vectra b klima ve hararet sorun çözülemiyor

cptdeniz 55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2008
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle herkese iyi akşamlar şimdi herkes diyecek aynı sorun forumda çok kişide var arama yaparsan bulur sorunu çözersin diye ama günlerdir kafayı yemişcesine bakıyorum sorunu çözen sadece ethem var ve o da şase kablosuyla çözmüş başkada kimse yok. neyse şimdi sorunumuza gelirsek kısaca ;
araç 1999 model vectra b1 cd otomatik vites
uzun yolda klima açık sürat 120 den 200 lere kadar çıksada hararet en fazla 85-87 de kalıyor 90 olmuyor bile fakat uzun çıkışlı rampaya sardığımda veya yoğun şehir trafiğine girdiğimde nerdeyse 10-15 sn lik bir sürede anında 100 ün üstüne hatta kırmızının en üstüne kadar çıkıyor fakat hararet yapmıyor o esnada klimayı kapatmaya müteakip 5 sn içinde 90-95 aralığına hızla düşüyor. klimayı kapatmadan devam ettiğimde yine kırmızılarda kalmaya devam ediyor düşmüyor ne zamanki rampayı çıkıp inişe geçersem veya trafik biraz açılırda 80-90km lere hızlansam düşüyor.klima kapalıyken aynı yolu aynı şartlarda yapıyorum hararet 90 a dokunuyor yükselmiyor sonra düşüyor. sorun hemen hemen herkesle aynı
motor sıfır yapıldı 8000km önce pistonlar, contalar, triger, ahtapot hortum ,su kabı, v kayış ıvır zıvır ne varsa sıfırlandı hemen hemen 4500tl masraf ettik forumdan araştırdım baktım
şase kablosu dediler yaptırdım olmadı
fanlara baktık her iki fanda her 2 devirde de sorunsuz devreye giriyor
km ciye gittik sorun yok başka yere baksınlar diyor
elektrikci bakıyor motorcu baksın diyor
motorcu her ikisinden de olabilir bi sıkıntı yok diyor
kaçak göçek yok su eksiltmesi yok yağ 8000km de nerdeyse 150-200gr kadar azalmış
ustalarla kavgga etmekten, şunu yapalım geçer deyip dünyanın parasını verip yapıp yine düzelmemesinden kafayı da yedim parayı puluda yedim 6 ay önve 15750 tl ye aldığım araba motoru tüpü lastiği vizesi ıvırı zıvırı 23000 tl yi geçti. ona göster buna göster bıktım yokmu bu işin çözümü?
son olarak bu akşam usta herşey sıfır sadece radyatör kaldı olmazsa onuda değiştirelim bakalım diyor masraf 500tl hadi diyelim radyatör tıkalı veya tam işlevli çalışmıyor o zaman klima açmadanda aracı sıkıştırdığımda hararet yükselmezmi?
arabayı satma noktasına geldim masrafıma mı yanayım artık yola çıkmaya korkar hale geldiğimemi yanayım anlamadım..
 
ha bu arada kimse demesin opel harareti sever normal diye bu benim aynı kasada 5. aracım 1,6 sınada 2,0 gls sinede cd sinede 2,5 v6 sınada bindim hiç böyle problem yaşamadım yazın ortasında şehir trafiğinde klima açık hararet 90 ı geçmiyodu bile..
 
"son olarak bu akşam usta herşey sıfır sadece radyatör kaldı olmazsa onu da değiştirelim bakalım diyor masraf 500tl hadi diyelim radyatör tıkalı veya tam işlevli çalışmıyor o zaman klima açmadanda aracı sıkıştırdığımda hararet yükselmez mi?"

Radyatör konusundaki tezin doğru. Hararet sorunu klimanın çalışması ile bağlantılı olduğuna göre klima sisteminin detaylı olarak incelenmesinde fayda var. Eminim bu sisteme bakılmıştır ama değişik bir kaç klimacı ile görüşerek ortak bir yol bulmakta fayda var. 2-3 sene evvel ben de hararet sorunu yaşamıştım, uzun süre arıza tesbit edilememişti, çünkü arıza devamlı olmuyordu. Benim sıkıntım radyatör suyunun aşırı ısınmasına karşı fanın zaman zaman devreye girmemesi idi, sanayiye girerdim namert fan ustadan korkar hemen devreye girerdi :). Tesadüfen radyatörün sol yanında, akünün altına doğru denk gelen yerde bulunan radyatör rezistansının arızalı olduğunu fark ettik. Bu tür ilginç arızaların insanın sinirini nasıl bozduğunu çok iyi bilirim, bagajda bidon bidon az su taşımadım :(.
 
