vectra B lpg de kesiklik yapıyor

Aynı araçtan bende de var.Bahsettiğiniz sorunda tabi.özellikle 1500-2000 devir arasında yapıyo.Yüksek devirlerde sorun yok.Yanlız benim aracım hem benzinde hem lpg de aynı şeyi yapıyo.Kime götürdüysem farklı bişey söyledi.Sübap,egr,kelebek temizliği,Oksijen sensörü vs.Bi çoğunu yaptırdım carbon clean dahil.Hala düzelmedi.Son çare sübap takımını değiştireceğim yaza.İnşallah sizinkinin arızası basittir.Neticeyi bildirirseniz sevinirim.

aynı sorun bendede var herkez bisi söyledi yaptırdım carbon clear dahi en son opel garaj hakan abi motor ici kurum var dedi yani üst kapağın sökülmesi gerekiyor inş seninki ondan değildir..eski sattığım 97 model 1.6 vectra bundan daha sağlamdı walla 160 bindeydi bunun kadar uğrasmamıstım ona :D
 
Son düzenleme:
Aynı araçtan bende de var.Bahsettiğiniz sorunda tabi.özellikle 1500-2000 devir arasında yapıyo.Yüksek devirlerde sorun yok.Yanlız benim aracım hem benzinde hem lpg de aynı şeyi yapıyo.Kime götürdüysem farklı bişey söyledi.Sübap,egr,kelebek temizliği,Oksijen sensörü vs.Bi çoğunu yaptırdım carbon clean dahil.Hala düzelmedi.Son çare sübap takımını değiştireceğim yaza.İnşallah sizinkinin arızası basittir.Neticeyi bildirirseniz sevinirim.

düşük devirlerde lpg silkme yapıyorsa ateşlemede problem var demişti usta ve de ateşleme sistemini buji - buji kabloları - bobin şeklinde kontrol ederken sorunun buji kablosunda olduğunu gördük. Çünkü demiş olduğunuz gibi hem lpg de hem de benzinde yapıyor aynı şeyi. Bunun için carbon clean yanlış bir uygulama olmuş. BEnce ateşleme sistemini iyice kontrol ettir hatta buji kalbosu ile bobin değişirse iyi olur bence. Acaba bilgisyara bağlatıp arıza olarak 'enjektör de voltaj az' gibi bir uyarı aldınız mı? Eğer öyle ise benim problemimi böyle çözmüşlerdir.


Ama soruyu soran arkadaşın lpg sisteminde hakikaten bir gariplik var.Daha önce hiç böyle bir sıkıntı ile karşılaşmadım.
 
Arkadaşlar tekrar merhaba , nihayet sorun çözüldü, gerçi golü biz yedik ama , problemden kurtulduk bari.
LPG ci ustam sistemi kontrol etmiş bir anormallik görememiş , aracı benim opelci ustaya götürmüş , emanet bir ateşleme bobini takıp bakmışlar sorunlar kaybolmuş. Beni aradılar , ateşleme bobini değişecek dediler, 200 YTL miş fiyatı , bu ne yaa dedim. Yeni zam gelmiş bu parçalara da , 2 ay önce 120 130 YTL miş fiyatı. Gördüm parçayı, dört bobin birleştirilmiş tek bir parça haline getirilmiş, direk bujilere geçiyor zaten, buji kablosu yokmuş bizim araçlarda. E napalım yapılacak bişey de yok , değişti bobin, bayıldık parasını :cry: . Şimdi araç problemsiz, kesiklik silkeleme vs. hepsi bitti. Hatta eskiye nazaran daha atak ve seri hızlanıyor gibi geldi bana . Ya da o kadar parayı bayılınca psikolojik öyle hissediyorum galiba :rolleyes: . Neyse fikirlerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler. Umarım sizlerin başına gelmez pahalı parçaymış. Kazasız, hasarsız, arızasız günler diliyorum.

Şunuda belirteyim , neden benzinde yapmıyorda LPG de yapıyor sorusuna , benzinde sorun çıkarmayan bazı arızalar, LPG de kendini belli ediyor cevabını aldım. İlginç doğrusu.
 
Son düzenleme:
4 bujı kablosu bobın 200 degılmı ???
 
fark demekki yakıtların yanıcılığı ile değişiyor
mantıklı olabilir
 
düşük devirlerde lpg silkme yapıyorsa ateşlemede problem var demişti usta ve de ateşleme sistemini buji - buji kabloları - bobin şeklinde kontrol ederken sorunun buji kablosunda olduğunu gördük. Çünkü demiş olduğunuz gibi hem lpg de hem de benzinde yapıyor aynı şeyi. Bunun için carbon clean yanlış bir uygulama olmuş. BEnce ateşleme sistemini iyice kontrol ettir hatta buji kalbosu ile bobin değişirse iyi olur bence. Acaba bilgisyara bağlatıp arıza olarak 'enjektör de voltaj az' gibi bir uyarı aldınız mı? Eğer öyle ise benim problemimi böyle çözmüşlerdir.


Ama soruyu soran arkadaşın lpg sisteminde hakikaten bir gariplik var.Daha önce hiç böyle bir sıkıntı ile karşılaşmadım.

bilgisayarda problem görünmüyor.Ayrıca tanıdık bir özel serviste yeni bobin takıp denedik problem aynı.Ayrıca benim araba rolantide çalışırken çok sarsıntılı çalışıyo.Galiba sorunu büyük.Yine de ilgin için teşekkürler.
 
Bugün benim de başıma benzer bir sıkıntı geldi, 1 hafta önce vectra b 2.0 1997 model araca atiker atikfast sıralı sistem lpg taktırdım. Bu güne kadar bişey yoktu ama uzun yol yapmadığım için de fark etmemiş olabilirim. Bulunduğum ilçeye 60km uzakta bir şehre gezmeye giderken aracın 4 ve 5. Viteste 2000 2500 devir civarında ve geçecekken gaz yemiyor titriyor. Benzine aldığımda ise sorun olmuyor. Bu şekilde zar zor çok sıkıştırmadan vardık sağ salim. Gezdik ve dönüşte po petrole girip gaz aldım ilginçtir gösterge 1 ve turuncu idi ki bende yolda sorun olmasın diye gaz alma gereği duydum. 20 litre lpg aldı ve ilk Fulleme sonrası alımdı bu 177km yol yapmıştı 120km si uzun 50km şehir içi. Dönüşte 2km sonra bir türbeye uğradım dik ve dönerek çıkılan bir yerdi hiç sorunsuz asıldı çıktı ama döneceğimde zor çalıştı ve gaza geçince 3 4 defa hep stop etti zorla gazda sonunda çalıştı ama hep gaz vere vere stop ettirmeden ilerledim. Yolda bayağı sıkıştırdım 4 vites 5000 devirlerde 120km/h ile 5. Vites 4500 devir civarı ise 170km/h lere kadar çıktım tık demedi.

Bu sorunla ilgili taktırdığım ustayı aradım montajda kabloların kurumuştu sorunun bu olabilir elektrik yetiremiyor bobin de sorunlu olabilir dedi.


Sizce sıkıntı ne olabilir?

Bu arada sorun olduğunda kaput açıp baktım lpg turuncu 4 adet yanyana olan parçada sulanma var idi ustaya desem de o yağdır bizim sıktığımız sana su gibi geliyor dedi. Yolculuk sonu bu sulanma yoktu.
 
Geri
Üst