Vectra B mavi duman

mavi duman motor problemi oldugunu biliyorum. en kısa zamanda servis veya sağlam bir motorcuya git her an motorun yanabilir.
 
yağ yakan arabada her zaman o duman olur ki ama masmavi oluyosa da çok fazla yakıo demektir.motora ne kdr yüklendiğine göre ömrü de azalmış olabilir.üst dewirler, tam gaz gidişler, atlanan bakımlar.kullanıma göre 190bin az dda değil bence...




diyorsun ama 10 yıllık araba 190 / 10 =19 yani senede 19 bin km çok yüksek degil bence. ama bu duman olayını halletmem lazım EGR valfinden şüpheleniyorum yarın sanayiye gidicem opel özel servisine iyice bi baktıralım
 
senelik yaptığın kmden deil motorun km sinden bahsediyodum.yıpranma olabilir.kullanmaya göre sert kullanıyorsan kalkış yapıyorsan.ondan bahediyordum....
 
egr valfin bozuk olsa bile ancak siyah duman atarsın. mavi duman yağ yaktığını gösteriyor. 190.000 kmye conta yakmadan geldiysen, aracınada özen gösteriyorsan, bu km opel motorunun yağ yakması için çok erken. piyasayı izle, sokaklara bak, yağ yakan opel çok az görürsün (yani duman atan)

aklıma gelmişken sorayım, motor yağın gereğinden fazla değil dimi ?

diyorsun ama 10 yıllık araba 190 / 10 =19 yani senede 19 bin km çok yüksek degil bence. ama bu duman olayını halletmem lazım EGR valfinden şüpheleniyorum yarın sanayiye gidicem opel özel servisine iyice bi baktıralım
 
egr valfin bozuk olsa bile ancak siyah duman atarsın. mavi duman yağ yaktığını gösteriyor. 190.000 kmye conta yakmadan geldiysen, aracınada özen gösteriyorsan, bu km opel motorunun yağ yakması için çok erken. piyasayı izle, sokaklara bak, yağ yakan opel çok az görürsün (yani duman atan)

aklıma gelmişken sorayım, motor yağın gereğinden fazla değil dimi ?


Yok artık EGR valfı bozuksa Siyah duman atarmış..
Klima gazın bitikse yeşil duman atar :D
Direksiyon hidroligin bitikse kırmızı :kop:

EGR bozuksa hiç bir renk duman atmazsın ;) aracında arıza lambası yanar ve elektrik voltajı düşer endiksiyon bobinin ;)


Arkdaşım sana gelince mavi duman egerki ilk çalıştırmada atıyorsa ve kesiliyorsa subab o-ring lerindendir.. Yok eger araç arkada Java motor gibi duman bırakıyor ve arkdakini göremez olduysan acilen Segmanlarını yenilet yosa pistonlardan herhangi birisini delebilirsin hatta bi çogunu..

Yüksek dozda duman;
Gömlek üzerinde kalan yag birikintisini sıvama görevini yerine getiremeyen Yag sıvama ve Basınç segmanlarından kaynaklanır... takmı 250ytl fakat işçiligi agır bi işlemdir, orjınal kullanmanı ve iyi bi ustaya ACİLEN değiştirmeni tawsiye ederim yoksa, incelen segmanları piston arasına sıkıştırırsan piston ve gömleklere zarar verebilirsin en aşagı maliyetin Parçada 2bın lira olarak karşına çıkar...
 
saol kayhan sen beni tanımazsın ama ben seni tanıyorum bilgilerin için saol araba bu sabah hiç atmadı mavi duman kesildi sanırım şu an bir sorunum yok inşallah olmaz da teşekkürler.!
 
bu nasıl bir cevap vermektir anlamadım... :mad:
ben EGR valfi bozuk olsa bile araçta mavi renk duman olmayacağını söylüyorum.
EGR valfinin Endüksiyon Bobini ile hiç bir alakası yoktur, bunu git birilerinden öğren, karşıma öyle gel. başkalarından duyduğun veya yarım yamalak yanlış bildiğin konularda alaycı şekilde konuşma.