"son olarak bu akşam usta herşey sıfır sadece radyatör kaldı olmazsa onu da değiştirelim bakalım diyor masraf 500tl hadi diyelim radyatör tıkalı veya tam işlevli çalışmıyor o zaman klima açmadanda aracı sıkıştırdığımda hararet yükselmez mi?"

Radyatör konusundaki tezin doğru. Hararet sorunu klimanın çalışması ile bağlantılı olduğuna göre klima sisteminin detaylı olarak incelenmesinde fayda var. Eminim bu sisteme bakılmıştır ama değişik bir kaç klimacı ile görüşerek ortak bir yol bulmakta fayda var. 2-3 sene evvel ben de hararet sorunu yaşamıştım, uzun süre arıza tesbit edilememişti, çünkü arıza devamlı olmuyordu. Benim sıkıntım radyatör suyunun aşırı ısınmasına karşı fanın zaman zaman devreye girmemesi idi, sanayiye girerdim namert fan ustadan korkar hemen devreye girerdi :). Tesadüfen radyatörün sol yanında, akünün altına doğru denk gelen yerde bulunan radyatör rezistansının arızalı olduğunu fark ettik. Bu tür ilginç arızaların insanın sinirini nasıl bozduğunu çok iyi bilirim, bagajda bidon bidon az su taşımadım :(.
savaş abi senin olaylara pozitif bakışına hastayım yazdıklarını bile okurken insan relax oluyor diyebilirim. klima süper çalışıyor resmen buzhane öğlen 40 derece sıcakta bile 4-5. kademede üşütüyor araba içinde klima tesisatına bakıldı abi gazı filan tekrar yenilendi mecburen yanlız o esnada öndeki klima fanının radyatör üstüne denk kısmındaki soketi çıkarıldığında fan duruyor ve klima soğutmayı kesiyor bana normal gelmedi ama usta (?) ısrarla normal dedi kafama takılan o oldu klima kontrolünde. valla abi dediğim gibi bu benim 5.opelim tek sermayem aracım ara sıra maddi destek gerektiğinde sattım 2-3 ay sonra tekrar aldım hatta arada birde mercedes vito ya bindim bu olay bu arabada havalar ısınmaya başlayınca başıma geldi kalorifer peteğine varana kadar değişti. ama senin dediğin rezistant olayına muhtemelen bakılmadı inşallah dediğin gibi o arızalıdır da çözeriz artık yoksa bu pazar otopazara gidiyorum abi artık hanım bile isyan etmeye başladı artık yedi bitirdi beni
 
Sorun ya fanda...eğer fanlarında sorun yoksa ya petek yada motor sıcaklığı müşüründe gibi görünüyor...yani klima devrede iken motor sıcaklığı yükselmesi normal değil...motor rolantide iken yükselir devirde düşer ama asla kırmızıya gelmemeli...bir hata var ve bu hata ihtimalle bu üç yerde
 
Sorun ya fanda...eğer fanlarında sorun yoksa ya petek yada motor sıcaklığı müşüründe gibi görünüyor...yani klima devrede iken motor sıcaklığı yükselmesi normal değil...motor rolantide iken yükselir devirde düşer ama asla kırmızıya gelmemeli...bir hata var ve bu hata ihtimalle bu üç yerde
son 1 aydır hemen hemen hergün gidiyorum servise bu akşamda yine iş çıkışı aynısı oldu direk servise döndüm araç durduğu yerde devir 4000-4500 aralığında klima sonuna kadar açık 15 dakika boyunca çalıştı hararet yükseldi 90 da fanlar açtı 100 e yaklaştı öndeki fan deli gibi arkadaki ara ara yüksek devirde girdi 100e yaklaştı 100 olmadı ama ve 95 e düşüp orada devam etti tekrar yükselmedi araç başında elektrikci ve motorcu beraber. söylenen fanlar da sıkıntı yok cihaza defalarca bağlandı bloktaki sensör arıza yapınca arıza lambası yanarmış hatta soketini çıkardı arıza lambası yandı ama hararet göstergesindeki değer değişmedi.hararet kırmızıya hiç gelmedi sorun yok dendi ustayla beraber 1-2 saat gezdik trafikte kırmızı olduğunu usta gördü durduk baktı kaynatma hararet yok dendi bende kapatıp klimayı ,açtım camı kıza kıza geldim eve
 
