Yahu gerçekten Opel'i çok seviyorum!

Opel motoru sıcağı ve uzun yolu sever derler, motoru diğerleri gibi alüminyum değil dökümdür derler, kaportası sağlamdır derler, ve bunlar geleneksel olarak böyle bilinir ve tüm bunlar doğal olarak opeli bilene farklı düşünceler sağlar ve sonuç olarak hepimiz birazda bunların etkisi ile bakarız opele.

Bunlar gerçektende eski opeller için doğrudur

örneğin 1970 lerde neredeyse diğer tüm avrupalı otomobil üreticileri alüminyum üst kapağa geçmiş oldukları halde opel döküm kapakta ısrar etmişti ve döküm kapağın alüminyuma göre bazı dezavantajları olsada sonuçta dökümün ısınınca iyi verim verme ve daha yüksek hararete dayanma gibi avantajları nedeniyle opel motorları aşırı sağlam olarak ünlenmişti hatta opelde general motor vardır gibi ifadeler ile öğünülen bir durum oluşmuştu. Gerçektende o zamanlarda opel motorları basit ama aşırı sağlamdı yine aynı şekilde opel önden çekişe geçmemek içinde ısrar etmişti bu yüzden rakibi golf 1974 te önden çekişe geçtiği halde opel kadett ilk defa 1980 de önden çekişli olarak üretildi ve alüminyum bir üst kapağa sahip oldu, opelin 8 valf olarak üretilen bu ilk alüminyum motorları da eski motorları gibi çok başarılı oldu arıza yapmadılar ve az yaktılar, daha sonra 16V c kodlu motorlar üretilince bu defa opel rakipleri içinde aynı hacimdeki en güçlü motorları üretmeye başlamış oldu çünkü o devirde ne mercedes ne bmw ne vw nede alfa ve diğerleri 2000 cc bir opel sfi ile baş edemiyorlardı, Daha sonra opel ecotec motorları çıkardı ve o tarihten sonra geleneksel opel sorunsuzluğuna gölge düştü ve aynı zamanda sırf sorunsuzluk değil ecotec ile birlikte motor güçlerde aşağı çekildiği için motor alanında opel liderliği her iki alanda da sona ermiş oldu.

Fakat opel buna karşılık kaportanın sağlamlığı ve sacının kalınlığından o zamanda ödün vermedi, Bugün opelin en büyük özelliği kazıkçı olmamasıdır çünkü arkadaşlar ne sorun yaşarlarsa yaşasınlar opel parasının hakkını veren en iyi otomobillerden biridir sorun olarak japonlar kadar sorunsuz değildir ama onlardan daha konforludur ve kaza anında daha güvenilirdir ve içeriye onlar kadar ses almaz, mercedes kadar sağlam bir kaportası vardır ve sacı her dönem vw den kalın olmuştur parmakla basınca teneke gibi esneyen bir kaporta opelde hiç olmamıştır, Opele iyi bakarsanız ondan bir mercedes dayanıklılığı ve en azından da bir vw konforu alırsınız. Ama bunlar için onlar kadar ödemezsiniz

Bunlar opeli sevmek için iyi nedenlerdir.


kardeşim eline sağlık.bu forumda okuduğum en kaliteli ve objektif yorum.


teşekkür ederim.
Syg,
 
Opel motoru sıcağı ve uzun yolu sever derler, motoru diğerleri gibi alüminyum değil dökümdür derler, kaportası sağlamdır derler, ve bunlar geleneksel olarak böyle bilinir ve tüm bunlar doğal olarak opeli bilene farklı düşünceler sağlar ve sonuç olarak hepimiz birazda bunların etkisi ile bakarız opele.

Bunlar gerçektende eski opeller için doğrudur

örneğin 1970 lerde neredeyse diğer tüm avrupalı otomobil üreticileri alüminyum üst kapağa geçmiş oldukları halde opel döküm kapakta ısrar etmişti ve döküm kapağın alüminyuma göre bazı dezavantajları olsada sonuçta dökümün ısınınca iyi verim verme ve daha yüksek hararete dayanma gibi avantajları nedeniyle opel motorları aşırı sağlam olarak ünlenmişti hatta opelde general motor vardır gibi ifadeler ile öğünülen bir durum oluşmuştu. Gerçektende o zamanlarda opel motorları basit ama aşırı sağlamdı yine aynı şekilde opel önden çekişe geçmemek içinde ısrar etmişti bu yüzden rakibi golf 1974 te önden çekişe geçtiği halde opel kadett ilk defa 1980 de önden çekişli olarak üretildi ve alüminyum bir üst kapağa sahip oldu, opelin 8 valf olarak üretilen bu ilk alüminyum motorları da eski motorları gibi çok başarılı oldu arıza yapmadılar ve az yaktılar, daha sonra 16V c kodlu motorlar üretilince bu defa opel rakipleri içinde aynı hacimdeki en güçlü motorları üretmeye başlamış oldu çünkü o devirde ne mercedes ne bmw ne vw nede alfa ve diğerleri 2000 cc bir opel sfi ile baş edemiyorlardı, Daha sonra opel ecotec motorları çıkardı ve o tarihten sonra geleneksel opel sorunsuzluğuna gölge düştü ve aynı zamanda sırf sorunsuzluk değil ecotec ile birlikte motor güçlerde aşağı çekildiği için motor alanında opel liderliği her iki alanda da sona ermiş oldu.

