vectra b klima, fan, hararet şeytan üçgeni

Kıs geldi zaten artık seneye bu ısı ölmez isek cözecegim inşallah 🔇

SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
normal bı sekılde hararet 92 cıvarlarında fan acıyor ondekıde arkadakıde klıma devreye aldıgımda devırlı 2 fanda devırlı calısıyor sıkıntı vardı su sıcaklık sensoru degısırdım hersey normale dondu arıza lambamda yanmıyordu fan kademelerı sıkıntısız hersey normale dondu
 
Vectra 2001 comfort model araclar icin.
En önemli si HARAET MÜŞÜRÜ veya SENSÖRÜ. Vectralarda hararet zaten gayet normal karşlanan bir durum kabul edildigi icin hararet görmeyeni yoktur. Bu nedenle hararet sensorunu degistirin termostata takilidir. Bu parça direkt beyine bağlı oldundan fanların acma kapama sinyalini beyne ileten cok onemli bir sensordür.ben orjinal delphi koduna da bakarak aynısıni aldim 60 TL.
1-Iki adet fan var öndeki küçük fan klima kondenserinin arkadaki büyuk fan su radyatörünun.su radyatörü üzerinde aracın motor kaputuna yüzünüz dönük halde sol tarafta kalıyor.bunları sökup iç dirençlerini multimetre ile öĺctüğümde küçük olan mavi renkli müşüŕ bir deger veriyor fakat digeri bir deger vermiyor burdan yola çiķarak deger vermeyini degistirdim.fakat yan sanayi olanı aldım 35 TL.ilginc olan aldıgim müşür de iç direnç hic bir değer vermedi dolyisiyla bunu boşuna almış oldum.belkide diğer küçuk olan mavi soketli olanı bozuktur.fakat onun orjinalinide 150 TL dedikleri icin almadım.
2- iki adet klima müşürü var bunlar radyatör fanının alt kısminda klima borusu üzerinde yan yana.fakat bunların hangisi alçak basınç hangisi yüksek basınç müşurü onu bende bilmiyorum.opcomu bagladıgımda bir tane olarak gözüküyor ve buda hiç bir deger vermiyor klima acik kapali tam gaz hepsini denedim. buradan müşür bozuk oldugü anlamı cikiyor baska bir astra g araca bagladigimda musur basıncı gaz tepkisine göre yükselip azalıyor.
ve klima müsürleri olsun fan müşürleri olsun ve her iki fan olsun hepsi birbirine seri bağlı.komple sargılarını sökerek baktım.ve hepsi de akünün önündeki 4 adet röleye bağlı tabi araç icindeki sigorta kutusunda ki röle ve sigortalrı ayrı tutuyorum. Ve ben bu 4 adet akü önündeki röleleri sökerek 12 volt verdim mültimetre ilede açık kapalı olan üçlarda kısa devre kontrolü yaptığımda 4 ününde saglam oldunu anladım.
Bu sefer bu rölelerden fan ve müşürlere giden tüm kablolarda kısa devre kontrolü yaptım yine problem yok.
Şımdi gelelim fanın çalışma prensibine:
Opcomu bağlıyorum haraet 95 e geldıginde her iki fanda orta hızda aciyor ve 89 a düştüğünde her ikiside duruyor. Bu normal çalışma sekli doğru.
Fakat hararet 95 te her iki fanda çalışiyorken klimayı actığımda radyatör fanı yani büyük fan duruyor bana göre bu normal degıl ben bunu klima müsürünun bozuk olmasına bağlıyorum.fakat iki tane klima müşürü oldugundan hangisi bozuk onu bilmiyorum.ayrıca opcom baglıyken iki tane klima müsürü olnasına ragmen neden tek müşür olarak gösteriyor onuda anlmadım.
Motor hemen çalıştıktan sonra ısınmamışken klimayi actıgımda öndeki kıçuk fan orta hızda arkada bıyük fan çok yavaş hızda dönüyor hararet 80lere geldiğinde öndeki fan muhtemelen en hızlı kademeye gecıyor arkadaki büyük fan yine duruyor.
Bu aracların fan sistemini çözebilen bence direk gitsin elktrik ustası olarak dükkan açşın en iyi elktrikcı den daha ustadır bence.
Simdi benim aracimda radyatör fanı kademe sini ayarlayan fanın üstünde takılı bir tüp icinde termik sigorta var birinci ihtimal bu bozuk ondan hızlı olan kadmeye gecmiyor yada hızlı kademeye gececek hararete araç ulaşmıyor.cünkü çok zorlmadım aracı. Veyahut klima basınç müşürü bozuk oldugundan ikinci kademeyi acmiyor

SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Klima basınç müşürleri iki tane

Biri alçak basınç müşürü
Biri basınç müşürü

Klimada gaz yoksa alçak basınç müşürü kompresörü korumak için elektrik geçirmez
Klimada gaz varsa klimanın açılmasıyla birlikte basınç müşürü elektrik geçirerek devrenin tamamlanmasını sağlar.

Bu iki müşür birbirine seri bağlıdır, eğer klimanda gaz varsa alçak basınç müşürünü elektrik geçirir halde varsayabilirsin,

Kısacası klimayı açınca 5-10 saniye içinde fanlarda bir değişiklik oluyorsa basınç müşürlerin sağlamdır.

Radyatör üzerinde iki tane fan müşürü vardır

Kaput tarafından bakınca sol üstteki müşür erken devreye giren müşürdür 92 de devreye girer 88 de çıkar ve fanların her ikiside 92 derecede yavaş devirde dönerler.
Alttaki müşür 95 de devreye girer 90 da çıkar, bu durumda ısı 95 olduğunda her iki fan da yüksek hızda dönerler.

Bunun haricindeki her çalışma şekli arızadır
 
Fan direncindeki sigorta kaçlık söken arkadaş yazabilir mi
 
Merhabalar aracım vectra b 1.8 1999 model hararet sorunu var. su eksiltiyor. egzozdan beyaz duman atıyor, hava soğuk buhardır diye düşündüm ama baya bi çok beyaz duman var. 30 km yol gidip geldim ama 3-4 defa durup su ekledim. yağ çubuğuna baktım orada köpürme yok oraya su vermemiş diye düşündüm. conta da ufak bi hasar olup yanma odasına su veriyordur diye düşündüm. öyle olsa tekleme yapar dedi usta ama tekleme de yok. en son su eklediğimde hararet 92 93 lerdeydi ama fan çalışmıyordu, öncekilerde çalışıyordu fan. devirdaimden şüphenleniyorum siz ne dersiniz???
 
Geri
Üst