Sorun ya fanda...eğer fanlarında sorun yoksa ya petek yada motor sıcaklığı müşüründe gibi görünüyor...yani klima devrede iken motor sıcaklığı yükselmesi normal değil...motor rolantide iken yükselir devirde düşer ama asla kırmızıya gelmemeli...bir hata var ve bu hata ihtimalle bu üç yerde
abi petek değişimini ben göze aldım zaten 500 daha vereyim ama şu soruma usta net cevap veremiyor benimde kafamı kurcalıyor, tamam petek de değişsin peki o zaman sorun kesin bitecekmi? ustadan cevap : deneyip bakmamız lazım yani benim anlamadığım konu bu tip soruların net bir kaynağı yokmu hararetle ilgili sorun olunca tüm soğutma sistemi sıfırlanmalımı yada sök değiştir olmadı başka şeyi sök değiştir mi mantık. usta kaç yerle görüştü sormadık adam bırakmadı yetkili servisi bile aradık aracı getirin görmemiz lazım dediler.
 
Sorun ya fanda...eğer fanlarında sorun yoksa ya petek yada motor sıcaklığı müşüründe gibi görünüyor...yani klima devrede iken motor sıcaklığı yükselmesi normal değil...motor rolantide iken yükselir devirde düşer ama asla kırmızıya gelmemeli...bir hata var ve bu hata ihtimalle bu üç yerde

cevap çok oldu ama 3 seçenek için son olanı motor sıcaklık müşiriyle ilgili olarak cihaz bağlandı sıcaklık göstergeyle aynı çıktı, değeri aynı yerden alıyosa buda hatalı olabilir diye lpg ciye gittik lpg ölçüm cihazı lpg beynindeki su sıcaklığını ölçebiliyormuş ordan baktık gösterge 85 gösterirken lpg cihazında beyindeki su sıcaklık değerini 87 derece verdi yani 2 derece fazla söyledi. o zaman bu 3. seçeneğinde sağlam olduğunu kanıtlarsa tek seçenek petek kalıyor o zaman değişmeyen son ve tek şey zaten o da o da değişirse soğutma sistemi fan motorları hariç sıfır olacak.
 
savaş abi senin olaylara pozitif bakışına hastayım yazdıklarını bile okurken insan relax oluyor diyebilirim. klima süper çalışıyor resmen buzhane öğlen 40 derece sıcakta bile 4-5. kademede üşütüyor araba içinde klima tesisatına bakıldı abi gazı filan tekrar yenilendi mecburen yanlız o esnada öndeki klima fanının radyatör üstüne denk kısmındaki soketi çıkarıldığında fan duruyor ve klima soğutmayı kesiyor bana normal gelmedi ama usta (?) ısrarla normal dedi kafama takılan o oldu klima kontrolünde. valla abi dediğim gibi bu benim 5.opelim tek sermayem aracım ara sıra maddi destek gerektiğinde sattım 2-3 ay sonra tekrar aldım hatta arada birde mercedes vito ya bindim bu olay bu arabada havalar ısınmaya başlayınca başıma geldi kalorifer peteğine varana kadar değişti. ama senin dediğin rezistant olayına muhtemelen bakılmadı inşallah dediğin gibi o arızalıdır da çözeriz artık yoksa bu pazar otopazara gidiyorum abi artık hanım bile isyan etmeye başladı artık yedi bitirdi beni

Ben yaklaşık bir yıldır klima ile ilgili sıkıntı yaşıyordum. Geçen sene yaz başlarında klima gazını tamamlatıp bir ay kadar sonra da Ankara'ya gittim. Bu süre zarfında soğutma süperdi, arabayı Ankara'ya bırakıp İzmir'e döndüm.4-5 ay sonra tekrar arabayı alıp İzmir'e döndüm, mevsim nedeniyle klimayı yolda hiç kullanmadım, ara ara klimayı çalıştırıyordum ama malüm kışın soğutma güzeldi :). Bu sene havalar ısınınca klimanın sorun çıkaracağını anladım. Servise gittim, bir miktar gaz eksilmiş, tekrar gaz basıldı, sızıntı giderici ilave edildi. Bir ay sonra gene iyi soğutmadı. Kaçak tespit edildi, kompresör bakımı yapıldı, tekrar gaz basıldı soğutma gene süperdi. Bir ay sonra klima hiç çalışmadı, meğerse bu sefer gaz bitmiş, kontrollar yenilendi, sisteme basınç uygulandı, hiç bir yerde kaçak saptanmadı, en son gaz basılan yerdeki sibopta az da olsa kaçak tesbit edildi, sibop değişti, tekrar gaz basıldı soğutma gene süper oldu, bakalım sonuç ne olacak. Yani demem o ki, mutlaka ustanın gözünden kaçan bir yer vardır. ;)
 
Geri
Üst