ayrıca sübapta o-ring olmaz sadece lastik olur. bu konuda da git biraz ders çalış oldumu iki gözüm

"BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLUNMAZ"

Yok artık EGR valfı bozuksa Siyah duman atarmış..
Klima gazın bitikse yeşil duman atar :D
Direksiyon hidroligin bitikse kırmızı :kop:

EGR bozuksa hiç bir renk duman atmazsın ;) aracında arıza lambası yanar ve elektrik voltajı düşer endiksiyon bobinin ;)


Arkdaşım sana gelince mavi duman egerki ilk çalıştırmada atıyorsa ve kesiliyorsa subab o-ring lerindendir.. Yok eger araç arkada Java motor gibi duman bırakıyor ve arkdakini göremez olduysan acilen Segmanlarını yenilet yosa pistonlardan herhangi birisini delebilirsin hatta bi çogunu..

Yüksek dozda duman;
Gömlek üzerinde kalan yag birikintisini sıvama görevini yerine getiremeyen Yag sıvama ve Basınç segmanlarından kaynaklanır... takmı 250ytl fakat işçiligi agır bi işlemdir, orjınal kullanmanı ve iyi bi ustaya ACİLEN değiştirmeni tawsiye ederim yoksa, incelen segmanları piston arasına sıkıştırırsan piston ve gömleklere zarar verebilirsin en aşagı maliyetin Parçada 2bın lira olarak karşına çıkar...
 
bunu ilk defa duyuyorum...
Babamın Vectra sı 99 Model, bir kere ekranında Check Oil Level yazısı görmedim,
ne zaman baksam yağı tam. ki yağ değişimi dışında kesinlikle yağ eklemez...

Aynen.. Bi gram eksiltse ya.. hiç şahit olmadım. Hiç bir usta da "bunun yağı eksilmiş, ekliyelim " demedi.. :good:
 
Vectradan yana bir yüzüm gülmeyecekmi arkadaşlar.....!!

Aracım şimdi de mavi duman atıyor 190.000km'de ne kadar yağ eksilttiğini bilmiyorum fakat yağ da yakıyor. arabanın arkasından cıkan dumanı ne ben anlatayım ne siz dinleyin bıktım artık hergün yeni bir sorun cıkıyor bu mavi dumanı da yaptırayım sorunlarım devam ederse artık satıcam bu veleti masrafına katlanamıyorum yeter.

bu kadar sitem ettik konumuza gelelim aracım anormal bir şekilde yağ yakmaya başladı serviste yağ ilave ettik fakat nasıl ölçeceğimi de bilmiyorum yağı ne kadar yaktıgını mavi dumana bağlı olarak yağı eksiltiyor bence birbiriyile alakalı mavi duman cıkmaya başladıgından beri yağ eksiliyor sizce sorun nedir nasıl halledicem malum babamız memur bir memur maaşıyla çok masraf yapamıyoruz arabaya EGR vilfinden olabilirmi lütfen ayrıntılı bir bilgi verin TEŞEKKÜRLER.!:mad:


sende bendensin.çok isteyerek aldım bu arabayı ama hayal kırıklığına uğrattı beni. bizim hatamız kmsi fazla araba almak.:(
 
Son düzenleme:
Araçların yağ yakmalarının en büyük sebeplerinden biriside motor yağı katkı maddesi kullanmaktır.
Kullanılan katkı maddesi orjinal yağın kimyasını bozar ve opel vectra gibi yüksek ısılarda çalışan araçlarda katkı maddesi yüksek ısı yüzünden çok çabuk bozulmaya uğrar.
Tıpkı zift gibi piston gömleklerine yapışır ve sertleşmeye başlar. Zaman geçtikçe piston segmanları aşınarak bozulur. Bozulan segmanlar patlamanın olduğu odaya aşırı derecede yağ sızdırmaya başlar. Böylece motor normalin üstünde yağ tüketmeye başlar.

Siz siz olun kesinlikle motor yağı katkı maddesi kullanmayın özelliklede yüksek ısılarda çalışan vectralarda.
Motor aşırı derecede yağ yakıyorsa piston segmanları ve gömlekleri değiştirilmelidir.
 
Geri
Üst