tşkkrlr hocam bilgiler için,arkadaşımın 93 model civarı GT si vardı 2.0 motor ve hiç arıza vermedi yıllarca bindi,memnun kaldı.Bende bu araçlara yönelme isteği oluşturdu hatta çekişi,yol tutuşu,yakıtı vb...fiyatları da 13 bin civarı.YAni 20 ye çok daha temizi bulunur diye düşünüyrum bilmiyorum yanılıyor muyum?
peki 2.0 gt modeller nasıldır?
İki sene evveline kadar hem Vectra B hem de Vectra A araca sahiptim. İki araç da 2000 cc ve LPG'siz idi. İki aracı da kefeye koyduğumda hangisinin daha iyi olduğuna bir türlü karar veremedim. Şöyle ki;
Vectra A: Sağlam, içi daha geniş, parçası bol ve ucuz, bakım gideri daha düşük, performansı güzel, donanımı daha kısıtlı, süspansiyon yapısı nedeniyle yolda daha yumuşak.
Vectra B:Sağlam, içi A kasadan daha dar, parçası bol ama pahalı, bakım gideri fazla, performansı süper, donanımı daha zengin, süspansiyon yapısı nedeniyle yolda kısmen sert.
Vectra B lerin A kasaya göre daha fazla elektrik arızası vermesi bence normal bir durum, çünkü B kasada daha fazla donanım olduğu için daha çok tesisat var, bir de A kasaların motor haznesi daha sade olduğu için daha havadar ayrıca karter koruyucusu daha değişik yani havalandırma daha iyi, B kasaların motor haznesi dolu, neredeyse el kol girecek kadar yer yok denebilir, karter koruyucusu havalandırma bakımından daha kısıtlı dolayısı ile motor kısmı yeteri kadar hava almadığı için soğuması zaman alıyor, elektrik tesisatına acemice müdahale edildiği zaman tesisat çabuk deforme oluyor. Ondan sonra gelsin elektrik tesisatı arızaları. Dikkat edilirse aracı imal edenler kabloların izolasyonuna gereken önemi vermişler, bizim ağaların canı sağolsun, ihtiyaç anında üşengeçlik yapıp hemen kabloyu kafalarına göre cart diye kesip bir ekleme yapıyorlar, ek yerine de dandik bir bant sarıyorlar işlem tamam .