motoru dinlemek lazım bence rahat kalktığını hissedersiniz yoksa düşürmek gereklidir fakat opel bazen 2. vitesle yediği kalkışı bazen yemiyor 1.vitese de geçmiyo zaten
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
:good::good::good::good::good::good:tamamen kullandığınız aracın vites oranlarına ve motor hacmine bağlı olarak değişkendir.
3000 devir vites değişimi için çoğu araçta idealdir.- benzinli-
1.vites kalkış için tasarlanmış dişli oranına sahiptir.
2 ve 3. vitesler ara hızlanma vitesleri olarak kullanılır
4.vites maksimum hızlanma vitesidir ( en iyi verime sahiptir )
5.vites ise(5 vitesli modeller için - genel olarak son vites diyelim ) ekonomi vitesidir. 4.vitesten çok da fazla fark yaratacak hıza ulaşamazsınız ancak büyük dişli oranı sebebiyle motor devrini rahatlatarak yakıt sarfiyatını azaltır.
yakıt ekonomisi için ( şanzumanda ) yapılması gerekenler;
-kalkıştan sonra 2500 devir civarında 2. vitese geçilmeli
-vites değişimi seri yapılmamalı
-gaz pedalına ani tepkiler verilerek konum değişikliği yapılmamalı
-araç boş viteste kullanılmamalı ( yokuş aşağı vs )