Fakat opel buna karşılık kaportanın sağlamlığı ve sacının kalınlığından o zamanda ödün vermedi, Bugün opelin en büyük özelliği kazıkçı olmamasıdır çünkü arkadaşlar ne sorun yaşarlarsa yaşasınlar opel parasının hakkını veren en iyi otomobillerden biridir sorun olarak japonlar kadar sorunsuz değildir ama onlardan daha konforludur ve kaza anında daha güvenilirdir ve içeriye onlar kadar ses almaz, mercedes kadar sağlam bir kaportası vardır ve sacı her dönem vw den kalın olmuştur parmakla basınca teneke gibi esneyen bir kaporta opelde hiç olmamıştır, Opele iyi bakarsanız ondan bir mercedes dayanıklılığı ve en azından da bir vw konforu alırsınız. Ama bunlar için onlar kadar ödemezsiniz

Bunlar opeli sevmek için iyi nedenlerdir.



abi bu yazıyı site girişine koyalım NEDEN OPEL? başlığı altında:):rolleyes:
 
Boya kalitesini kesinlikle yükseltmeleri lazım. En ufak bir taş sıçrama(ağırlıklı olarak ön kaput ve gövdenin muhtelif yerlerine) ve sıçratmasında(çamurluk iç kenarlarına), aracın boyası kopuveriyor.
Maalesef sadece "iyi" demekle iyileştiremiyoruz bazı şeyleri. Üstelik; iyi olan yanlarına da zaten "iyi" demekteyiz.
Yüzeyin genişlediği yerlerde alüminyum(ön kaput), diğer bölgelerde galvanizli sac kullanma ile, burulma katsayısı kendilerinde saklı bir sac ile tüm kaportayı dönme çok farklı bir olay.
Sac olayı uzmanlık ve detay isteyen bir konu fakat boya olayındaki zaafiyetin fark edilmemesi ilginç.
İyi deyince aklıma geldi: "Opel'ler, tok gider, izinde gider, çok fazla modüler parça kullanıldığı için işçiliği kolaydır".
 
Son düzenleme:
Boya kalitesini kesinlikle yükseltmeleri lazım. En ufak bir taş sıçrama(ağırlıklı olarak ön kaput ve gövdenin muhtelif yerlerine) ve sıçratmasında(çamurluk iç kenarlarına), aracın boyası kopuveriyor.
Maalesef sadece "iyi" demekle iyileştiremiyoruz bazı şeyleri. Üstelik; iyi olan yanlarına da zaten "iyi" demekteyiz.
Yüzeyin genişlediği yerlerde alüminyum(ön kaput), diğer bölgelerde galvanizli sac kullanma ile, burulma katsayısı kendilerinde saklı bir sac ile tüm kaportayı dönme çok farklı bir olay.
Sac olayı uzmanlık ve detay isteyen bir konu fakat boya olayındaki zaafiyetin fark edilmemesi ilginç.
İyi deyince aklıma geldi: "Opel'ler, tok gider, izinde gider, çok fazla modüler parça kullanıldığı için işçiliği kolaydır".

Boyaya takmışsınız ama bence opelin boyası sorunlu olmadığı gibi vw nin boyası içinde opelden iyi denemez, çünkü vw zaten şu sıralar özellikle boyasından şikayet alıyor ;) Ayrıca Opel özelikle kaporta ve şasi konusunda çok iyi olarak bilinen bir markadır ve modellerinin neredeyse hiçbirisi su tutmaz ve kolay çürümez, unutmayın ki opel bundan 20 yıl önce bile tüm modellerine 7 yıl boya garantisi verebilen bir firmaydı ki bu değer bugün daha iyi durumdadır. Opelde burulma demişsiniz ama opel özellikle rijit ve stabil bir şasiye sahip olması ile ünlüdür zaten o yüzden sizinde bahsettiğiniz üzere tok gider, Kıyas ise eğer vw ile opel birbirlerine zaten artı veya eksi üstünlükler sağlıyorlar ama şimdi çıkıp burulma derseniz ve opele bu yüzden kötü not verirseniz ve vw bu konuda opelden iyi derseniz bu kesinlikle yanlış olur.
 
opel marka olarak fiyat performans oranı yüksek markalardan dır.
 
Geri
Üst