vectra cd.(97-98) almak istiyorum..tavsiyeniz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
tşkkrlr hocam bilgiler için,arkadaşımın 93 model civarı GT si vardı 2.0 motor ve hiç arıza vermedi yıllarca bindi,memnun kaldı.Bende bu araçlara yönelme isteği oluşturdu hatta çekişi,yol tutuşu,yakıtı vb...fiyatları da 13 bin civarı.YAni 20 ye çok daha temizi bulunur diye düşünüyrum bilmiyorum yanılıyor muyum?
peki 2.0 gt modeller nasıldır?

İki sene evveline kadar hem Vectra B hem de Vectra A araca sahiptim. İki araç da 2000 cc ve LPG'siz idi. İki aracı da kefeye koyduğumda hangisinin daha iyi olduğuna bir türlü karar veremedim. Şöyle ki;
Vectra A: Sağlam, içi daha geniş, parçası bol ve ucuz, bakım gideri daha düşük, performansı güzel, donanımı daha kısıtlı, süspansiyon yapısı nedeniyle yolda daha yumuşak.
Vectra B:Sağlam, içi A kasadan daha dar, parçası bol ama pahalı, bakım gideri fazla, performansı süper, donanımı daha zengin, süspansiyon yapısı nedeniyle yolda kısmen sert.

Vectra B lerin A kasaya göre daha fazla elektrik arızası vermesi bence normal bir durum, çünkü B kasada daha fazla donanım olduğu için daha çok tesisat var, bir de A kasaların motor haznesi daha sade olduğu için daha havadar ayrıca karter koruyucusu daha değişik yani havalandırma daha iyi, B kasaların motor haznesi dolu, neredeyse el kol girecek kadar yer yok denebilir, karter koruyucusu havalandırma bakımından daha kısıtlı dolayısı ile motor kısmı yeteri kadar hava almadığı için soğuması zaman alıyor, elektrik tesisatına acemice müdahale edildiği zaman tesisat çabuk deforme oluyor. Ondan sonra gelsin elektrik tesisatı arızaları. Dikkat edilirse aracı imal edenler kabloların izolasyonuna gereken önemi vermişler, bizim ağaların canı sağolsun, ihtiyaç anında üşengeçlik yapıp hemen kabloyu kafalarına göre cart diye kesip bir ekleme yapıyorlar, ek yerine de dandik bir bant sarıyorlar işlem tamam :mad:.
 
Temiz bir vectra seni eskitebilir :) allah gönlüne göre versin. bize çok alma diyen oldu ama babam ve ben ö nö nö dedik ve aldık iyikide almışız. yeter ki temiz olsun yoksa masraf :(
 
Temiz bir vectra seni eskitebilir :) allah gönlüne göre versin. bize çok alma diyen oldu ama babam ve ben ö nö nö dedik ve aldık iyikide almışız. yeter ki temiz olsun yoksa masraf :(
sağol hocam:9 bakalım nasip,temizini bulmak zor.km düşük cd lere 24 civarı isteniyo...çok geliyo o da.
 
dostum vectra b muhteşem bir araba ben hayla kullanmaktayım ben gls yi cdx donanımına çıkardım sanruf ve ön yolcu hava yastığı hariç almanyadan hız sabitleme yol bilgisayarı birçok donanım alıp taktık lpg de sorunsuz bir araç 3.5 senedir lpg takılı yılda 1 filtre değişimine gidiyorum benim araç 97 model 98 model ve öncesinde motor elektirik tesisatında kavrulma olayı kronik bendede kavruldu 750 tl ye ankaradan tesisat almıştım kapı tutmaçlarında yırtılma ön cam fitillerinde bozulma kronik sorundur başka hiçbir sorunu yoktur yalovadan bir depo gaz ile 60 65 tl ye doluyor smit tüp ankaraya gitmişliğim kuş adasına gitmişliğim var şehir içi yoğunsa 300 km rahat yapıyor uzun yolda 500 km yi buluyor sormak istediğin ne varsa sorabilirsin benim aracım daha boyanmadı boya takıntım yok komple kavrulmuş şekilde duruyor :) ve ister inan ister inanma 260 ı görmüşlüğüm var lpg de yanlız yol biraz meyilli ve düz uzun bir yol du yalan yok ben aldığımda sensörler çok arıza yapar diyolardı bir kere krank devir sensörü değiştim 70 tl ye o kadar

ben arabamı çok hevesli almış ve birkaç hata yapmıştım
ethem abi savaş abi birde mokia vardı sanırım cengiz abiydi çok yardımcı olmuşlardı 2013 teki mesajlarımız duruyor silmemişim güzel bir anı savaş abi sinan bu yol bilgisayarı seni yiyip bitirecek demişti :)

vectra b lere ecotec motorlara hp güç olarak fazla müdahale edilmiyor motor müsait değil egr iptal ederek biraz güç elde edilebilir bu güce fazla yakıt yakma ile motorun tepkisi orantısız

omegalar muhteşem yanlız doch sfı motor bulmalısınız vectra a larında bazılarında bu motor mevcut çok sağlam motorlar
 
Son düzenleme:
Şeklini şahsen çok beğeniyorum, ilk arabamdır. Sürüşü keyiflidir, arkadan kayması yok denecek kadar az olmasına rağmen önden inanılmaz kayan bir araba, virajlarda yana yatmaması güven verse de virajı dönme kabiliyeti çok zayıf bir araç, frenleri bir hayli zayıf, ABS sistemi tam bir fiyasko, iptal edip limit fren yapılsa daha verimli çalışıyor. Önü çok rahat, arkası diz boyu sebebiyle dar(bana dar 1.85 boy). Elektrik tesisatı ibretlik narin, üstüne bir de yan sanayi parçayı hiç sevmez, senede bir bozar özellikle eksantrik devir sensörü ve krank devir sensörlerini. Hava akışmetresi ve o2 sensörü de kanserlidir, rölantide çıtır çıtır çalışması gereklidir motorun, kırkırkır şeklinde vuruntulu çalışıyorsa hava akışmetre + o2 sensör cortlamış demektir. Arka burçları yan sanayi alırsan 2 yılda bir değiştirirsin, garç gurç ötme huyu vardır, motor kulağı kırma huyu zaten çok sık görülür, fazla gazlanırsa diferansiyel kırma huyu çok meşhurdur :D Vitesleri fazla kemiklidir, 10km/h den daha hızlı iseniz 1. vitese geçmez :D

Eksik yönlerini sayınca arabayı almanız için herhangi bir sebep yok ancak temizi ile aranızda sıkı bir bağ kurulur, şahsen ben 15 yıl binmiş ilk sahibinden tertemiz olanını aldım. 1 kez eksantrik, 1 kez krank devir sensörü değiştirdim. Bir kez triger kayışı kopardım kendi hatamla, bir kez de şanzıman kulağı kopardım. Mis gibi keyifli arabaydı. Niye sattım? 2006 model 1.9CDTI aldım, pişman da olmadım açıkçası. Ama çok keyifli tatlı bir araçtır, olabilecek en kötü senaryoları yazdım, durum değerlendirmesi yapıp karar veriniz.
 
vectra b lerin motor sıkıntılı
nasıl yani hocam sıkıntılı derken?? maddi durumlardan ötürü mazda 323 93 model bi araç aldım gerçi aşırı da memnunum ama klima ve abs gibi özellikler+vectranın karizması hala dikkatimi çekiyor:)
 
dostum vectra b muhteşem bir araba ben hayla kullanmaktayım ben gls yi cdx donanımına çıkardım sanruf ve ön yolcu hava yastığı hariç almanyadan hız sabitleme yol bilgisayarı birçok donanım alıp taktık lpg de sorunsuz bir araç 3.5 senedir lpg takılı yılda 1 filtre değişimine gidiyorum benim araç 97 model 98 model ve öncesinde motor elektirik tesisatında kavrulma olayı kronik bendede kavruldu 750 tl ye ankaradan tesisat almıştım kapı tutmaçlarında yırtılma ön cam fitillerinde bozulma kronik sorundur başka hiçbir sorunu yoktur yalovadan bir depo gaz ile 60 65 tl ye doluyor smit tüp ankaraya gitmişliğim kuş adasına gitmişliğim var şehir içi yoğunsa 300 km rahat yapıyor uzun yolda 500 km yi buluyor sormak istediğin ne varsa sorabilirsin benim aracım daha boyanmadı boya takıntım yok komple kavrulmuş şekilde duruyor :) ve ister inan ister inanma 260 ı görmüşlüğüm var lpg de yanlız yol biraz meyilli ve düz uzun bir yol du yalan yok ben aldığımda sensörler çok arıza yapar diyolardı bir kere krank devir sensörü değiştim 70 tl ye o kadar

ben arabamı çok hevesli almış ve birkaç hata yapmıştım
ethem abi savaş abi birde mokia vardı sanırım cengiz abiydi çok yardımcı olmuşlardı 2013 teki mesajlarımız duruyor silmemişim güzel bir anı savaş abi sinan bu yol bilgisayarı seni yiyip bitirecek demişti :)

vectra b lere ecotec motorlara hp güç olarak fazla müdahale edilmiyor motor müsait değil egr iptal ederek biraz güç elde edilebilir bu güce fazla yakıt yakma ile motorun tepkisi orantısız

omegalar muhteşem yanlız doch sfı motor bulmalısınız vectra a larında bazılarında bu motor mevcut çok sağlam motorlar
Motor elektrik tesisatındaki kavrulma olayını tam anlayamadım? motorun sıcaklığından mı kavruluyor? Bide diyelimki tesisatı sıkıntılı,ben bunu almaya kalkarken anlayabilir miyim?bir de şu 750 liraya komple tesisat getirttim demişsnzya merak ettim; tesisat çıkma veya yan sanayi miydi? tesisat denen şey kablo yığını mıdır? tesisatı her usta takabilir mi yani kolay mı sizce yeni tesisat takılması?
şimdiden teşekkrler
 
Şeklini şahsen çok beğeniyorum, ilk arabamdır. Sürüşü keyiflidir, arkadan kayması yok denecek kadar az olmasına rağmen önden inanılmaz kayan bir araba, virajlarda yana yatmaması güven verse de virajı dönme kabiliyeti çok zayıf bir araç, frenleri bir hayli zayıf, ABS sistemi tam bir fiyasko, iptal edip limit fren yapılsa daha verimli çalışıyor. Önü çok rahat, arkası diz boyu sebebiyle dar(bana dar 1.85 boy). Elektrik tesisatı ibretlik narin, üstüne bir de yan sanayi parçayı hiç sevmez, senede bir bozar özellikle eksantrik devir sensörü ve krank devir sensörlerini. Hava akışmetresi ve o2 sensörü de kanserlidir, rölantide çıtır çıtır çalışması gereklidir motorun, kırkırkır şeklinde vuruntulu çalışıyorsa hava akışmetre + o2 sensör cortlamış demektir. Arka burçları yan sanayi alırsan 2 yılda bir değiştirirsin, garç gurç ötme huyu vardır, motor kulağı kırma huyu zaten çok sık görülür, fazla gazlanırsa diferansiyel kırma huyu çok meşhurdur :D Vitesleri fazla kemiklidir, 10km/h den daha hızlı iseniz 1. vitese geçmez :D

Eksik yönlerini sayınca arabayı almanız için herhangi bir sebep yok ancak temizi ile aranızda sıkı bir bağ kurulur, şahsen ben 15 yıl binmiş ilk sahibinden tertemiz olanını aldım. 1 kez eksantrik, 1 kez krank devir sensörü değiştirdim. Bir kez triger kayışı kopardım kendi hatamla, bir kez de şanzıman kulağı kopardım. Mis gibi keyifli arabaydı. Niye sattım? 2006 model 1.9CDTI aldım, pişman da olmadım açıkçası. Ama çok keyifli tatlı bir araçtır, olabilecek en kötü senaryoları yazdım, durum değerlendirmesi yapıp karar veriniz.
sizin senaryoları okyunca adamın alası gelmez:) ama dediğnz gibi en kötüsü için olsa gerek onlar mesela siz kendi aracınzda ufacık bir iki sorun dışında sorun yaşamamışsınz
 
Tavsiye etmem sıkıntılı araçlar uzay kasa opeller... Hemen hemen aynı fiyat aralığında 3-5 daha fazla olan Astra G öneririm
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst