Yazılanları gülmekten altıma kaçırma raddesine gelesiye okudum. 10 yaşına gelmiş araç yaklaşık 150bin kmde ve şanzımanındaki yağ gres kıvamındadır. Benim arabamdaki şanzıman yağı da aynı şekildeydi. Şanzıman haznesi açıldı diferansiyelin jöle gibi iğrenç bir yağla dolu(BOŞ) olduğu gözlemlendi. Dişliler temizlendi ve MOTUL marka 75W90 yağ koyuldu. Vites dişli değişiminde yani vites kolunu hareket ettirmelerde belirgin bir yumuşama gözlemlenirken, vites değiştikten sonra ayağımı debriyajdan ayırıp baskı kavradığında o bağlanma evresi inanılmaz yumuşadı. Lök diye oturma, ayna mahruti arasında boşluk vardı, tamamen ortadan kalktı. F17CR vites kutusuna sahipsiniz ve eski seri F15 F16 ve F17 lerden en ufak farkı yok, yine 80W yağ koyulması öneriliyor, ben daha iyi bir yağı koydum ve mutluyum.
19 Yaşındaki arabama %100 sentetik 5W40 motor yağı koydum, 10w40 harici koyulmaz dediler, siz cillop gibi motorlara 10w-40 koyarken
Şanzıman yağı değişmez diyen ustaya ısrarla açtırdım, içinden leş çıktı. İyi ki açmışız, ATF koymak lazım dediler, yanımda götördüğüm yağı koydum. Her zaman hep ben haklıyım harika bi his
Şanzıman yağı değişmez diyenlerin sebep olduğu manzara da aşağıda...