Vectra 2001 comfort model araclar icin.
En önemli si HARAET MÜŞÜRÜ veya SENSÖRÜ. Vectralarda hararet zaten gayet normal karşlanan bir durum kabul edildigi icin hararet görmeyeni yoktur. Bu nedenle hararet sensorunu degistirin termostata takilidir. Bu parça direkt beyine bağlı oldundan fanların acma kapama sinyalini beyne ileten cok onemli bir sensordür.ben orjinal delphi koduna da bakarak aynısıni aldim 60 TL.
1-Iki adet fan var öndeki küçük fan klima kondenserinin arkadaki büyuk fan su radyatörünun.su radyatörü üzerinde aracın motor kaputuna yüzünüz dönük halde sol tarafta kalıyor.bunları sökup iç dirençlerini multimetre ile öĺctüğümde küçük olan mavi renkli müşüŕ bir deger veriyor fakat digeri bir deger vermiyor burdan yola çiķarak deger vermeyini degistirdim.fakat yan sanayi olanı aldım 35 TL.ilginc olan aldıgim müşür de iç direnç hic bir değer vermedi dolyisiyla bunu boşuna almış oldum.belkide diğer küçuk olan mavi soketli olanı bozuktur.fakat onun orjinalinide 150 TL dedikleri icin almadım.
2- iki adet klima müşürü var bunlar radyatör fanının alt kısminda klima borusu üzerinde yan yana.fakat bunların hangisi alçak basınç hangisi yüksek basınç müşurü onu bende bilmiyorum.opcomu bagladıgımda bir tane olarak gözüküyor ve buda hiç bir deger vermiyor klima acik kapali tam gaz hepsini denedim. buradan müşür bozuk oldugü anlamı cikiyor baska bir astra g araca bagladigimda musur basıncı gaz tepkisine göre yükselip azalıyor.
ve klima müsürleri olsun fan müşürleri olsun ve her iki fan olsun hepsi birbirine seri bağlı.komple sargılarını sökerek baktım.ve hepsi de akünün önündeki 4 adet röleye bağlı tabi araç icindeki sigorta kutusunda ki röle ve sigortalrı ayrı tutuyorum. Ve ben bu 4 adet akü önündeki röleleri sökerek 12 volt verdim mültimetre ilede açık kapalı olan üçlarda kısa devre kontrolü yaptığımda 4 ününde saglam oldunu anladım.
Bu sefer bu rölelerden fan ve müşürlere giden tüm kablolarda kısa devre kontrolü yaptım yine problem yok.
Şımdi gelelim fanın çalışma prensibine:
Opcomu bağlıyorum haraet 95 e geldıginde her iki fanda orta hızda aciyor ve 89 a düştüğünde her ikiside duruyor. Bu normal çalışma sekli doğru.
Fakat hararet 95 te her iki fanda çalışiyorken klimayı actığımda radyatör fanı yani büyük fan duruyor bana göre bu normal degıl ben bunu klima müsürünun bozuk olmasına bağlıyorum.fakat iki tane klima müşürü oldugundan hangisi bozuk onu bilmiyorum.ayrıca opcom baglıyken iki tane klima müsürü olnasına ragmen neden tek müşür olarak gösteriyor onuda anlmadım.
Motor hemen çalıştıktan sonra ısınmamışken klimayi actıgımda öndeki kıçuk fan orta hızda arkada bıyük fan çok yavaş hızda dönüyor hararet 80lere geldiğinde öndeki fan muhtemelen en hızlı kademeye gecıyor arkadaki büyük fan yine duruyor.
Bu aracların fan sistemini çözebilen bence direk gitsin elktrik ustası olarak dükkan açşın en iyi elktrikcı den daha ustadır bence.
Simdi benim aracimda radyatör fanı kademe sini ayarlayan fanın üstünde takılı bir tüp icinde termik sigorta var birinci ihtimal bu bozuk ondan hızlı olan kadmeye gecmiyor yada hızlı kademeye gececek hararete araç ulaşmıyor.cünkü çok zorlmadım aracı. Veyahut klima basınç müşürü bozuk oldugundan ikinci kademeyi acmiyor
SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi