Vectra c 1,6 z16xe Motor Rolanti Sorunu


motor ısısı 45 derece civarına gelene kadar motor yüksek devirle çalışıyor benim aracımda. devir 1200 civarında. bü sürede hareket etmeye kalkarsan devir aynı bunun gibi yükeselebiliyor.
arabayı 5 yıldır kullanıyorum ve ilk çalışma sonrası rolanti normale dönene kadar beklemessem benim aracımda bu şekilde davranıyor.
bildiğim kadarıyla bu durum normal.
fakat sizinkinin ilk çalışma sonrası rolantinin normal 700-800 civarına düşmesi eskiye oranla uzun sürüyorsa motor ısı sensörüne bakılabilir. termostadına bakılabilir.
 
Bu aracın 60 binde çok iyi kullanılmışını almıştım yani araç hiç ellenmemişti.o araçta böyleydi devir yavaş düşüyordu motor ısınana kadar hatta ısındıktan sonrada yavaş düşme az da olsa her zaman vardı.şimdi debriyaja siz bastıktan sonra 5 sn kadar sonra devir muhakkak düşmeye başlamalı uzarsa sorun var.velhasıl aracınız normale oldukça yakın ama çok kısa bir gecikme var devşr düşüşünde.en fazla ne kadar 2000 devirde takılı kalıyor?
Gaz pedalının yanına paspas sıkışmış olabilirmi acaba başıma gelmişti? Bunun dışında tech2 ile kelebek kontrol edilebilir.daha önce kelebek temizliğinde zarar görmüş olabilir temizlik yaptıktan sonra başladıysa eğer.boğaz kelebeği sökülüp dikkatli incelenmeli contası yenilenmeli yanlış hava varmı hortum bağlantılarında bakılmalı.
Tekrar söyleyeyim bu motorda gaz pedalını bırakır bırakmaz devir tak diye düşmez.bu normaldir örneğin honda civic lerde aynı pedal tepkisi verir.sizin aracınızda çok az anormallik var

Sony Z5 cihazımdan tapatalk ile gönderildi
 
Videoyu tekrar izledim de normal olabilir.benim kullandığım 2004 vectra da böyleydi normal olduğunu düşünüyorum.tabi benim o araba da anormal değildiyse

Sony Z5 cihazımdan tapatalk ile gönderildi
 
Arkadaşlar öncelikle hepinize ilgi alakanızdan ötürü tesekkür ederim..
Bircok arac değistirdim ama hep japon grubu idi o grupta yeterince bilgi donanımına sahibim.İlk defa bir alman grubu aldım sebebi ise bildiğim bir arac olmasıydı aracın ilk sahibi mesleginden dolayı sürekli uzun yol yapması ve aracta tırnak kadar boya olmaması diger koltuklara neredeyse oturulmamıs temizlikte olması vb bu aracı aldım arac servis bakımlı.Aracın görünümü hosuma gittiğinden fiziksel modifiye yapıp ( şu ana kadar opc difizör cift ekzost ve ses sistemini kendim yaptım) kullanmayı düşünüyordumki bu sorun bütün modifiye şevkimi kırdı.
Şunu belirteyim bu durum normal degil aracı kış ayında aldım -5 derecede bile arac bunu yapmıyordu..
Kardeşimde 2006 1,6 marea exuluve var temiz güzel bir araba müthiş sekikde rolanti dalgalanması vardı nette arastırdım buldum gaz kelebegi konum sensörüne giren 3 nolu kablo beyne kadar 3ohm direnci gecmeyecekmiş ölctüm 3,5 ohm koblo 0,2 mm o kabloya paralel bir 0,2 mm kablo daha cektim omaj 1,6 ohm oldu ralanti devri ok gibi sabitlendi bu işiçin 1500-2000 lira para harcayıpta cözemeyenler varmiş gaz kelebegini değistirsen ne olacak soket ve kablo aynı olduktan sonra..

**Kelebeği kendim temizledim hatta bütün hava kanalını söktüm temizledim ^bu hava hortumunda hava sıcaklıgını olcen sensör sensörün tam görevi ve işlevi nedir??*^^
** Paspas sıkısmıs olsa sürekli yapmazmı ısınınca her sey normal ama yınede bakacam orayada

Amacım bu sorunu cözen varmı nette arastırmak..Şimdi servise gitsem ipi asıl gelsin :) bilindiği üzere..
 
Son düzenleme:
Önceden yapmıyorduysa arıza var demektir.
O sensör havayı ölçerek zengin fakir karışımı ayarlıyor hava sıcaklığına. Göre ecuyo komut gönderiyor olmalı.
Tech2 den kelebek kalibrasyonu yapılıyormu baktırın

Sony Z5 cihazımdan tapatalk ile gönderildi
 
Tech 2 yeni versiyonlarda sadece rolanti devri ayarlanıyor calibrasyonu kendi yapıyormus dedi servis!! Hoş rolanti devir ayarı yapıldıgınıda ana servise ögretmiş olduk bilen yoktu video izleterek gösterdim.. Benim arac ısınınca 600 devirdi 800 devire cıkarttım o iyi oldu cok az bir sarsıntı oluyordu 600 de ,, 800 de şimdi o yok
 
rölantiyi çok küçük artırmak ilk kalkışlarda araç için iyi daha kolay kalkış yapmanızı sağlar klima açık iken daha kolay kalkar vs.mantıklı yani.kalibrasyon derken şu aslında örnek verecek olursak ustalarımız daha iyi bilir ama ;mesela bir donanımı resetleyip baştan kurmayı kasdettim mesela yapılabiliyorsa boğaz kelebeğini sıfırla ya d a resetleyip sonra onu tekrar araca tanıtmak bazen işe yarayabiliyor.benzin enjektörünün biri yarım yamalak çalışıyordu lpg den dolayı çok üstünde durmamıştım bi gün usta tech2 den enjektörleri tek tek kapat aç yaptı ve düzeldi çok ilginç
 
İlginiz için tesekkür ediyorum..
Ecu yü yeniden yüklettim birde devri 800 yaptırdım..Acıkcası ecuyu şase numarasına göre otomatik yukledi parametrelere mudahale falan etme bilgisi cok yok.Devri 800 cıkarmayı da ben tarif ettim diyebilirim.
EGR yi iptal ettik değişen bir sey yok..
Onun haricinde nette veya hasbel kader bilen cıkarsa mudahale ederim ısı sensörüne bir baktırırım cokta ellettirmeyi düşünmüyorum acıkcası..

konu opelx de de acılmıs
 
Son düzenleme:
Geri
Üst