vitesi uygun devirde artırmak veya düşümek ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan erberk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
motoru dinlemek lazım bence rahat kalktığını hissedersiniz yoksa düşürmek gereklidir fakat opel bazen 2. vitesle yediği kalkışı bazen yemiyor 1.vitese de geçmiyo zaten:D
 
tamamen kullandığınız aracın vites oranlarına ve motor hacmine bağlı olarak değişkendir.

3000 devir vites değişimi için çoğu araçta idealdir.- benzinli-
1.vites kalkış için tasarlanmış dişli oranına sahiptir.
2 ve 3. vitesler ara hızlanma vitesleri olarak kullanılır
4.vites maksimum hızlanma vitesidir ( en iyi verime sahiptir )
5.vites ise(5 vitesli modeller için - genel olarak son vites diyelim ) ekonomi vitesidir. 4.vitesten çok da fazla fark yaratacak hıza ulaşamazsınız ancak büyük dişli oranı sebebiyle motor devrini rahatlatarak yakıt sarfiyatını azaltır.

yakıt ekonomisi için ( şanzumanda ) yapılması gerekenler;
-kalkıştan sonra 2500 devir civarında 2. vitese geçilmeli
-vites değişimi seri yapılmamalı
-gaz pedalına ani tepkiler verilerek konum değişikliği yapılmamalı
-araç boş viteste kullanılmamalı ( yokuş aşağı vs )
 
tamamen kullandığınız aracın vites oranlarına ve motor hacmine bağlı olarak değişkendir.

3000 devir vites değişimi için çoğu araçta idealdir.- benzinli-
1.vites kalkış için tasarlanmış dişli oranına sahiptir.
2 ve 3. vitesler ara hızlanma vitesleri olarak kullanılır
4.vites maksimum hızlanma vitesidir ( en iyi verime sahiptir )
5.vites ise(5 vitesli modeller için - genel olarak son vites diyelim ) ekonomi vitesidir. 4.vitesten çok da fazla fark yaratacak hıza ulaşamazsınız ancak büyük dişli oranı sebebiyle motor devrini rahatlatarak yakıt sarfiyatını azaltır.

yakıt ekonomisi için ( şanzumanda ) yapılması gerekenler;
-kalkıştan sonra 2500 devir civarında 2. vitese geçilmeli
-vites değişimi seri yapılmamalı
-gaz pedalına ani tepkiler verilerek konum değişikliği yapılmamalı
-araç boş viteste kullanılmamalı ( yokuş aşağı vs )
:good::good::good::good::good::good:
 
ewt paylaşımın icin sagul
 
benim kafam bozuk olunca vallahi 6 binden atıyorum 2 ye..zaten
6 binde de 50km hıza ulasıyor onun için şehir içinde kafam bozuk
olunca 2.vitesi kullanmıyorum:D
 
birde şu öneriyi sunmak istiyorum size..2.vites 1000 devire geldiyse aracınız ve gaza hafifce dokundugunuzda araba tıkanıyor ise..yani onu çok rahat bir şekilde hissedersiniz sanki bogulur gibi olur ama stop etmeden devam eder bu durum oldugunda kesinlikle 1.vitese alın biraz devir yükseldikden sonra 2.vitese atın..çünkü baskı balatadan yiyor ve çabuk bitmesine neden oluyor..1000 devir ve altı ölü bir devirdir..2.vitesde araba oldukça zorlanır..gurgırr tarzı sadece sizin araba içerisinde duyabileceginiz bir ses yapar motor zorlanma sesi..turbolu araçlarda 2300 den sonra turbo doldugu için araç kendisini ancak bulur..benzinli araçlarda da bir nevi aynı şekildedir..arabayı vites zorlayışınızda baskı balatanın eridigini unutmayın..bu aynı şekilde 6 devirde vites atmak ani kalkışlar , pati çekmek vs gibi herşey baskı balataya zarar veriri
 
Gerçekte önemli bir konu bu bencede benim de şöyle bir sorum var aracaı sürekli yüksek vitesle yada düşük devir ile kullanmak bir sıkıntı yaratırmı ne dersiniz?
 
Geri
Üst