- Katılım
- 6 Tem 2010
- Mesajlar
- 353
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
Yeni insignia ve astralar için bu sistem kullanılmakta.... Ama ne nerece sağlıklı zamanla göreceğiz.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Konuyu ben açmışım 2010'da ve o zamanki arabaya takmadan sattım 3 sene geçti ve dün itibariyle mevcut aracıma normal sıralı sistem taktırdım daha yeni.
Bu sıvı lpg'li sistemler, direk enjeksiyonlu motorlar için bilhassa geliştirilmiş bir sistem. Tsi, fsi, Hyundai'nin gdi, ve diğer direk enjeksiyonlu motorlara uygunlanıyor. Bu motorlarda manifold besleme yoktur, enjektörler direk yanma odasının içine yüksek basınçla püskürtme yapar. LPG dönüşümünde bu kitler kullanılıyor bu tip motorlarda. Montaj maliyeti daha yüksek(markasına göre değişiyor 3500-5000 gibi rakamlar duyuyorum) ve tasarruf oranı daha düşük.
Çünkü belirli aralıklarla benzin püskürterek enjektörlerin soğutulması gerekiyor. (Bu arada aracın kendi enjektörleri kullanılıyor lpg püskürtmek için).
Direk enjeksiyon olmayan manifolt beslemeli motorlar için maliyet ve performans açısından gereksiz bir sistem.
Mevcut Opel'in turbo motorları da A14NET ve A16LET manifolt beslemeli olduğu için bunlara da uygulanmıyor. Yeni geliştirilen SIDI ecotec motorlar direk enjeksiyonlu. Uyumuna göre onlara uygulanabilir belki.
Lpg montajı açısından direk enjeksiyon teknolojisinin, kullanıcılara getirdiği böyle bir dezavantajı var.
Siz tasarruf az demişsiniz ama üreticiler tasarrufun normal LPG sistemlerine göre daha fazla olduğunu savunuyor , ayrıca benzin puskurtme gibi bir durum yok , aksine LPG den benzine , benzinden LPG ye geçişler markaya göre 3-5 dakika arası sürüyor . Zaten aynı enjektoru kullandıklarından kütük benzinle dolmadan silindir icine benzin puskurtemez.
.
Kit markaların farklı uygulamaları olabilir, ayrıca incelemek gerekir. Ama örnek vermek gerekirse vw tsi motorlar için durum böyle. Belirli aralıklarla gaz geçişi kesiliyor ve tamamen benzinle çalışıyor, sonra tekrar gaza geçiş. Bundan dolayı tasarruf konvansiyonel motorlara göre daha az.