Vialle Sıvı Püskürtmeli Yeni LPG Sistemi Taktıran Var mı?

Yeni insignia ve astralar için bu sistem kullanılmakta.... Ama ne nerece sağlıklı zamanla göreceğiz. :)
 
arkadaşlar konuyu bir güncelleyelim. bu vialle sistemini taktıran var mı? veya çevresinde bu sistemi kullananlar varsa izlenimlerini paylaşabilir mi? TSİ motorda uyumu nedir? astra j'lerde uyumu nedir? bilen varsa paylaşalım lütfen...
 
Konuyu ben açmışım 2010'da ve o zamanki arabaya takmadan sattım :) 3 sene geçti ve dün itibariyle mevcut aracıma normal sıralı sistem taktırdım daha yeni.

Bu sıvı lpg'li sistemler, direk enjeksiyonlu motorlar için bilhassa geliştirilmiş bir sistem. Tsi, fsi, Hyundai'nin gdi, ve diğer direk enjeksiyonlu motorlara uygunlanıyor. Bu motorlarda manifold besleme yoktur, enjektörler direk yanma odasının içine yüksek basınçla püskürtme yapar. LPG dönüşümünde bu kitler kullanılıyor bu tip motorlarda. Montaj maliyeti daha yüksek(markasına göre değişiyor 3500-5000 gibi rakamlar duyuyorum) ve tasarruf oranı daha düşük.
Çünkü belirli aralıklarla benzin püskürterek enjektörlerin soğutulması gerekiyor. (Bu arada aracın kendi enjektörleri kullanılıyor lpg püskürtmek için).

Direk enjeksiyon olmayan manifolt beslemeli motorlar için maliyet ve performans açısından gereksiz bir sistem.
Mevcut Opel'in turbo motorları da A14NET ve A16LET manifolt beslemeli olduğu için bunlara da uygulanmıyor. Yeni geliştirilen SIDI ecotec motorlar direk enjeksiyonlu. Uyumuna göre onlara uygulanabilir belki.

Lpg montajı açısından direk enjeksiyon teknolojisinin, kullanıcılara getirdiği böyle bir dezavantajı var.
 
Konuyu ben açmışım 2010'da ve o zamanki arabaya takmadan sattım :) 3 sene geçti ve dün itibariyle mevcut aracıma normal sıralı sistem taktırdım daha yeni.

Bu sıvı lpg'li sistemler, direk enjeksiyonlu motorlar için bilhassa geliştirilmiş bir sistem. Tsi, fsi, Hyundai'nin gdi, ve diğer direk enjeksiyonlu motorlara uygunlanıyor. Bu motorlarda manifold besleme yoktur, enjektörler direk yanma odasının içine yüksek basınçla püskürtme yapar. LPG dönüşümünde bu kitler kullanılıyor bu tip motorlarda. Montaj maliyeti daha yüksek(markasına göre değişiyor 3500-5000 gibi rakamlar duyuyorum) ve tasarruf oranı daha düşük.
Çünkü belirli aralıklarla benzin püskürterek enjektörlerin soğutulması gerekiyor. (Bu arada aracın kendi enjektörleri kullanılıyor lpg püskürtmek için).

Direk enjeksiyon olmayan manifolt beslemeli motorlar için maliyet ve performans açısından gereksiz bir sistem.
Mevcut Opel'in turbo motorları da A14NET ve A16LET manifolt beslemeli olduğu için bunlara da uygulanmıyor. Yeni geliştirilen SIDI ecotec motorlar direk enjeksiyonlu. Uyumuna göre onlara uygulanabilir belki.

Lpg montajı açısından direk enjeksiyon teknolojisinin, kullanıcılara getirdiği böyle bir dezavantajı var.

Siz tasarruf az demişsiniz ama üreticiler tasarrufun normal LPG sistemlerine göre daha fazla olduğunu savunuyor , ayrıca benzin puskurtme gibi bir durum yok , aksine LPG den benzine , benzinden LPG ye geçişler markaya göre 3-5 dakika arası sürüyor . Zaten aynı enjektoru kullandıklarından kütük benzinle dolmadan silindir icine benzin puskurtemez.

LPDi sizinde dediğiniz gibi , sadece direk enjeksiyonlu motorla uygulanıyor , ama LPi denen yine sıvı puskurtmeli konvansiyonel sistem var , buda enjektorleri manifolda bağlı olan araçların sıvı puskurtmeli LPG sistemi , çok pahalı o yüzden yaptirmamistim ben , İstanbul da o zaman TEMSA distribütörü iken yerinde görmeye gitmiştim .
 
bende araştırdım zamanında ama şimdi yavaş yavaş yaygınlaşıyor. opelde pek duymadım ama TSİ motorlarda baya kullanan var. uzun zamanda durumu nedir. zarar vs ne gibi şeyler gösteriyor zaman bunu çok merak ediyorum. tasarruf olayında yanlışınız var. sıralı sisteme nazaran daha tasarruflu bu sistem. %40-45 arası olduğu söyleniyor. benzin durumu hiç yok. araç direk lpg ile çalışıyor ve ilerliyor. subap sorunu vs yaşayan duyamadım onu merak ediyorum. ancak araç ilk çalışmada biraz geç çalıştığını söyleyenler var. benim duyduklarım bildiklerim bunlar.
 
Siz tasarruf az demişsiniz ama üreticiler tasarrufun normal LPG sistemlerine göre daha fazla olduğunu savunuyor , ayrıca benzin puskurtme gibi bir durum yok , aksine LPG den benzine , benzinden LPG ye geçişler markaya göre 3-5 dakika arası sürüyor . Zaten aynı enjektoru kullandıklarından kütük benzinle dolmadan silindir icine benzin puskurtemez.
.

Kit markaların farklı uygulamaları olabilir, ayrıca incelemek gerekir. Ama örnek vermek gerekirse vw tsi motorlar için durum böyle. Belirli aralıklarla gaz geçişi kesiliyor ve tamamen benzinle çalışıyor, sonra tekrar gaza geçiş. Bundan dolayı tasarruf konvansiyonel motorlara göre daha az.
 
Kit markaların farklı uygulamaları olabilir, ayrıca incelemek gerekir. Ama örnek vermek gerekirse vw tsi motorlar için durum böyle. Belirli aralıklarla gaz geçişi kesiliyor ve tamamen benzinle çalışıyor, sonra tekrar gaza geçiş. Bundan dolayı tasarruf konvansiyonel motorlara göre daha az.

Turabi bey konu başlığı vialle olduğu için Vialle den bahsediyorsak eğer, maalesef dediğiniz olay yok, LPG - Benzin arası geçiş tam 5 dk sürüyor, pompanın stop edip kütükler arası geçişin sağlanması hattın boşalıp tamamen benzine geçiş 5 dk sürüyor. Diğer markaların durumlarını bilmiyorum ama VW 1.4 TSI motorlu sriccoo için Temsa sonrası yeni distribütörün donanımhaber forum sistesinde savunduğu şey %55 tasarruf. Kendisi bunlarla ilgili resimler ve videolar paylaşıyor.

Kolay gelsin
 
konuyla ilgili biraz araştırma yaptım iki firmayla görüştüm vialle ve gasitaly aynı sistemleri kullanıyorlar ve peşin 3000 lira fiyat verdiler ayrıca dönüşüm yapılan araçları inceleyebileceğimizi ve müşteri telefonlarını da verebileceklerini belirttiler insignia ve cruze gibi araçlarda sorun yaşamadıklarını özellikle belirttiler youtube de gasitaly nin montaj videosu mevcut lsi sıvı sistem yazınca çıkıyor
 
Geri
Üst