- Katılım
- 21 Mar 2016
- Mesajlar
- 4
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhabalar
Benzer konu ile ilgili formda konular olduğunu okumuştum ancak benim sorunlarım aracın motorunu yaptırdıktan sonra ortaya çıkmaya başladı.
Aracım Vectra b (2.0 16 V) CD modeli LPG' li ve otomatik bir araçtır şu anda 249000 km de aracımdan son derece memnunum.
Ancak aracım yağ kontrol çubuğundan üfleme yapıyor ve birazda egzozdan fazla duman çıkıyor diye, çevredekilerin kafamı karıştırması ile sanayide deneyimli olduğunu düşündüğüm çevredekilerin iyi referans verdiği özel Opel servisine götürdüm.
Gerekli incelemeleri yapıp motorun silindir kapağı açılmadan herhangi bir şey söylemelerinin boş olduğunu söyleyerek benimde onayımla aracın başında bekleyerek aracın silindir kapağı söküldü tabi bu işlem ben aracı getirdikten bir saat sonra başlandı motorun soğuması beklendi.
Silindir kapağı söküldükten sonra sanayideki blokçu çağrıldı kendisi blok üzerinde kısa bir göz kontrolü yaptıktan sonra ikinci silindir bloğu üst tarafında elinizi tırnağınızla sürttüğünüzde hissedeceğiniz kılcal bir çizik vardı bunu bana da gösterdiler.
Motor bloğunun taşlanması gerektiğini belirtiler. Bu aşamada kısacası araca yeni motor yapıldı diyebiliriz yani silindirler ölçülerine göre değiştirildi yeni segmanlar alındı supaplar değişti ve üst kapak taşlandı ve araç toplandı. Bu arada sübap lastiklerinin değiştiğinden emin değilim. Aracın çalışması çok güzel yağ kontrol çubuğundan da üfleme yoktu ustam bana rodaj süresince aracımı zorlamamamı talep etti ve bende yaklaşık 2000 km aracı 3000 devirin üzerine çıkarmadan kullandım. Bir zaman sonra bir araç sollarken aracın devri 4000/5000 arası olmuştur aracın arkası görülmeyecek şekilde gri beyaz karışımı ve acayip kötü kokan bir duman oluştu. Haliyle arkadan gelen aracın uyarması ve korkuyla aracımı sağa çektim sonra yavaş bir şekilde aracımı eve götürdüm konuyu ustama ilettim ustam hallederiz bakarız dedi. Tekrar kontroller yapıldı sonunda silindir kapağı çatlak dendi. Çatlağın neresi olduğunu ben göremedim neyse bir dolu masraf edildi silindir kapağı değişti (çıkma temiz taşlanmamış silindir kapağı alındı). Sorunu bildiğimden bu sefer motor yapıldıktan hemen sonra aracı 200/300 km zorlamama rağmen egsozdan duman atmadı tam sorunum çözüldüğ derken motor sıcaklığı 80 dereceye ulaştığında, aracı 4000 /5000 devirde gaza yüklediğimde ya da aracı spor motda (Kick Down) kullandığımda egzozdan gri beyaz karışımı yoğun duman atmaya tekrar başladı.
Bundan sebep aracımı 3000 devirin üzerinde kullanmıyorum.
Size yardımcı olur mu bilmiyorum ama geçmişte gördüğüm yağ kontrol çubuğundan yoğun yağ buharı artık hiç çıkmıyor hatta elimi deliğin üzerine tutuğumda vakum bile yapıyor.
Supap kapağının üzerinde bulunan ve oradan da hava hortumuna bağlanan hortumun ucuna elimi tuttuğumda orada da aşırı vakum oluşuyor elimi çektiğimde aracın rölantisi bile bozuluyor.
Konuyla ilgili sizin de yorumlarınızı bekliyorum.
Benzer konu ile ilgili formda konular olduğunu okumuştum ancak benim sorunlarım aracın motorunu yaptırdıktan sonra ortaya çıkmaya başladı.
Aracım Vectra b (2.0 16 V) CD modeli LPG' li ve otomatik bir araçtır şu anda 249000 km de aracımdan son derece memnunum.
Ancak aracım yağ kontrol çubuğundan üfleme yapıyor ve birazda egzozdan fazla duman çıkıyor diye, çevredekilerin kafamı karıştırması ile sanayide deneyimli olduğunu düşündüğüm çevredekilerin iyi referans verdiği özel Opel servisine götürdüm.
Gerekli incelemeleri yapıp motorun silindir kapağı açılmadan herhangi bir şey söylemelerinin boş olduğunu söyleyerek benimde onayımla aracın başında bekleyerek aracın silindir kapağı söküldü tabi bu işlem ben aracı getirdikten bir saat sonra başlandı motorun soğuması beklendi.
Silindir kapağı söküldükten sonra sanayideki blokçu çağrıldı kendisi blok üzerinde kısa bir göz kontrolü yaptıktan sonra ikinci silindir bloğu üst tarafında elinizi tırnağınızla sürttüğünüzde hissedeceğiniz kılcal bir çizik vardı bunu bana da gösterdiler.
Motor bloğunun taşlanması gerektiğini belirtiler. Bu aşamada kısacası araca yeni motor yapıldı diyebiliriz yani silindirler ölçülerine göre değiştirildi yeni segmanlar alındı supaplar değişti ve üst kapak taşlandı ve araç toplandı. Bu arada sübap lastiklerinin değiştiğinden emin değilim. Aracın çalışması çok güzel yağ kontrol çubuğundan da üfleme yoktu ustam bana rodaj süresince aracımı zorlamamamı talep etti ve bende yaklaşık 2000 km aracı 3000 devirin üzerine çıkarmadan kullandım. Bir zaman sonra bir araç sollarken aracın devri 4000/5000 arası olmuştur aracın arkası görülmeyecek şekilde gri beyaz karışımı ve acayip kötü kokan bir duman oluştu. Haliyle arkadan gelen aracın uyarması ve korkuyla aracımı sağa çektim sonra yavaş bir şekilde aracımı eve götürdüm konuyu ustama ilettim ustam hallederiz bakarız dedi. Tekrar kontroller yapıldı sonunda silindir kapağı çatlak dendi. Çatlağın neresi olduğunu ben göremedim neyse bir dolu masraf edildi silindir kapağı değişti (çıkma temiz taşlanmamış silindir kapağı alındı). Sorunu bildiğimden bu sefer motor yapıldıktan hemen sonra aracı 200/300 km zorlamama rağmen egsozdan duman atmadı tam sorunum çözüldüğ derken motor sıcaklığı 80 dereceye ulaştığında, aracı 4000 /5000 devirde gaza yüklediğimde ya da aracı spor motda (Kick Down) kullandığımda egzozdan gri beyaz karışımı yoğun duman atmaya tekrar başladı.
Bundan sebep aracımı 3000 devirin üzerinde kullanmıyorum.
Size yardımcı olur mu bilmiyorum ama geçmişte gördüğüm yağ kontrol çubuğundan yoğun yağ buharı artık hiç çıkmıyor hatta elimi deliğin üzerine tutuğumda vakum bile yapıyor.
Supap kapağının üzerinde bulunan ve oradan da hava hortumuna bağlanan hortumun ucuna elimi tuttuğumda orada da aşırı vakum oluşuyor elimi çektiğimde aracın rölantisi bile bozuluyor.
Konuyla ilgili sizin de yorumlarınızı bekliyorum.