vectra b klima ve hararet sorun çözülemiyor

hocam bende bir tavsiyede bulunayım.Akünün hemen önünde sigorta kutusu var içinde 5 tane röle var.2 yeşil 2 kavherengi biride beyaz galiba.Yeşil ve kahverengi olanaları değiştirin bence.Röleler çalışıyormuş gibi görünebilir ama klima açılınca motor fanı devreden çıkıyor bu da rölelerin tam görev yapmamasından kaynaklanıyor.
2.olarakta motor fanını(içerde olan)sökün orda bir tüp var metal.Tam ortasında demir testeresi ile kesin(çevire çevire dikat edin sadece dış kabı kesin içine zarar vermeyin).İçinden bol miktarda kum çıkacak.Kumu tekrar kullanmak üzere boşaltın.Ve asıl önemli olan parçamızı yani bobini göreceksiniz.Onu kesin iki kutbu birbirine lehimleyin.Tekrar kumu koyun tüpü birleştirin.Isıya dayanıklı bir bant ile tüpü birleştirin ve tekrar monte edin sorununuz halolacaktır yüksek ihtimalle.
uzun yazdığıma bakmayın tamamı 20 dakika sürmez.
Nerden mi biliyorum bende aynı sorunla uğraşıyorum ve başardım galiba.En skışık bayram trafiğinde klima açık 92 dereceyi geçmedi hiç.
tavsiyen için teşekkür ederim yarın soğutma sisteminde ne varsa tekrar komple sökülüp tek tek kontrol edilecek. hatta az önce komşu çaldı kapıyı senin arabadan ses geliyo diye indim otoparka baktım 6 saattir park halindeki arabanın petek arkasındaki fanı çalışıyo bende çıkardım sigortasını durdu bi yerde bi sıkıntı var ama ustalar nedense çözemedikce başkasına havale etme huyu olmaza
 
Röle takılı kalmış. Denemeden değiştirin direk, maliyetsiz bir parça


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
herkese iyi akşamlar şimdi yeni girdim eve desem kimse inanmaz herhalde. sabah 8 de kaltım gittim herkes toplandı araç başına daha dün fanlar normal diyen elektrikci bu sabah senin ilk devre çalışmıyor fan motorları değişecek deyince çıldırdım kovaladım herkesi aldım elime aletleri başladım sökmeye boşuna dememişler "kurda sormuşlar niye ensen kalın diye kendi işimi kendim görürüm de ondan demiş" diye. tampon ön panel farlar fanlar klima ve diğer radyatör ne varsa dağıttım. şekil 1
c87u8.jpg

radyatör fanının ilk kademesinin çalışmadığı test ettim çalışmayınca rezistans tavsiyeleri aklıma geldi anlatıldığı gibi kestim ve açtım rezistansı leğimledim kumunu tekrar içine koyup ısıya dayanıklı bez bantla sardım test ettim her iki devrede sorunsuz çalıştı şekil 2
c87xf.jpg

daha sonra hazır sökmüşken fanları ve klima peteğini yıkama tabancası ile güzelce yıkadım parçacıda klima peteği temizleme köpüğü vardı aldım birde köpükle temizledim akan pisliğe inanmak mümkün değil resimde yarısı yıkanmış yarısı yıkanmamış farka bakın şekil 3
c8803.jpg

hazır o kadar sökülmüşken radyatörü de kontrol ettim su bastım içine bana pek tıkalı gibi gelmedi ama 150 tl için risk etmek istemedim onuda değiştirdim müşirlerim zaten yeniydi onları aynen geri taktım başladım toplamaya en son da klima kaçak kontrolü gaz basımı otomatik şanzıman yağ kontrolü ve takviyesi 2 lt antifriz ve su karışımı motor çalıştırma ve nihayi son 4000-4500 devirde klima son ayarında son hızında 20 dakikalık çalıştırmanın ardından hararet en fazla 89 u gördü ve 82-83 den yukarı oynamadı tüm maliyet 150 radyatör+50 klima gazı+30 antifiriz ıvır zıvır toplam : 250tl işcilik 0 tl mutluluk anlatılamaz. yarın öğlen en sıcak vakitte izmirin en kalabalık yerlerinde şehir trafiğinde klima son ayarda açık dolaşacam
bu tarz sorun yaşayan arkadaşlara en büyük tavsiyem hiç uğraşmasınlar kimseyle kavga edip sinir hastası olmasınlar bir kere versinler tam versinler tüm soğutma tertibatını söküp komple sıfıırlasınlar rezistans işlemi yapsınlar şase bağlantısı versinler aynen devam etsinler. değerli yorumlarıyla tecrübe ve tavsiyelerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkür ederim
 
Son düzenleme:
deniz kardeşim okurken öyle gerilmişim sorma gitsin. Vallaha rahatladım sanki benim araba yahu. Helal olsun sana. Inşallah bundan sonra serin serin gezersin.
 
Gecmis olsun hallettiğinize sevindim.
 
geçmiş olsun hocam bir normal opel daha var artık.Çok emek çekmişsiniz belli.Aynı işlemleri bende yaptım.Tamircinin(samimi arkadaşımdır) sadece alet edavatını kullanarak yaptım o elini bile sürmedi.opel radyatörüne ulaşmak çok zor ama ben klima gazını boşaltmadan sökebilmiştim.Siz temizlemek için mi söktünüz klima radyatörünü.
 
Son düzenleme:
Bu arada bende bez bantla sardım lpg cilerin kullandığı ama ısıya dayandığı söylenemez.Arasıra kontrol edin yinede.Bugün kaputu açtığımda bez banttan duman çıkıyordu elimi ıslatıp dokundum eriyor.Çok güvenmeyin bence.Fanı tekrar sökmek gerekirse aklınızda bulunsun sadece fanı sökebilrsiniz radyatör sökmeye gerek yok. radyatöre giren hortumu ayırıp fanı çıkartarak tekrar izole edilebilir.Ama ben bez bant yerine ne kullanacağımı hala bulamadım.
 
geçmiş olsun hocam bir normal opel daha var artık.Çok emek çekmişsiniz belli.Aynı işlemleri bende yaptım.Tamircinin(samimi arkadaşımdır) sadece alet edavatını kullanarak yaptım o elini bile sürmedi.opel radyatörüne ulaşmak çok zor ama ben klima gazını boşaltmadan sökebilmiştim.Siz temizlemek için mi söktünüz klima radyatörünü.
hem temizlemek hemde kontrol etmek için. gaz kaçırmadan radyatör çıkıyor biliyorum da 50 liralık gaz için uğraşmadım ne varsa indirdim.razistansın içindeki diyot iptal edilince çok da bi anlamı olmuyor
 
zaten bu işin yapılması için içindeki diyotun yanmış olması lazım tüp ve içindeki kum diyotu soğuk tutmak içim yapılmış kısa devre yapınca zaten diyot filan kalmıyor iptal oluyor geri kalan sarma işi sadece elektrik izolasyonu başka hiçi bir mantığı yok bez bantla 2-3 kat sarsan da bez bant alev alacak hali yok heralde.. yada motor blok ve kapakta kullanılan sıvı conta ile kaplanabilir
 
Geri
Üst