bıyük fan çok yavaş hızda dönüyor hararet 80lere geldiğinde öndeki fan muhtemelen en hızlı kademeye gecıyor arkadaki büyük fan yine duruyor.
Bu aracların fan sistemini çözebilen bence direk gitsin elktrik ustası olarak dükkan açşın en iyi elktrikcı den daha ustadır bence.
Simdi benim aracimda radyatör fanı kademe sini ayarlayan fanın üstünde takılı bir tüp icinde termik sigorta var birinci ihtimal bu bozuk ondan hızlı olan kadmeye gecmiyor yada hızlı kademeye gececek hararete araç ulaşmıyor.cünkü çok zorlmadım aracı. Veyahut klima basınç müşürü bozuk oldugundan ikinci kademeyi acmiyor

SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst