- Katılım
- 25 Tem 2017
- Mesajlar
- 4
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhaba.
Araç;
2007 model opel vectra c
126 bin km’de (45 bin km’dir lpg’li)
z16xep motor kodlu,
5 yıldır kullanıyorum ve periyodik bakımlarını aksatmadan yapıyorum.
tatil dönüşü afyon özdilek kavşağına yaklaşırken felç olan dönüş trafiğinin uzun kuyruğunda dur-kalk derken hararet göstergesi yükselmeye ve su eksik ikaz lambası yanmaya başladı. (İkaz lambası 2-3 ay evvel de yanmıştı su ilave etmiştim.) Emniyet şeridine çekip motorun soğumasını bekleyip su doldurdum. Tam özdilek-afium kavşağı ışıklarda beklerken hararet yine yükselmeye başladı. Hemen afium otoparkına geçip motorun soğumasını bekledim. Yine su doldurdum ve hareket ettim. afium otoparktan daha çıkamadan su eksik ikaz lambası yandı hemen indim. 1 dakika evvel doldurduğum 1.5 litre su yoktu, bitmişti ve henüz 50 metre gitmemiştim. Sinirle bir daha su doldurdum. Bu arada tüm bu aşamalarda eğilip motorun altına bakıyorum birkaç damladan başka bir şey yok….
Kütahya girişine kadar bir şey olmadı derken hararet yine yükselmeye başladı lamba yandı. İlk istasyona girip su doldurdum. Olayın geçtiği tarih 9 temmuz. O günden bugüne gram su eksilmedi.
Ama şöyle bir durum oldu. 160-200 km hız aralığında antalya’ya gidip geldim.500 km yol. Normalde 90’da kilitlenmesi gereken hararet göstergesi 80’i dahi geçmedi. Yokuş aşağı ayağımı gazdan çektiğim yerlerde ise 70’e kadar geriledi. İnternetten yaptığım araştırmalarda olağan şüpheliler olarak conta, devirdaim pompası ve termostat çıktı karşıma. Ama en son 160-200 km hızlık Antalya yolculuğum esnasında hayatımda gördüğüm en hareketli hararet göstergesi termostatta karar kılmama sebep oldu. usta da hem fikirdi. Cumartesi günü 22 temmuz, Pierburg marka termostatın yanı sıra sanayiye bir daha gel git yapmayayım diye normalde sonbaharda yaptırdığım tüm filtreler (GM Marka) ve yağ değişimini de (Elf 10w-40) yaptık. Bir hafta sonra da gel antifiriz ekleriz dedi.
Sorunun geçmiş olmasını umut ediyorum ama hararet göstergesi arabayı aldığım günden bugüne 5 yıldır, tam 89 buçuktan 90 üzerinde kilitli bir pozisyonda duruyorken şimdi 91 buçuktan 92 üzerinde kilitli duruyor. Yani artık 90’ı geçmiş bir şekilde sağ tarafında duruyor. Bu teknik açıdan bir sıkıntı mıdır? Zira benim açımdan alışık olmadığım bir görüntü olması dolayısıyla psikolojik olarak bir sıkıntı… buna sebep her ne kadar üzerinde z16xep motor kodu yazıyor olsa da pierburg isminde ilk defa duyduğum termostat markası mıdır? (internetten baktım fiyat itibariyle GM ile neredeyse eşdeğer) Veya her zaman gittiğim ustanın kendi chevrolet aracına takıp uygun olmadığını görüp tekrar sökerek bana da bunu samimiyetiyle anlatarak takmış olması mıdır? Veya bununla ilgili ince bir ayar var mıdır? Veya başka bir sorun mu vardır?...
Araç;
2007 model opel vectra c
126 bin km’de (45 bin km’dir lpg’li)
z16xep motor kodlu,
5 yıldır kullanıyorum ve periyodik bakımlarını aksatmadan yapıyorum.
tatil dönüşü afyon özdilek kavşağına yaklaşırken felç olan dönüş trafiğinin uzun kuyruğunda dur-kalk derken hararet göstergesi yükselmeye ve su eksik ikaz lambası yanmaya başladı. (İkaz lambası 2-3 ay evvel de yanmıştı su ilave etmiştim.) Emniyet şeridine çekip motorun soğumasını bekleyip su doldurdum. Tam özdilek-afium kavşağı ışıklarda beklerken hararet yine yükselmeye başladı. Hemen afium otoparkına geçip motorun soğumasını bekledim. Yine su doldurdum ve hareket ettim. afium otoparktan daha çıkamadan su eksik ikaz lambası yandı hemen indim. 1 dakika evvel doldurduğum 1.5 litre su yoktu, bitmişti ve henüz 50 metre gitmemiştim. Sinirle bir daha su doldurdum. Bu arada tüm bu aşamalarda eğilip motorun altına bakıyorum birkaç damladan başka bir şey yok….
Kütahya girişine kadar bir şey olmadı derken hararet yine yükselmeye başladı lamba yandı. İlk istasyona girip su doldurdum. Olayın geçtiği tarih 9 temmuz. O günden bugüne gram su eksilmedi.
Ama şöyle bir durum oldu. 160-200 km hız aralığında antalya’ya gidip geldim.500 km yol. Normalde 90’da kilitlenmesi gereken hararet göstergesi 80’i dahi geçmedi. Yokuş aşağı ayağımı gazdan çektiğim yerlerde ise 70’e kadar geriledi. İnternetten yaptığım araştırmalarda olağan şüpheliler olarak conta, devirdaim pompası ve termostat çıktı karşıma. Ama en son 160-200 km hızlık Antalya yolculuğum esnasında hayatımda gördüğüm en hareketli hararet göstergesi termostatta karar kılmama sebep oldu. usta da hem fikirdi. Cumartesi günü 22 temmuz, Pierburg marka termostatın yanı sıra sanayiye bir daha gel git yapmayayım diye normalde sonbaharda yaptırdığım tüm filtreler (GM Marka) ve yağ değişimini de (Elf 10w-40) yaptık. Bir hafta sonra da gel antifiriz ekleriz dedi.
Sorunun geçmiş olmasını umut ediyorum ama hararet göstergesi arabayı aldığım günden bugüne 5 yıldır, tam 89 buçuktan 90 üzerinde kilitli bir pozisyonda duruyorken şimdi 91 buçuktan 92 üzerinde kilitli duruyor. Yani artık 90’ı geçmiş bir şekilde sağ tarafında duruyor. Bu teknik açıdan bir sıkıntı mıdır? Zira benim açımdan alışık olmadığım bir görüntü olması dolayısıyla psikolojik olarak bir sıkıntı… buna sebep her ne kadar üzerinde z16xep motor kodu yazıyor olsa da pierburg isminde ilk defa duyduğum termostat markası mıdır? (internetten baktım fiyat itibariyle GM ile neredeyse eşdeğer) Veya her zaman gittiğim ustanın kendi chevrolet aracına takıp uygun olmadığını görüp tekrar sökerek bana da bunu samimiyetiyle anlatarak takmış olması mıdır? Veya bununla ilgili ince bir ayar var mıdır? Veya başka bir sorun mu vardır?...