Arkadaşlar sonunda xenonlarıma kavuştum 8000 Kalwin taktım renk ve gece görüş süper oldu montajınıda kendim yaptım cam farda xenon olmaz diyenlere inat birde resim koydum ileride daha detaylı resimler eklicem
İnce ballastlı 8000 K Kitimiz elimize geçer geçmez ilk denememizi dışarda yaptık renk süper tam istediğim gibi beyaz ama mavimsi beyaz arabada çok güzel duruyor 8000K
İlk olarak sol fardan başladım hava filtresini ve üst kapağını ve borusunu hava debimetrenin önünden kelepçeyi gevşetip debi metrede dahil iki soketide söküp komple çıkarttım amman dikkat bunlar sökükken sakın kontağı açmayın yada marşa basmayın arıza varmış gibi algılar ECU Ballastlar için en ideal yerhava filtresi kutusunun arkasındaydı. Ballastların ince olmasıda çok güzel oldu kalın ballastlardan olsaydı oraya sığmazdı. Daha sonra ballastı kitin içinden çıkan ballastlar için konmuş olan çift tarafalı bant ile kaportaya bi güzel yapıştırdım taş gibi oldu. Ballast ile işim bittikten sonra sıra ampule geldi. Eski ampulümü söktükten sonra hemen takmıyoruz tabiki xenonlarımızı önce eski sistemimizde takılı olan toz-su kapaklarını xenonlarımız içinde kullanıcaz. Xenon ampulümüz üzerindeki lastiğin çapına göre orjinal lastiklerimize tam ortadan delik açıcaz yaklaşık 2.5 cm civarında bu işlemleri yaparken xenon ampulümüzü şeffaf kutusundan çıkartmamak daha iyi olur daha sonra eski ampullerimize giren soketten ballast iiçin 12 V + - elektrik alıcaz + - çok önemli multi metre ile ölçüp emin olmak gerek. Ölçümlerimizi yapıp 12 v + - kutbundan emin olduktan sonra ballastların sokete uyumlu olan fişlerini takıyoruz ve izole bant ile biraz sarıyoruz ampulümüzü güzelce oturtup kapağımızı kapatıyoruz son olarak soketleri birleştirip kablo fazlalarını kitten çıkan çırt kelepçe ile topluyoruz ve test ediyoruz.
ARADAKİ FARKI BİRDE SİZ YORUMLAYIN
Xenon ile Halogen Farklılıkları Ortada
Üstteki resimdede gördüğünüz gibi xenonun lastik kısmını eski sistemimizin lastik kapağına monte ettim
Sıra geldi sağ tarafa ballast için en iyi yeri bulmaya ben hemen akünün önünde duran bi role kutusu var ona çift taraflı bant ile yapıştırdım bikaç yer daha vardı yapılabilecek ama burası kolayıma geldi. Ballastı yapıştırdıktan sonra sıra geldi ampulü takmaya işin en can sıkıcı kısmıda burası oldu aküden dolayı zaten orayı el girmiyor gibi bişey o yüzden aküyü sökmeden olmuyor. Aküyü sökerek devam ediyoruz. Eski ampullerimizi söküp alıyoruz veyine butaraf içinde aynı şeklide eski ampullerimize giren soketten ballast iiçin 12 V + - elektrik alıcaz + - çok önemli multi metre ile ölçüp emin olmak gerek. Ölçümlerimizi yapıp 12 v + - kutbundan emin olduktan sonra ballastların sokete uyumlu olan fişlerini takıyoruz ve izole bant ile biraz sarıyoruz çünkü soket içerde kalıcak çıkabilir yada kısa devreye sebebiyet verebilir. Daha sonra ampulümüzü yerine güzelce oturduğundan emin olup kapağımızı kapıyoruz aküyü yerine koyup bağlantılarını yapıyoruz. Xenonumuzun soket bağlantılarını yaptıktan sonra Yine cırt kelepçe ile fazlalıkları toplayıp role kutusunu yerine oturtuyoruz ve işimiz bitiyor Xenon sürüşünün keyfini çıkarıyoruz.
Bu resmi akşam çektim ama az daha aydınlıktada arabayla birlikte ve dahada detaylı resimleri en yakın zamanda eklicem gerçektende xenonlarla araba bambaşka oluyor farklı bir karakter kazanıyor tavsiye ederim anlatıldığı gibi karşıdan geleninde gözlerini falan çok fazla abartılacak kadar almıyor ayarları iyi ise ama şeffaflar gerçekten çok göz alıyor.
İnce ballastlı 8000 K Kitimiz elimize geçer geçmez ilk denememizi dışarda yaptık renk süper tam istediğim gibi beyaz ama mavimsi beyaz arabada çok güzel duruyor 8000K
İlk olarak sol fardan başladım hava filtresini ve üst kapağını ve borusunu hava debimetrenin önünden kelepçeyi gevşetip debi metrede dahil iki soketide söküp komple çıkarttım amman dikkat bunlar sökükken sakın kontağı açmayın yada marşa basmayın arıza varmış gibi algılar ECU Ballastlar için en ideal yerhava filtresi kutusunun arkasındaydı. Ballastların ince olmasıda çok güzel oldu kalın ballastlardan olsaydı oraya sığmazdı. Daha sonra ballastı kitin içinden çıkan ballastlar için konmuş olan çift tarafalı bant ile kaportaya bi güzel yapıştırdım taş gibi oldu. Ballast ile işim bittikten sonra sıra ampule geldi. Eski ampulümü söktükten sonra hemen takmıyoruz tabiki xenonlarımızı önce eski sistemimizde takılı olan toz-su kapaklarını xenonlarımız içinde kullanıcaz. Xenon ampulümüz üzerindeki lastiğin çapına göre orjinal lastiklerimize tam ortadan delik açıcaz yaklaşık 2.5 cm civarında bu işlemleri yaparken xenon ampulümüzü şeffaf kutusundan çıkartmamak daha iyi olur daha sonra eski ampullerimize giren soketten ballast iiçin 12 V + - elektrik alıcaz + - çok önemli multi metre ile ölçüp emin olmak gerek. Ölçümlerimizi yapıp 12 v + - kutbundan emin olduktan sonra ballastların sokete uyumlu olan fişlerini takıyoruz ve izole bant ile biraz sarıyoruz ampulümüzü güzelce oturtup kapağımızı kapatıyoruz son olarak soketleri birleştirip kablo fazlalarını kitten çıkan çırt kelepçe ile topluyoruz ve test ediyoruz.
ARADAKİ FARKI BİRDE SİZ YORUMLAYIN
Xenon ile Halogen Farklılıkları Ortada
Üstteki resimdede gördüğünüz gibi xenonun lastik kısmını eski sistemimizin lastik kapağına monte ettim
Sıra geldi sağ tarafa ballast için en iyi yeri bulmaya ben hemen akünün önünde duran bi role kutusu var ona çift taraflı bant ile yapıştırdım bikaç yer daha vardı yapılabilecek ama burası kolayıma geldi. Ballastı yapıştırdıktan sonra sıra geldi ampulü takmaya işin en can sıkıcı kısmıda burası oldu aküden dolayı zaten orayı el girmiyor gibi bişey o yüzden aküyü sökmeden olmuyor. Aküyü sökerek devam ediyoruz. Eski ampullerimizi söküp alıyoruz veyine butaraf içinde aynı şeklide eski ampullerimize giren soketten ballast iiçin 12 V + - elektrik alıcaz + - çok önemli multi metre ile ölçüp emin olmak gerek. Ölçümlerimizi yapıp 12 v + - kutbundan emin olduktan sonra ballastların sokete uyumlu olan fişlerini takıyoruz ve izole bant ile biraz sarıyoruz çünkü soket içerde kalıcak çıkabilir yada kısa devreye sebebiyet verebilir. Daha sonra ampulümüzü yerine güzelce oturduğundan emin olup kapağımızı kapıyoruz aküyü yerine koyup bağlantılarını yapıyoruz. Xenonumuzun soket bağlantılarını yaptıktan sonra Yine cırt kelepçe ile fazlalıkları toplayıp role kutusunu yerine oturtuyoruz ve işimiz bitiyor Xenon sürüşünün keyfini çıkarıyoruz.
Bu resmi akşam çektim ama az daha aydınlıktada arabayla birlikte ve dahada detaylı resimleri en yakın zamanda eklicem gerçektende xenonlarla araba bambaşka oluyor farklı bir karakter kazanıyor tavsiye ederim anlatıldığı gibi karşıdan geleninde gözlerini falan çok fazla abartılacak kadar almıyor ayarları iyi ise ama şeffaflar gerçekten çok göz alıyor.
Son düzenleme: